Page 220 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 220
218 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 50) – f przelicza i podaje wynik liczenia (IV 15)
doskonalenie sprawności grafomotorycznej f rozwiązuje zagadki (IV 5)
i umiejętności liczenia f reguluje oddech (IV 2)
y zabawa ruchowa skoczna „Do środka i na f współpracuje w parze (III 5, 7)
zewnątrz” f wykonuje proste eksperymenty i wyciąga z nich
wnioski (IV 5, 13, 18)
r
Zajęcia główne y ozwiązywanie zagadki wykonuje pracę plastyczną z dostępnych mate-
r
I 7, 9; III 5, 7; IV 2, 5, y ozmowy o balu karnawałowym f riałów (IV 11)
7, 8, 11, 12, 13, 14, 18 y prezentacja balonów f zauważa podobieństwa i różnica między obraz-
y ćwiczenie oddechowe „Nadmuchane” kami (IV 12)
y zabawa w parach „Balonowy taniec” f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
BALONOWE ZABAWY y zabawy badawcze „Co ukryło się w balo- f gra na nietypowych przedmiotach (IV 7)
zabawa ruchowa ćwicząca duże partie
y
poszukuje sposobów uzyskania różnych dźwięków
f
mięśniowe „Podaj do mnie”
(IV 7)
nie?”
dostrzega zmiany w muzyce (IV 7)
f
zabawa plastyczna „Balonowe ozdoby”
y
bierze udział w zabawach ruchowych na powietrzu
f
zawieszenie przygotowanych balonów
y
(I 4, 6)
w sali
y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 49) – f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
Środa rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
i sprawności grafomotorycznej
y prezentacja możliwości wywoływania
dźwięków z wykorzystaniem balonów
y zabawa „Szukamy balonowych dźwięków”
y ćwiczenie metryczne kształtujące poczucie
metrum
y zabawa „Na balonach z muzyką”
y zabawa rytmiczna „Balonowa orkiestra”
y ćwiczenie wyciszające
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Slalomem przez ścieżkę”
I 2, 4, 5; III 5; IV 18 y zabawa rzutna „Trafiony”
Aktywność poranna y zabawa rozwijająca logiczne myślenie f wskazuje niepasujące obiekty (IV 12)
i popołudniowa „Co nie pasuje?” f orientuje się w przestrzeni i na kartce papieru
I 5, 7; IV 6, 8, 12, 14 y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 51) – (IV 8, 14)
PRZYGOTOWANIA DO BALU KARNAWAŁOWEGO
rozwijanie orientacji na kartce papieru f kreśli na papierze (I 7; IV 8)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII f uczestniczy chętnie w zabawach słownych (IV 6)
y zabawa słowna „Niebieskie... niebo” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawa umuzykalniająca „Przedszkolna or- f wypowiada się swobodnie (IV 2, 5)
kiestra” f słucha uważnie recytacji wiersza (III 8; IV 3)
y zabawa ruchowa „Bieg z woreczkiem” f zna specyfikę zawodu krawca (IV 20)
f wie, jakimi przyborami posługuje się krawiec
r
Zajęcia główne y ozmowa w kole na temat zbliżającego się (IV 20)
I 3, 5, 6, 7; III 2, 8; balu przebierańców próbuje przyszyć guzik (I 6; IV 11)
IV 2, 3, 5, 11, 18, 20 y wysłuchanie wiersza Jana Brzechwy Tańco- f bierze udział w przygotowaniach do wspólnego
f
wała igła z nitką święta (I 7; III 2)
y „Jak nazywa się osoba, która szyje ubrania?” f orientuje się w zasadach zdrowego żywienia
– zapoznanie ze specyfiką pracy krawca/ (I 3; IV 18)
krawcowej f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
y wspólna praca artystyczna „Zasłona na bal f lepi ze śniegu (I 6; IV 18)
przebierańców” – przyszywanie guzików
i innych ozdób
zabawa ruchowa „Sałatka owocowa”
y
Czwartek y zabawa kształtująca nawyki zdrowego
żywienia „Co jest dla mnie dobre?”
zabawa słowna „Moja ulubiona potrawa
y
to...”
y prezentacja produktów