Page 222 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 222
220 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Styczeń
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y „Poznajemy naszych bliskich” – oglądanie f jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
DRZEWO y praca plastyczna „Drzewo genealogiczne” –
zdjęć rodzinnych
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
umieszczanie zdjęć i podpisów
zabawa „Pokrewieństwo”
y
Poniedziałek GENEALOGICZNE y wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1, s. 54
i ćw. 2, s. 55) – rysowanie portretów
zabawa „Dziadek nam pomoże”
y
Zajęcia w ogrodzie
I 2, 5; III 5; IV 18 y zabawa ruchowa „Cień”
zabawa skoczna „Hop, do koła!”
y
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Siłujemy się” f wykonuje drzewo genealogiczne (I 6; III 2; IV 11)
i popołudniowa y wykonanie drzewa genealogicznego swojej f rysuje (I 7; IV 8)
CO LUBIĘ ROBIĆ Z DZIADKIEM? Zajęcia główne y zabawa „Raz, dwa, trzy – dziadek patrzy!” f zna zasady gry w warcaby (III 5; IV 14)
I 5, 6, 7; III 2; IV 8, 11
rodziny (KA, k. 16–17)
wypowiada się swobodnie (IV 2, 5)
f
tworzy prezent dla dziadka (I 6; III 2; IV 11)
ćwiczenia poranne – Zestaw IX
y
f
praca plastyczna „Wolny czas z babcią
odczuwa bliskość z dziadkami (III 2)
y
f
i dziadkiem”
wie, w jaki sposób okazać szacunek starszym
f
osobom (II 9; III 1, 6)
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
y
niem „Ślizgacze”
wykazuje orientację w przestrzeni (IV 14)
f
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
f
„Co lubię robić z dziadkiem?” – rozmowy
y
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
I 5, 6, 8; II 9; III 1, 2,
na temat spędzania czasu z dziadkiem
„Warcaby dla dziadka” – wykonanie planszy
5, 6; IV 2, 5, 11, 14
y
i pionków do gry f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
Wtorek y gra w warcaby – rozgrywki w parach
ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VII
y
Zajęcia w ogrodzie y zabawa równoważna „Stopa za stopą...”
I 2, 5; III 5; IV 18 y zabawa tropiąca „Gdzie jest szalik?”
Aktywność poranna y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa „Pieski do budy” f dostrzega takie same obrazki (IV 12)
I 5; IV 2, 8, 12, 14 y gra w warcaby f nazywa i wskazuje kierunki (IV 2, 14)
y ćwiczenia poranne – Zestaw IX f orientuje się na kartce papieru (IV 8)
y zabawa w parach „Co to jest?” f zna schemat własnego ciała (III 1)
y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 57) – f rozróżnia strony: prawą i lewą (IV 14)
utrwalenie stronności ciała: nalepianie i ryso- f jest spostrzegawcze (IV 12)
wanie w odpowiednich miejscach f liczy kratki (IV 15)
W PRAWYM GÓRNYM ROGU I 5, 7, 9; II 9; III 1; y zabawa ruchowa „Pingwinek” f wykonuje układ ruchowy do piosenki (IV 1, 7)
koloruje na kartce w kratkę (I 7, 9; IV 8)
zabawa ruchowa skoczna „Skoki przez gumę”
y
f
śpiewa nowo poznaną piosenkę (IV 7)
f
zabawa utrwalająca kierunki „Prawa i lewa”
Zajęcia główne
y
gra na instrumentach perkusyjnych (IV 7)
f
zabawa kształtująca orientację na kartce
IV 1, 2, 7, 8, 12, 15
y
wie, jak sprawić radość najbliższym (II 9; III 1)
f
papieru „W prawym górnym rogu”
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
zabawa orientacyjno-porządkowa „Prawa
y
przeprowadza proste eksperymenty przyrodni-
f
i lewa strona dywanu”
y
kolorowanie kratek według wzoru
zabawa wprowadzająca „Jaka to muzyka?”
y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 56) – cze (IV 13, 18)
Środa y wysłuchanie piosenki Śpiewa babcia, śpiewa
dziadek (CD)
y rozmowa kierowana na temat treści piosenki
y nauka piosenki
y zabawa „Wesołe i smutne nutki”
y zabawa „Zagra miś, pajacyk, lalka oraz ja”
y instrumentacja piosenki
Zajęcia w ogrodzie y zabawa badawcza „Oglądamy śnieg”
I 2, 5; III 5; IV 13, 18 y zabawa „Linie na śniegu”