Page 238 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 238

236  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



          Zajęcia 2
          Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
          Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


          III Zajęcia w ogrodzie

             x „Śniegowe niespodzianki” – dzieci odszukują pod śniegiem ukryte przez N. kamyczki.
             x Zabawy dowolne na sankach.



          Wtorek    temat:  L jak lody.



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenie artykulacyjne „Odgłosy zwierząt”. Zabawa plastyczna „Najbardziej
          lubię…”. Ćwiczenia poranne – Zestaw VIII. Zabawa dramowa „Kim jestem?”. Wykonanie ćwiczeń w KP2 – doskonalenie
          sprawności grafomotorycznej, rozwijanie słuchu fonematycznego. Zabawa ruchowa skoczna „Utrudnione skoki w parach”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; II 4; IV 1, 2, 6, 8

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy – lody i lizaki. Wysłuchanie wiersza Słodycze
          Lilki. Odszukiwanie liter L na kartce z zapisanym wierszem. Omówienie treści wiersza. Krótka pogadanka na temat zdrowego
          odżywiania. „Literka L” – pokazywanie litery ruchem ciała. Ćwiczenie artykulacyjne „Li, le, la, lo, lu”. Wypowiadanie
          wyrazów na l. Dokańczanie wyrazów. Zabawa słowna w kole. Zabawa „Znam te litery”. Wykonanie ćwiczeń w KP2 –
          kolorowanie lub wyklejanie szablonu, rysowanie litery palcem; rozwijanie sprawności grafomotorycznej, doskonalenie słuchu
          fonematycznego.   ▶  2. Zajęcia społeczno-kulinarne – spotkanie z gościem.  Rozwiązywanie zagadki. „Kto produkuje
          i sprzedaje lody?” – omówienie specyfiki zawodu. Zabawa tematyczna „Lody, lody dla ochłody”. „Lody sorbetowe”, „Ciepłe
          lody” – wspólne przygotowywanie lodów. Rozdanie dyplomów „Szefa cukiernika”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 3, 7, 9; III 2; IV 2, 4, 5, 8, 11, 20

          Zajęcia w ogrodzie: „Dlaczego śnieg topnieje?” – dostrzeganie różnic pogodowych, obserwowanie topnienia śniegu.
          Zabawa w piaskownicy „Cukiernia”.
            obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 16, 18


          I Aktywność poranna i popołudniowa
          Zadania poranne
             x Ćwiczenie artykulacyjne „Odgłosy zwierząt”. Dzieci powtarzają za N. odgłosy zwierząt: wąż – Sssss…; mysz – Pi, pi, pi;
            kot – Miau; pszczoła – Bzzz…; osioł – Io, io, io; kaczka – Kwa, kwa. N. może również zaproponować rozpoznawanie
            i naśladowanie odgłosów z CD.
             x Zabawa plastyczna „Najbardziej lubię…”. Dzieci kredkami pastelowymi rysują to, co lubią najbardziej, lub osobę, którą
            darzą szczególną sympatią.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
          Zadania popołudniowe
             x Zabawa dramowa „Kim jestem?”. Dzieci kolejno losują po jednym obrazku przedstawiającym postać z bajki. Starają się
            pokazać mimiką i ruchem danego bohatera.
             x Wykonanie ćwiczeń w KP2 (ćw. 1 i ćw. 2, s. 48) – doskonalenie sprawności grafomotorycznej, rozwijanie słuchu fone-
            matycznego poprzez wyszukiwanie rymów.
             x Zabawa ruchowa skoczna „Utrudnione skoki w parach” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy.
          Temat: Lody i lizaki.
   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243