Page 240 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 240

238  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń


          Przebieg zajęć:
          1.  Rozwiązywanie zagadki wprowadzającej w tematykę zajęć.

            Malinowe, truskawkowe
            mogą być też waniliowe.
            W rożku podawane,
            przez wszystkich uwielbiane.
            Zimne – zajadane latem.
            Ciepłe – zimą są przysmakiem.     (lody)

          2.  „Kto produkuje i sprzedaje lody?” – zaproszenie osoby, która zajmuje się wytwarzaniem i sprzedażą lodów.
          3.  Omówienie pracy osoby produkującej i sprzedającej lody.
          4.  Zabawa tematyczna w przedszkolnym kąciku gastronomicznym „Lody, lody dla ochłody”.
          5.  „Lody sorbetowe” – wspólne przygotowywanie lodów z gościem. Miksowanie truskawek z małym dodatkiem cukru
            i soku cytrynowego. Włożenie przygotowanego smakołyku do przedszkolnej zamrażarki.
          6.  „Ciepłe lody” – dzieci wspólnie z gościem miksują śmietankę, tworząc bitą śmietanę. Polewają ją roztopioną czekoladą.
          7.  Rozdanie dzieciom dyplomów „Szefa cukiernika”.
          8.  Pożegnanie gościa.


          III Zajęcia w ogrodzie:

             x „Dlaczego śnieg topnieje?” – dostrzeganie różnic pogodowych, obserwowanie topnienia śniegu.
             x Zabawa w piaskownicy „Cukiernia” – formowanie ciast z piasku lub śniegu.



          Środa    temat:  Balonowe zabawy.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawy z mikrofonem „Śpiewać każdy może”. Układanie historyjki obrazkowej.
          Ćwiczenia poranne – Zestaw VIII. Zabawa ruchowa „W prawo – w lewo”. Wykonanie ćwiczenia w KP2 – doskonalenie
          sprawności grafomotorycznej i umiejętności liczenia. Zabawa ruchowa skoczna „Do środka i na zewnątrz”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 7; III 5, 7; IV 2, 5, 7, 8, 15
          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne – balonowe zabawy. Rozwiązywanie zagadki. Rozmowy o balu karnawałowym.
          Prezentacja balonów. Ćwiczenie oddechowe „Nadmuchane”. Zabawa w parach „Balonowy taniec”. Zabawa ruchowa ćwicząca
          duże partie mięśniowe „Podaj do mnie”. Zabawy badawcze „Co ukryło się w balonie?”. Zabawa plastyczna „Balonowe ozdoby”.
          Zawieszenie przygotowanych balonów w sali. Wykonanie ćwiczenia w KP2 – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i spraw-
          ności grafomotorycznej.   ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – gramy na balonach. Wprowadzenie – prezentacja możliwości
          wywoływania dźwięków z wykorzystaniem balonów. Zabawa „Szukamy balonowych dźwięków”. Ćwiczenie kształtujące poczucie
          metrum. Zabawa „Na balonach z muzyką”. Zabawa rytmiczna „Balonowa orkiestra”. Ćwiczenie wyciszające.
            obszary z podstawy programowej: I 7, 9; III 5, 7; IV 2, 5, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 18

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Slalomem przez ścieżkę”. Zabawa rzutna „Trafiony”.
            obszary z podstawy programowej: I 2, 4, 5; III 5; IV 18

          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawy z mikrofonem „Śpiewać każdy może”. Dzieci oswajają się ze sprzętem, który w przyszłości będzie im potrzebny
            do przedszkolnych występów. Chętne dzieci ustawiają się na scenie i wykonują wybrany utwór (np.: recytują wiersz, śpiewają
            poznane piosenki z CD lub inne piosenki z repertuaru dziecięcego).
             x Historyjka obrazkowa – układanie dowolnej przyniesionej przez N. historyjki obrazkowej. Dzieci określają kolejność
            zdarzeń i opowiadają przedstawioną historię.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa ruchowa „W prawo – w lewo” – ćwiczenie reakcji na sygnał. N. układa linę na kształt koła. Dziecko spaceruje
            po niej w jedną stronę, np. w prawo. Na dźwięk trójkąta zmienia kierunek – maszeruje po linie w przeciwną stronę.
   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245