Page 221 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 221

TYDZIEŃ 19  •  Święto Babci i Dziadka  •  219



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                                      y  przygotowanie składników na „warzywne
                                        szaszłyki”; nabijanie na patyczki
                Czwartek              y y  obieranie owoców
                                        układanie kompozycji na talerzach
                    Zajęcia w ogrodzie
                    I 2, 5, 6; III 5; IV 18  y y  zabawa „Tory kolejowe”
                                        lepienie bałwana
                    Aktywność poranna   y  zabawa słuchowa „Głośno i cicho”  f   jest wrażliwe na zmiany w natężeniu dźwięków
                    i popołudniowa    y  zabawa pantomimiczna „Jak się dzisiaj czuję?”  (IV 7)
                    I 5, 8, 9; II 4; IV 1, 7  y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  f   pokazuje ruchem, gestem i mimiką emocje
                W KARNAWALE TO SĄ BALE!  Zajęcia główne  y y y y y  zabawa ruchowa skoczna „Zajączki”  f   słucha recytacji wiersza (III 8; IV 3)
                                                                          (II 4; IV 1)
                                        zabawa „Co w kuchni?”
                                        zabawa słuchowa „Czy poznajesz?”
                                                                           jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                                                        f
                                                                           czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
                                                                        f
                                        wysłuchanie wiersza Iwony Rup Bal przed-
                                                                           bierze udział w organizowanych zabawach i kon-
                                                                        f
                                        szkolaków
                    I 5, 8; II 3, 8; III 2, 8;
                                                                          kursach (I 6; II 8)
                    IV 3
                                        przebieranie się w stroje karnawałowe
                                                                           uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        f
                                        ozwieszenie zasłony i prezentacja strojów
                                        r
                                                                          nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                        zabawy: „Taniec węża”, kalambury „Bajkowe
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        postacie”, tańczenie krakowiaka, pantomima
                                                                        f
                                        „Czary-mary”, „Egipskie bandaże”
                Piątek                y y y  poczęstunek                f   obserwuje przyrodę, korzystając z lupy (IV 11, 18)
                                        dowolne zabawy przy muzyce
                                        ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z lupą
                    I 2, 5; III 5; IV 11, 8  y  pacer po ogrodzie
                                        s
            tydzień 19: ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA
            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa rozwijająca percepcję słuchową   f   reaguje na dźwięk (IV 7)
                    i popołudniowa      „Czyj głos słyszysz?”           f   rozpoznaje głosy kolegów z grupy (IV 7)
                    I 5; III 2; IV 1, 7, 11  y  opowieść ruchowa „Odwiedziny u babci”  f   przedstawia ruchem, gestem i mimiką opowieść
                                                                          (IV 1)
                                      y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw IX  f   potrafi wyjaśnić pokrewieństwo między człon-
                                        zabawa słowna „Kim jest dla mnie…”
                DRZEWO GENEALOGICZNE  Zajęcia główne  y y y y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        układanie dowolnych kompozycji z klocków
                                                                          kami rodziny (III 2)
                                                                           słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                        „Wędrówka”
                                                                        f
                                                                           odpowiada na pytania (III 9; IV 2)
                                                                        f
                                        wysłuchanie wierszyka Ile wnucząt?
                                                                           rysuje portrety dziadków (I 7; III 2; IV 8)
                                                                        f
                    I 5, 8, 7, 9; III 2, 8;
                                        omówienie treści wierszyka
                                                                           zna kształt cyfry 5 (IV 4)
                                                                        f
                    IV 2, 3, 4, 5, 8, 11,
                                        „Ile wnucząt?” – wdrażanie do dodawania
                                                                           liczy obiekty (IV 15)
                                                                        f
                    12, 15
                                        kształcie cyfry stopa za stopą
                                                                           koloruje (I 7; IV 8)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 52) –
                                      y y  „Wstążkowa piątka” – przechodzenie po   f   wykleja szablon cyfry (I 7; IV 4, 11)
                                                                           porównuje zbiory (IV 15)
                                                                        f
                                        kolorowanie lub wyklejanie szablonu, ryso-
                Poniedziałek          y  liczenie kasztanów             f   buduje z klocków (IV 11)
                                                                           próbuje układać zagadki matematyczne (IV 5, 15)
                                        wanie palcem, wskazywanie elementów,
                                                                        f
                                        które występują po pięć
                                                                           wie, co to jest drzewo genealogiczne (III 2)
                                                                        f
                                                                           opowiada o swojej rodzinie (III 2; IV 2, 5)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 2 i ćw. 3,
                                      y y  zagadki matematyczne „Zabawy kasztanowe”    f   dodaje i odejmuje na liczmanach (IV 15)
                                                                           rysuje w kolejnych pętlach o jeden kwadrat więcej
                                        s. 53) – rysowanie kwadratów (o jeden kwa-  f
                                        drat więcej w kolejnych pętlach) i szlaczków   (IV 12, 15)
                                        po śladzie                      f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226