Page 226 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 226

224  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 65) –
                                      kolorowanie lub wyklejanie szablonu, ryso-
                                      wanie litery palcem
                                    y  zabawa ruchowa „Gdzie podziały się litery?”
               T JAK TATA TYMKA     y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 66) –
                                      „Literkowe zagadki” – odpowiadanie na pyta-
                                    y
                                      nia dotyczące analizy i syntezy wyrazowej
                                      rozwijanie słuchu fonematycznego
                                      wobodne wypowiedzi na temat wymarzo-
                                      s
                                    y
                                      nego domu
                                    y  zabawa ruchowa „Obowiązki domowe” –
                                      naśladowanie czynności
               Czwartek             y  konstruowanie domów z  kartonowych
                                      pudełek
                                      „Droga przed moim domem” – tworzenie
                                    y
                                      drogi z przejściem dla pieszych
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Pas startowy”
                  I 2, 4, 5; III 5; IV 18  y  zabawy dowolne na śniegu

                  Aktywność poranna   y  zabawa rozwijająca logiczne myślenie    f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa      „Co mam w dłoni?”               f   rozwiązuje zagadki (IV 5)
                  I 5; IV 5, 12, 15  y  zabawa kształtująca zmysł słuchu „Cicha   f   liczy i podaje wynik liczenia (IV 15)
                                      tuba”                           f   określa wielkość obiektów (IV 12)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw X   f   słucha recytacji wiersza (III 8; IV 3)
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 68) –   f   wie, jakie znaczenie dla ludzi ma dom (III 1, 2)
                                      rozwijanie umiejętności liczenia, utrwalenie   f   zna różne rodzaje budynków mieszkalnych (IV 19)
                                      pojęć: najszerszy – najwęższy, najwyższy –   f   dopasowuje przedmioty do pomieszczeń
               CO SIĘ ZNAJDUJE W KAŻDYM DOMU?  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa „Świeci słońce, pada śnieg”  f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                                                        w domach (IV 12)
                                      najniższy
                                                                          zna proste sposoby mierzenia długości (IV 13)
                                      zabawa matematyczna z wykorzystaniem
                                    y
                                                                      f
                                      kostek domina
                                                                          wykonuje pracę przestrzenną (IV 8, 11)
                                                                      f
                                                                          uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gimna-
                                                                      f
                                      wysłuchanie wiersza Domy duże i małe
                                    y
                                                                        stycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                  I 5, 8, 9; III 1, 2, 8;
                                      omówienie treści wiersza
                                    y
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f
                  IV 3, 8, 11, 12, 13, 19
                                      „Jakie prace wykonujemy w domu?” – roz-
                                    y
                                      poznawanie czynności
                                      rozpoznawanie pomieszczeń domowych
                                    y
                                      i opisywanie ich
                                      „Co gdzie pasuje?” – dopasowywanie obraz-
                                    y
                                      ków przedstawiających przedmioty do tych
                                      z wizerunkiem pomieszczeń
               Piątek               y  zabawa rozwijająca orientację w przestrzeni
                                      „Co stoi na stole?”
                                    y  „Jak duże są pomieszczenia?” – mierzenie
                                      za pomocą kroków
                                    y  wykonanie domku z KA (k. 18)
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw X
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Gdzie się ukrył...”
                  I 2, 5; III 5; IV 18  y  ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
                                      „Labirynty”
   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231