Page 225 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 225
TYDZIEŃ 20 • Gdzie mieszkasz? • 223
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Wtorek Zajęcia w ogrodzie y y zabawy z wykorzystaniem sanek „Uwaga,
I 2, 5; III 5; IV 18
ciężarówka”
zabawy w piaskownicy
Aktywność poranna y zabawa „Raz, dwa, trzy, zaklaszcz ty!” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y zabawa słowna „Co robi moja rodzina?” f wypowiada się na temat swojej rodziny (III 2;
I 5; II 3; III 1, 2; y ćwiczenia poranne – Zestaw X IV 2, 5)
IV 2, 5, 11 y wykonanie projektu miasteczka z KA f wykonuje projekt miasteczka (IV 11)
(k. 36–37) f odczuwa radość z wykonanej pracy (II 3; III 1)
y oglądanie mapy Polski pod lupą f zna obowiązki i funkcje swoje i członków rodziny
y masażyki relaksacyjne (III 2, 5)
y zabawa ruchowa na czworakach „Spacer f zna i nazywa swoją narodowość (III 2, 6)
żółwi” f posiada podstawowe informacje swoim kraju
(IV 10)
Zajęcia główne y oglądanie mapy Polski i mapy świata wskazuje na mapie Polski najważniejsze miejsca
I 5, 8, 9; III 2, 5, 6; y „Palcem po mapie” – obrysowanie palcem f zna nazwy największych miast Polski (IV 10)
(IV 10)
IV 1, 7, 10
granic Polski, wskazywanie własnej miejsco-
MIESZKAM W POLSCE y y „Czym podróżujemy po Polsce” – wymienia- f wskazuje Polskę na mapie świata i globusie (IV 10)
f
wości i innych miejsc
śpiewa piosenkę ludową (IV 7)
f
nie nazw środków transportu
wykonuje układ ruchowy do piosenki (IV 1, 7)
f
zabawa ruchowa „Jedzie pociąg z daleka” –
jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
f
poznawanie polskich miast, typowych miejsc
reaguje na sygnał (IV 1, 7)
f
i zabytków
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 64) –
Środa y y utrwalenie symboli narodowych f
rysowanie gór, morza, rzeki i jezior na mapie
Polski
y zapoznanie z globusem
y „Za co kocham Polskę?” – swobodne wypo-
wiedzi
y przypomnienie piosenki ludowej Miała baba
koguta (CD)
y zabawa wstępna „Podskoki taneczne”
y zabawa taneczna do piosenki Miała baba
koguta (CD)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa popularna „Raz, dwa, trzy, Baba-Jaga
I 2, 5; III 5; IV 1, 7, 18 patrzy”
y układanie kamykowych torów
Aktywność poranna y zabawy z wykorzystaniem chusty animacyj- f współdziała zgodnie w grupie (III 5, 7)
i popołudniowa nej: „Skacząca piłeczka”, „Kolory” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
I 5, 6; III 5, 7; y ćwiczenia poranne – Zestaw X f wykonuje pracę plastyczno-konstrukcyjną (I 6;
IV 11, 12, 15, 17 y zabawa plastyczno-konstrukcyjna „Domek” IV 11)
y wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 2 i ćw. 3, f tworzy zbiory elementów (IV 12, 15)
T JAK TATA TYMKA Zajęcia główne y zabawa równoważna „To drabina – kto się f rozpoznaje modele monet (IV 17)
liczy elementy w zbiorze (IV 15)
s. 67) – tworzenie zbiorów monet i przeli-
f
czanie, rozwiązywanie labiryntu
słucha uważnie wierszyka (III 8; IV 3)
f
podaje wyrazy zawierające wskazaną głoskę (IV 2)
wspina?”
f
zna wielką literę drukowaną T (IV 4)
f
wysłuchanie wierszyka Tato, to nasz kot!
I 5, 7, 8, 9; III 8;
wykleja szablon, używając kleju (IV 8, 11)
f
„Gdzie słyszymy t?” – określanie miejsca
IV 2, 3, 4, 8, 11 y y y omówienie treści wierszyka f koloruje (I 7; IV 8)
Czwartek y „Rundka wyrazowa” – podawanie słów f poznaje modelowanie wyrazu (IV 2)
interesuje się czytaniem (IV 4)
f
występowania głoski w podanych słowach
dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
f
zawiera jących głoskę t
(IV 2)
y modelowanie nazw obrazków z białych wie o konieczności przebywania na świeżym
i niebieskich kartoników f
powietrzu (I 4; IV 18)
y zapoznanie z wyglądem litery T – chodzenie ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
po wstążce w kształcie litery f
f jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)