Page 223 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 223

TYDZIEŃ 19  •  Święto Babci i Dziadka  •  221



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa bieżna „Slalom pomiędzy butelkami”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 58) –   f   stosuje się do reguł zabawy (III 5, 7)
                    I 5, 7, 8, 9; III 5, 7;   stwierdzanie i zaznaczanie prawdziwości   f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                    IV 6, 8             zdań, utrwalenie znajomości powiązań    f   orientuje się w powiązaniach rodzinnych (III 2)
                                        rodzinnych                      f   uczestniczy chętnie w zabawach słownych (IV 6)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw IX  f   rysuje (I 7; IV 8)
                                      y  zabawa słowna „Powiedz mi, co to jest”  f   wykonuje pracę plastyczno-techniczną w formie
                OKAZUJEMY SZACUNEK STARSZYM OSOBOM
                                      y  praca plastyczna „Okulary babci”  plakatu (IV 8)
                                      y  zabawa ruchowa „Zabawy w przedszkolu”  f   koduje za pomocą uproszczonych rysunków
                                                                          (IV 9)
                    Zajęcia główne    y  wysłuchanie utworu Doroty Gellner Sąsiadka     wie, w jaki sposób okazać szacunek starszym
                    I 6, 7; II 9; III 1, 2, 5,   i Dzień Dziadka        f  osobom (II 9; III 1, 7)
                    7, 8; IV 2, 3, 5, 8, 9, 11  y  omówienie treści     f   rozwija umiejętności manualne (I 6, 7; IV 8, 11)
                                      y  „Szanujemy starsze osoby” – pogadanka na   f   słucha uważnie tekstu czytanego (III 8; IV 3)
                                        temat okazywania szacunku wobec starszych   f   formuje dłuższe wypowiedzi (IV 5)
                                        osób                            f   wymienia potrawy przyrządzane przez babcie
                                      y  praca plastyczno-techniczna „Szanuję star-  (III 2; IV 2)
                                        szych” – wykonanie plakatów     f   sprząta po zakończeniu pracy (I 7; III 5)
                                      y  wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 2, s. 59) –   f   wie o konieczności przebywania na świeżym
                                        opisywanie treści obrazków, ocenianie za-   powietrzu (I 4; IV 18)
                                        chowań dzieci; wyjaśnienie, dlaczego należy   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        pomagać starszym osobom
                                      y y  zabawa naśladowcza „Ciasto”
                                        „Potrawy mojej babci” – rozmowy na temat
                Czwartek              y  praca plastyczno-techniczna „Okładka na
                                        potraw robionych przez babcie

                                        zeszyt z przepisami”
                                      y  wspólne sprzątanie i prezentacja okładek
                                      y  zabawa tropiąca „Foremka”
                    Zajęcia w ogrodzie  y  „Zaprzęg” – zabawa z  wykorzystaniem
                    I 2, 4, 5; III 5; IV 18  sprzętów zimowych
                                      y  zabawa „Skoki przez zaspy”
                    Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Prawa czy lewa?”  f   tworzy kompozycję z materiału naturalnego
                    i popołudniowa    y  „Bukiety dla babci i dziadka” – układanie   (IV 11)
                    I 5; III 2; IV 1, 2, 7,   kompozycji ze świeżych kwiatów  f   orientuje się w przestrzeni, rozróżnia kierunki
                    11, 14            y  ćwiczenia poranne – Zestaw IX    (IV 14)
                                      y y y  zabawa z rytmizowaniem tekstu „Siała baba   f   odczuwa radość ze sprawiania przyjemności
                DLA NASZYCH BABĆ I DZIADKÓW  Zajęcia główne  y y y y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VIII  f   okazuje szacunek starszym osobom (III 1, 6)
                                                                          najbliższym (II 1; II 9)
                                        mak”
                                                                           wie, w jaki sposób składać życzenia (III 9; IV 1)
                                        zabawy dowolne w kącikach tematycznych
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                           bierze udział we wspólnych zabawach z dziad-
                                                                        f
                                        „Kolorowe kwiaty (dla babci i dziadka)”
                                                                          kami (I 6; III 2)
                                                                           integruje się z grupą (III 2)
                                                                        f
                                        zabawa na powitanie „Iskierka przyjaźni”
                    I 5, 6, 8; II 1, 9;
                                                                           rozwija umiejętności taneczne (IV 1, 7)
                                                                        f
                                        prezentacja układu tanecznego „Krakowiak”
                    III 1, 2, 6, 9; IV 1, 7
                                                                           prowadzi dialog (III 9)
                                                                        f
                                        kładanie życzeń babciom i dziadkom oraz
                                        s
                                                                           uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        f
                                        wręczenie upominków
                                                                          nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                        zabawy z babciami i dziadkami: „Obieramy
                                      y
                                        jabłuszka”, „Słodka cytrynka”, „Rzucamy
                                        do koszyka woreczki”            f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                Piątek                y  „Wesołe zwierzaki” – lepienie zwierzaków
                                        z masy solnej
                                      y  poczęstunek
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Skocz dalej”
                    I 2, 5; III 5; IV 18, 11  y  „Śnieżny prezent dla dziadków” – tworzenie
                                        kompozycji z materiału naturalnego
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228