Page 223 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 223
TYDZIEŃ 19 • Święto Babci i Dziadka • 221
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa bieżna „Slalom pomiędzy butelkami” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 58) – f stosuje się do reguł zabawy (III 5, 7)
I 5, 7, 8, 9; III 5, 7; stwierdzanie i zaznaczanie prawdziwości f jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
IV 6, 8 zdań, utrwalenie znajomości powiązań f orientuje się w powiązaniach rodzinnych (III 2)
rodzinnych f uczestniczy chętnie w zabawach słownych (IV 6)
y ćwiczenia poranne – Zestaw IX f rysuje (I 7; IV 8)
y zabawa słowna „Powiedz mi, co to jest” f wykonuje pracę plastyczno-techniczną w formie
OKAZUJEMY SZACUNEK STARSZYM OSOBOM
y praca plastyczna „Okulary babci” plakatu (IV 8)
y zabawa ruchowa „Zabawy w przedszkolu” f koduje za pomocą uproszczonych rysunków
(IV 9)
Zajęcia główne y wysłuchanie utworu Doroty Gellner Sąsiadka wie, w jaki sposób okazać szacunek starszym
I 6, 7; II 9; III 1, 2, 5, i Dzień Dziadka f osobom (II 9; III 1, 7)
7, 8; IV 2, 3, 5, 8, 9, 11 y omówienie treści f rozwija umiejętności manualne (I 6, 7; IV 8, 11)
y „Szanujemy starsze osoby” – pogadanka na f słucha uważnie tekstu czytanego (III 8; IV 3)
temat okazywania szacunku wobec starszych f formuje dłuższe wypowiedzi (IV 5)
osób f wymienia potrawy przyrządzane przez babcie
y praca plastyczno-techniczna „Szanuję star- (III 2; IV 2)
szych” – wykonanie plakatów f sprząta po zakończeniu pracy (I 7; III 5)
y wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 59) – f wie o konieczności przebywania na świeżym
opisywanie treści obrazków, ocenianie za- powietrzu (I 4; IV 18)
chowań dzieci; wyjaśnienie, dlaczego należy f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
pomagać starszym osobom
y y zabawa naśladowcza „Ciasto”
„Potrawy mojej babci” – rozmowy na temat
Czwartek y praca plastyczno-techniczna „Okładka na
potraw robionych przez babcie
zeszyt z przepisami”
y wspólne sprzątanie i prezentacja okładek
y zabawa tropiąca „Foremka”
Zajęcia w ogrodzie y „Zaprzęg” – zabawa z wykorzystaniem
I 2, 4, 5; III 5; IV 18 sprzętów zimowych
y zabawa „Skoki przez zaspy”
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Prawa czy lewa?” f tworzy kompozycję z materiału naturalnego
i popołudniowa y „Bukiety dla babci i dziadka” – układanie (IV 11)
I 5; III 2; IV 1, 2, 7, kompozycji ze świeżych kwiatów f orientuje się w przestrzeni, rozróżnia kierunki
11, 14 y ćwiczenia poranne – Zestaw IX (IV 14)
y y y zabawa z rytmizowaniem tekstu „Siała baba f odczuwa radość ze sprawiania przyjemności
DLA NASZYCH BABĆ I DZIADKÓW Zajęcia główne y y y y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VIII f okazuje szacunek starszym osobom (III 1, 6)
najbliższym (II 1; II 9)
mak”
wie, w jaki sposób składać życzenia (III 9; IV 1)
zabawy dowolne w kącikach tematycznych
f
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
bierze udział we wspólnych zabawach z dziad-
f
„Kolorowe kwiaty (dla babci i dziadka)”
kami (I 6; III 2)
integruje się z grupą (III 2)
f
zabawa na powitanie „Iskierka przyjaźni”
I 5, 6, 8; II 1, 9;
rozwija umiejętności taneczne (IV 1, 7)
f
prezentacja układu tanecznego „Krakowiak”
III 1, 2, 6, 9; IV 1, 7
prowadzi dialog (III 9)
f
kładanie życzeń babciom i dziadkom oraz
s
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
f
wręczenie upominków
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
zabawy z babciami i dziadkami: „Obieramy
y
jabłuszka”, „Słodka cytrynka”, „Rzucamy
do koszyka woreczki” f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
Piątek y „Wesołe zwierzaki” – lepienie zwierzaków
z masy solnej
y poczęstunek
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Skocz dalej”
I 2, 5; III 5; IV 18, 11 y „Śnieżny prezent dla dziadków” – tworzenie
kompozycji z materiału naturalnego