Page 225 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 225

TYDZIEŃ 20  •  Gdzie mieszkasz?  •  223



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                Wtorek  Zajęcia w ogrodzie  y y  zabawy z wykorzystaniem sanek „Uwaga,
                    I 2, 5; III 5; IV 18
                                        ciężarówka”
                                        zabawy w piaskownicy
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Raz, dwa, trzy, zaklaszcz ty!”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa słowna „Co robi moja rodzina?”  f   wypowiada się na temat swojej rodziny (III 2;
                    I 5; II 3; III 1, 2;    y  ćwiczenia poranne – Zestaw X  IV 2, 5)
                    IV 2, 5, 11       y  wykonanie projektu  miasteczka z  KA     f   wykonuje projekt miasteczka (IV 11)
                                        (k. 36–37)                      f   odczuwa radość z wykonanej pracy (II 3; III 1)
                                      y  oglądanie mapy Polski pod lupą  f   zna obowiązki i funkcje swoje i członków rodziny
                                      y  masażyki relaksacyjne            (III 2, 5)
                                      y  zabawa ruchowa na czworakach „Spacer   f   zna i nazywa swoją narodowość (III 2, 6)
                                        żółwi”                          f   posiada podstawowe informacje swoim kraju
                                                                          (IV 10)
                    Zajęcia główne    y  oglądanie mapy Polski i mapy świata    wskazuje na mapie Polski najważniejsze miejsca
                    I 5, 8, 9; III 2, 5, 6;    y  „Palcem po mapie” – obrysowanie palcem   f   zna nazwy największych miast Polski (IV 10)
                                                                          (IV 10)
                    IV 1, 7, 10
                                        granic Polski, wskazywanie własnej miejsco-
                MIESZKAM W POLSCE     y y  „Czym podróżujemy po Polsce” – wymienia-  f   wskazuje Polskę na mapie świata i globusie (IV 10)
                                                                        f
                                        wości i innych miejsc
                                                                           śpiewa piosenkę ludową (IV 7)
                                                                        f
                                        nie nazw środków transportu
                                                                           wykonuje układ ruchowy do piosenki (IV 1, 7)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Jedzie pociąg z daleka” –
                                                                           jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                                                        f
                                        poznawanie polskich miast, typowych miejsc
                                                                           reaguje na sygnał (IV 1, 7)
                                                                        f
                                        i zabytków
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 64) –
                Środa                 y y  utrwalenie symboli narodowych  f
                                        rysowanie gór, morza, rzeki i jezior na mapie
                                        Polski
                                      y  zapoznanie z globusem
                                      y  „Za co kocham Polskę?” – swobodne wypo-
                                        wiedzi
                                      y  przypomnienie piosenki ludowej Miała baba
                                        koguta (CD)
                                      y  zabawa wstępna „Podskoki taneczne”
                                      y  zabawa taneczna do piosenki Miała baba
                                        koguta (CD)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa popularna „Raz, dwa, trzy, Baba-Jaga
                    I 2, 5; III 5; IV 1, 7, 18  patrzy”
                                      y  układanie kamykowych torów
                    Aktywność poranna   y  zabawy z wykorzystaniem chusty animacyj-  f   współdziała zgodnie w grupie (III 5, 7)
                    i popołudniowa      nej: „Skacząca piłeczka”, „Kolory”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    I 5, 6; III 5, 7;   y  ćwiczenia poranne – Zestaw X  f   wykonuje pracę plastyczno-konstrukcyjną (I 6;
                    IV 11, 12, 15, 17  y  zabawa plastyczno-konstrukcyjna „Domek”  IV 11)
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 2 i ćw. 3,    f   tworzy zbiory elementów (IV 12, 15)
                T JAK TATA TYMKA  Zajęcia główne  y  zabawa równoważna „To drabina – kto się   f   rozpoznaje modele monet (IV 17)
                                                                           liczy elementy w zbiorze (IV 15)
                                        s. 67) – tworzenie zbiorów monet i przeli-
                                                                        f
                                        czanie, rozwiązywanie labiryntu
                                                                           słucha uważnie wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                        f
                                                                           podaje wyrazy zawierające wskazaną głoskę (IV 2)
                                        wspina?”
                                                                        f
                                                                           zna wielką literę drukowaną T (IV 4)
                                                                        f
                                        wysłuchanie wierszyka Tato, to nasz kot!
                    I 5, 7, 8, 9; III 8;
                                                                           wykleja szablon, używając kleju (IV 8, 11)
                                                                        f
                                        „Gdzie słyszymy t?” – określanie miejsca
                    IV 2, 3, 4, 8, 11  y y y  omówienie treści wierszyka  f   koloruje (I 7; IV 8)
                Czwartek              y  „Rundka wyrazowa” – podawanie słów   f   poznaje modelowanie wyrazu (IV 2)
                                                                           interesuje się czytaniem (IV 4)
                                                                        f
                                        występowania głoski w podanych słowach
                                                                           dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
                                                                        f
                                        zawiera jących głoskę t
                                                                          (IV 2)
                                      y  modelowanie nazw obrazków z białych     wie o konieczności przebywania na świeżym
                                        i niebieskich kartoników        f
                                                                          powietrzu (I 4; IV 18)
                                      y  zapoznanie z wyglądem litery T – chodzenie     ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        po wstążce w kształcie litery   f
                                                                        f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230