Page 226 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 226
224 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 65) –
kolorowanie lub wyklejanie szablonu, ryso-
wanie litery palcem
y zabawa ruchowa „Gdzie podziały się litery?”
T JAK TATA TYMKA y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 66) –
„Literkowe zagadki” – odpowiadanie na pyta-
y
nia dotyczące analizy i syntezy wyrazowej
rozwijanie słuchu fonematycznego
wobodne wypowiedzi na temat wymarzo-
s
y
nego domu
y zabawa ruchowa „Obowiązki domowe” –
naśladowanie czynności
Czwartek y konstruowanie domów z kartonowych
pudełek
„Droga przed moim domem” – tworzenie
y
drogi z przejściem dla pieszych
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Pas startowy”
I 2, 4, 5; III 5; IV 18 y zabawy dowolne na śniegu
Aktywność poranna y zabawa rozwijająca logiczne myślenie f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa „Co mam w dłoni?” f rozwiązuje zagadki (IV 5)
I 5; IV 5, 12, 15 y zabawa kształtująca zmysł słuchu „Cicha f liczy i podaje wynik liczenia (IV 15)
tuba” f określa wielkość obiektów (IV 12)
y ćwiczenia poranne – Zestaw X f słucha recytacji wiersza (III 8; IV 3)
y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 68) – f wie, jakie znaczenie dla ludzi ma dom (III 1, 2)
rozwijanie umiejętności liczenia, utrwalenie f zna różne rodzaje budynków mieszkalnych (IV 19)
pojęć: najszerszy – najwęższy, najwyższy – f dopasowuje przedmioty do pomieszczeń
CO SIĘ ZNAJDUJE W KAŻDYM DOMU? Zajęcia główne y zabawa ruchowa „Świeci słońce, pada śnieg” f jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
w domach (IV 12)
najniższy
zna proste sposoby mierzenia długości (IV 13)
zabawa matematyczna z wykorzystaniem
y
f
kostek domina
wykonuje pracę przestrzenną (IV 8, 11)
f
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gimna-
f
wysłuchanie wiersza Domy duże i małe
y
stycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
I 5, 8, 9; III 1, 2, 8;
omówienie treści wiersza
y
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
IV 3, 8, 11, 12, 13, 19
„Jakie prace wykonujemy w domu?” – roz-
y
poznawanie czynności
rozpoznawanie pomieszczeń domowych
y
i opisywanie ich
„Co gdzie pasuje?” – dopasowywanie obraz-
y
ków przedstawiających przedmioty do tych
z wizerunkiem pomieszczeń
Piątek y zabawa rozwijająca orientację w przestrzeni
„Co stoi na stole?”
y „Jak duże są pomieszczenia?” – mierzenie
za pomocą kroków
y wykonanie domku z KA (k. 18)
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw X
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Gdzie się ukrył...”
I 2, 5; III 5; IV 18 y ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
„Labirynty”