Page 224 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 224
222 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Styczeń
tydzień 20: GDZIE MIESZKASZ?
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa plastyczna „Dachówki” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa integrująca „W moim domu każdy...” f wypowiada się na temat swojego domu (III 2;
I 5, 7, 8, 9; III 2, 5, 7; y ćwiczenia poranne – Zestaw X IV 2, 5)
IV 2, 5, 8, 11 y zabawa tematyczna „W mojej kuchni” f zna pomieszczenia w budynkach mieszkalnych
y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 62) – (III 2; IV 14)
rysowanie szlaczków po śladzie f odgrywa role w zabawach tematycznych (IV 1)
y zabawa konstrukcyjna „Różne domy” f rysuje szlaczki po śladzie (I 7, 9; IV 8)
y zabawa ruchowa na czworakach „Wyścigi f przestrzega reguł zabawy (III 5, 7)
z przeszkodami” f jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
r
Zajęcia główne y ozwiązywanie zagadki f rozwiązuje zagadkę (IV 5)
r
I 5, 7, 9; IV 5, 2, 4, 8, y ozmowy kierowane o domach f ćwiczy aparat mowy (IV 2)
11, 15 y ćwiczenie artykulacyjne „Da-de-du-do-dy” f zna wielką literę drukowaną D (IV 4)
dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
kończenie wyrazów rozpoczynających się
f
D JAK DOM y dzielenie wymienionych wyrazów na sylaby f przelicza litery w słowach (IV 4, 15)
y
(IV 2)
od podanych grup głoskowych
koloruje (I 7; IV 8)
zabawa utrwalająca analizę głoskową „Ile
f
y
głosek?” f wykleja szablon, używając kleju (IV 8, 11)
doskonali sprawność manualną i grafomoto-
przeliczanie głosek za pomocą ruchów
f
Poniedziałek y zabawa „Wstążkowa litera” – prezentacja f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
y
ryczną (I 7, 9; IV 8, 11)
kształtu litery D, chodzenie stopa przed
stopą po wstążce
wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1, s. 60
y
i ćw. 2, s. 61) – kolorowanie lub wyklejanie
szablonu litery, rysowanie litery palcem; do-
skonalenie słuchu fonematycznego
y zabawa rozwijająca wyobraźnię „Latający
dywan”
y zabawa ruchowa „Trzepanie dywanu”
y wycinanie pasków różnej wielkości
y przyklejanie kolorowych pasków naprze-
miennie z malowaniem pasków kredkami
pastelowymi
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Kto pierwszy”
I 2, 5; III 5; IV 18 y zabawy z taczkami
Aktywność poranna y zabawa rozwijająca orientację przestrzenną f wykazuje orientację w przestrzeni (IV 14)
i popołudniowa „Wskaż palcem” f porównuje obrazki i łączy te, które do siebie
I 5; II 3; III 1; IV 12, 14 y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 62) pasują (IV 12)
– doskonalenie spostrzegawczości wzro- f ćwiczy aparat mowy (IV 2)
kowej f rzuca i chwyta piłkę (I 5)
y ćwiczenia poranne – Zestaw X f słucha uważnie wiersza (IV 3)
y zabawa ćwicząca narządy mowy „Hu, hu, ha” f odpowiada na pytania (III 9; IV 2)
dopasowuje zwierzę do jego domu (IV 12, 18)
zabawa utrwalająca czynność sprzątania
DOMY I DOMKI Zajęcia główne y słuchanie wiersza Heleny Bechlerowej Pokaż f wie, co to jest schronisko dla zwierząt (II 10; IV 18)
f
y
„Zabawki na miejsca”
zabawa twórcza „Papierowa piłka”
jest empatyczne wobec zwierząt (II 10)
f
dowolne zabawy ruchowe z papierową piłką
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
f
y
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
y
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
mi swój domek
IV 3, 12, 18
Wtorek I 5, 8; II 10; III 8; y omówienie treści wiersza f
praca plastyczna „Tak wyglądał dom…”
y
„Czy wszyscy mamy domy?” – rozmowy na
y
temat bezdomnych zwierząt
y „Domy są różne” – zabawa rozwijająca logicz-
ne myślenie i utrwalająca wiedzę o zwierzętach
y zabawa ruchowa „Zwierzęta do domu”
y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 3, s. 63) –
dopasowywanie mieszkańców do ich domów
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IX