Page 220 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 220

218  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 50) –   f   przelicza i podaje wynik liczenia (IV 15)
                                      doskonalenie sprawności grafomotorycznej   f   rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                      i umiejętności liczenia         f   reguluje oddech (IV 2)
                                    y  zabawa ruchowa skoczna „Do środka i na   f   współpracuje w parze (III 5, 7)
                                      zewnątrz”                       f   wykonuje proste eksperymenty i wyciąga z nich
                                                                        wnioski (IV 5, 13, 18)
                                      r
                  Zajęcia główne    y  ozwiązywanie zagadki               wykonuje pracę plastyczną z dostępnych mate-
                                      r
                  I 7, 9; III 5, 7; IV 2, 5,   y  ozmowy o balu karnawałowym  f  riałów (IV 11)
                  7, 8, 11, 12, 13, 14, 18  y  prezentacja balonów    f   zauważa podobieństwa i różnica między obraz-
                                    y  ćwiczenie oddechowe „Nadmuchane”  kami (IV 12)
                                    y  zabawa w parach „Balonowy taniec”     f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
               BALONOWE ZABAWY      y  zabawy badawcze „Co ukryło się w balo-  f   gra na nietypowych przedmiotach (IV 7)
                                      zabawa ruchowa ćwicząca duże partie
                                    y
                                                                          poszukuje sposobów uzyskania różnych dźwięków
                                                                      f
                                      mięśniowe „Podaj do mnie”
                                                                        (IV 7)
                                      nie?”
                                                                          dostrzega zmiany w muzyce (IV 7)
                                                                      f
                                      zabawa plastyczna „Balonowe ozdoby”
                                    y
                                                                          bierze udział w zabawach ruchowych na powietrzu
                                                                      f
                                      zawieszenie przygotowanych balonów
                                    y
                                                                        (I 4, 6)
                                      w sali
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 49) –   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
               Środa                  rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
                                      i sprawności grafomotorycznej
                                    y  prezentacja możliwości wywoływania
                                      dźwięków z wykorzystaniem balonów
                                    y  zabawa „Szukamy balonowych dźwięków”
                                    y  ćwiczenie metryczne kształtujące poczucie
                                      metrum
                                    y  zabawa „Na balonach z muzyką”
                                    y  zabawa rytmiczna „Balonowa orkiestra”
                                    y  ćwiczenie wyciszające
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Slalomem przez ścieżkę”
                  I 2, 4, 5; III 5; IV 18  y  zabawa rzutna „Trafiony”
                  Aktywność poranna   y  zabawa rozwijająca logiczne myślenie     f   wskazuje niepasujące obiekty (IV 12)
                  i popołudniowa      „Co nie pasuje?”                f   orientuje się w przestrzeni i na kartce papieru
                  I 5, 7; IV 6, 8, 12, 14  y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 51) –   (IV 8, 14)
               PRZYGOTOWANIA DO BALU KARNAWAŁOWEGO
                                      rozwijanie orientacji na kartce papieru  f   kreśli na papierze (I 7; IV 8)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  f   uczestniczy chętnie w zabawach słownych (IV 6)
                                    y  zabawa słowna „Niebieskie... niebo”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                    y  zabawa umuzykalniająca „Przedszkolna or-  f   wypowiada się swobodnie (IV 2, 5)
                                      kiestra”                        f   słucha uważnie recytacji wiersza (III 8; IV 3)
                                    y  zabawa ruchowa „Bieg z woreczkiem”  f   zna specyfikę zawodu krawca (IV 20)
                                                                      f   wie, jakimi przyborami posługuje się krawiec
                                      r
                  Zajęcia główne    y  ozmowa w kole na temat zbliżającego się   (IV 20)
                  I 3, 5, 6, 7; III 2, 8;    balu przebierańców           próbuje przyszyć guzik (I 6; IV 11)
                  IV 2, 3, 5, 11, 18, 20  y  wysłuchanie wiersza Jana Brzechwy Tańco-  f   bierze udział w przygotowaniach do wspólnego
                                                                      f
                                      wała igła z nitką                 święta (I 7; III 2)
                                    y  „Jak nazywa się osoba, która szyje ubrania?”   f   orientuje się w zasadach zdrowego żywienia
                                      – zapoznanie ze specyfiką pracy krawca/  (I 3; IV 18)
                                      krawcowej                       f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                    y  wspólna praca artystyczna „Zasłona na bal   f   lepi ze śniegu (I 6; IV 18)
                                      przebierańców” – przyszywanie guzików
                                      i innych ozdób
                                      zabawa ruchowa „Sałatka owocowa”
                                    y
               Czwartek             y  zabawa kształtująca nawyki zdrowego
                                      żywienia „Co jest dla mnie dobre?”
                                      zabawa słowna „Moja ulubiona potrawa
                                    y
                                      to...”
                                    y  prezentacja produktów
   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225