Page 224 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 224

222  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń


          tydzień 20: GDZIE MIESZKASZ?


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa plastyczna „Dachówki”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa    y  zabawa integrująca „W moim domu każdy...”  f   wypowiada się na temat swojego domu (III 2;
                  I 5, 7, 8, 9; III 2, 5, 7;    y  ćwiczenia poranne – Zestaw X  IV 2, 5)
                  IV 2, 5, 8, 11    y  zabawa tematyczna „W mojej kuchni”  f   zna pomieszczenia w budynkach mieszkalnych
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 62) –   (III 2; IV 14)
                                      rysowanie szlaczków po śladzie  f   odgrywa role w zabawach tematycznych (IV 1)
                                    y  zabawa konstrukcyjna „Różne domy”  f   rysuje szlaczki po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                    y  zabawa ruchowa na czworakach „Wyścigi   f   przestrzega reguł zabawy (III 5, 7)
                                      z przeszkodami”                 f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                      r
                  Zajęcia główne    y  ozwiązywanie zagadki           f   rozwiązuje zagadkę (IV 5)
                                      r
                  I 5, 7, 9; IV 5, 2, 4, 8,   y  ozmowy kierowane o domach  f   ćwiczy aparat mowy (IV 2)
                  11, 15            y  ćwiczenie artykulacyjne „Da-de-du-do-dy”  f   zna wielką literę drukowaną D (IV 4)
                                                                          dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
                                      kończenie wyrazów rozpoczynających się
                                                                      f
               D JAK DOM            y  dzielenie wymienionych wyrazów na sylaby  f   przelicza litery w słowach (IV 4, 15)
                                    y
                                                                        (IV 2)
                                      od podanych grup głoskowych
                                                                          koloruje (I 7; IV 8)
                                      zabawa utrwalająca analizę głoskową „Ile
                                                                      f
                                    y
                                      głosek?”                        f   wykleja szablon, używając kleju (IV 8, 11)
                                                                          doskonali sprawność manualną i grafomoto-
                                      przeliczanie głosek za pomocą ruchów
                                                                      f
               Poniedziałek         y  zabawa „Wstążkowa litera” – prezentacja   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                    y
                                                                        ryczną (I 7, 9; IV 8, 11)
                                      kształtu litery D, chodzenie stopa przed
                                      stopą po wstążce
                                      wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1, s. 60
                                    y
                                      i ćw. 2, s. 61) – kolorowanie lub wyklejanie
                                      szablonu litery, rysowanie litery palcem; do-
                                      skonalenie słuchu fonematycznego
                                    y  zabawa rozwijająca wyobraźnię „Latający
                                      dywan”
                                    y  zabawa ruchowa „Trzepanie dywanu”
                                    y  wycinanie pasków różnej wielkości
                                    y  przyklejanie kolorowych pasków naprze-
                                      miennie z malowaniem pasków kredkami
                                      pastelowymi
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Kto pierwszy”
                  I 2, 5; III 5; IV 18  y  zabawy z taczkami
                  Aktywność poranna   y  zabawa rozwijająca orientację przestrzenną   f   wykazuje orientację w przestrzeni (IV 14)
                  i popołudniowa      „Wskaż palcem”                  f   porównuje obrazki i łączy te, które do siebie
                  I 5; II 3; III 1; IV 12, 14  y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 62)   pasują (IV 12)
                                      – doskonalenie spostrzegawczości wzro-  f   ćwiczy aparat mowy (IV 2)
                                      kowej                           f   rzuca i chwyta piłkę (I 5)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw X   f   słucha uważnie wiersza (IV 3)
                                    y  zabawa ćwicząca narządy mowy „Hu, hu, ha”  f   odpowiada na pytania (III 9; IV 2)
                                                                          dopasowuje zwierzę do jego domu (IV 12, 18)
                                      zabawa utrwalająca czynność sprzątania
               DOMY I DOMKI  Zajęcia główne  y  słuchanie wiersza Heleny Bechlerowej Pokaż   f   wie, co to jest schronisko dla zwierząt (II 10; IV 18)
                                                                      f
                                    y
                                      „Zabawki na miejsca”
                                      zabawa twórcza „Papierowa piłka”
                                                                          jest empatyczne wobec zwierząt (II 10)
                                                                      f
                                      dowolne zabawy ruchowe z papierową piłką
                                                                          uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                      f
                                    y
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                    y
                                                                         ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      mi swój domek
                  IV 3, 12, 18
               Wtorek   I 5, 8; II 10; III 8;    y  omówienie treści wiersza  f
                                      praca plastyczna „Tak wyglądał dom…”
                                    y
                                      „Czy wszyscy mamy domy?” – rozmowy na
                                    y
                                      temat bezdomnych zwierząt
                                    y  „Domy są różne” – zabawa rozwijająca logicz-
                                      ne myślenie i utrwalająca wiedzę o zwierzętach
                                    y  zabawa ruchowa „Zwierzęta do domu”
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 3, s. 63) –
                                      dopasowywanie mieszkańców do ich domów
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IX
   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229