Page 222 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 222

220  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Styczeń



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                                    y  „Poznajemy naszych bliskich” – oglądanie   f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
             DRZEWO                 y  praca plastyczna „Drzewo genealogiczne” –
                                      zdjęć rodzinnych
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f
                                      umieszczanie zdjęć i podpisów
                                      zabawa „Pokrewieństwo”
                                    y
             Poniedziałek   GENEALOGICZNE  y  wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1, s. 54
                                      i ćw. 2, s. 55) – rysowanie portretów
                                      zabawa „Dziadek nam pomoże”
                                    y
                  Zajęcia w ogrodzie
                  I 2, 5; III 5; IV 18  y  zabawa ruchowa „Cień”
                                      zabawa skoczna „Hop, do koła!”
                                    y
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Siłujemy się”  f   wykonuje drzewo genealogiczne (I 6; III 2; IV 11)
                  i popołudniowa    y  wykonanie drzewa genealogicznego swojej   f   rysuje (I 7; IV 8)
               CO LUBIĘ ROBIĆ Z DZIADKIEM?  Zajęcia główne  y  zabawa „Raz, dwa, trzy – dziadek patrzy!”  f   zna zasady gry w warcaby (III 5; IV 14)
                  I 5, 6, 7; III 2; IV 8, 11
                                      rodziny (KA, k. 16–17)
                                                                          wypowiada się swobodnie (IV 2, 5)
                                                                      f
                                                                          tworzy prezent dla dziadka (I 6; III 2; IV 11)
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw IX
                                    y
                                                                      f
                                      praca plastyczna „Wolny czas z  babcią
                                                                          odczuwa bliskość z dziadkami (III 2)
                                    y
                                                                      f
                                      i dziadkiem”
                                                                          wie, w jaki sposób okazać szacunek starszym
                                                                      f
                                                                        osobom (II 9; III 1, 6)
                                      zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                    y
                                      niem „Ślizgacze”
                                                                          wykazuje orientację w przestrzeni (IV 14)
                                                                      f
                                                                          uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                      f
                                       „Co lubię robić z dziadkiem?” – rozmowy
                                    y
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                  I 5, 6, 8; II 9; III 1, 2,
                                      na temat spędzania czasu z dziadkiem
                                      „Warcaby dla dziadka” – wykonanie planszy
                  5, 6; IV 2, 5, 11, 14
                                    y
                                      i pionków do gry                f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
               Wtorek               y  gra w warcaby – rozgrywki w parach
                                      ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VII
                                    y
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa równoważna „Stopa za stopą...”
                  I 2, 5; III 5; IV 18  y  zabawa tropiąca „Gdzie jest szalik?”
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa      „Pieski do budy”                f   dostrzega takie same obrazki (IV 12)
                  I 5; IV 2, 8, 12, 14  y  gra w warcaby              f   nazywa i wskazuje kierunki (IV 2, 14)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw IX  f   orientuje się na kartce papieru (IV 8)
                                    y  zabawa w parach „Co to jest?”  f   zna schemat własnego ciała (III 1)
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 57) –   f   rozróżnia strony: prawą i lewą (IV 14)
                                      utrwalenie stronności ciała: nalepianie i ryso-  f   jest spostrzegawcze (IV 12)
                                      wanie w odpowiednich miejscach  f   liczy kratki (IV 15)
               W PRAWYM GÓRNYM ROGU  I 5, 7, 9; II 9; III 1;    y  zabawa ruchowa „Pingwinek”  f   wykonuje układ ruchowy do piosenki (IV 1, 7)
                                                                          koloruje na kartce w kratkę (I 7, 9; IV 8)
                                      zabawa ruchowa skoczna „Skoki przez gumę”
                                    y
                                                                      f
                                                                          śpiewa nowo poznaną piosenkę (IV 7)
                                                                      f
                                      zabawa utrwalająca kierunki „Prawa i lewa”
                  Zajęcia główne
                                    y
                                                                          gra na instrumentach perkusyjnych (IV 7)
                                                                      f
                                      zabawa kształtująca orientację na kartce
                  IV 1, 2, 7, 8, 12, 15
                                    y
                                                                          wie, jak sprawić radość najbliższym (II 9; III 1)
                                                                      f
                                      papieru „W prawym górnym rogu”
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f
                                      zabawa orientacyjno-porządkowa „Prawa
                                    y
                                                                          przeprowadza proste eksperymenty przyrodni-
                                                                      f
                                      i lewa strona dywanu”
                                    y
                                      kolorowanie kratek według wzoru
                                      zabawa wprowadzająca „Jaka to muzyka?”
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 56) –   cze (IV 13, 18)
               Środa                y  wysłuchanie piosenki Śpiewa babcia, śpiewa
                                      dziadek (CD)
                                    y  rozmowa kierowana na temat treści piosenki
                                    y  nauka piosenki
                                    y  zabawa „Wesołe i smutne nutki”
                                    y  zabawa „Zagra miś, pajacyk, lalka oraz ja”
                                    y  instrumentacja piosenki
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa badawcza „Oglądamy śnieg”
                  I 2, 5; III 5; IV 13, 18  y  zabawa „Linie na śniegu”
   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227