Page 245 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 245
TYDZIEŃ 18 • Zabawa karnawałowa • 243
Piątek temat: W karnawale to są bale!
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa słuchowa „Głośno i cicho”. Zabawa pantomimiczna „Jak się dzisiaj czuję?”. Ćwi-
czenia poranne – Zestaw VIII. Zabawa „Co w kuchni?”. Zabawa słuchowa „Czy poznajesz?”. Zabawa ruchowa skoczna „Zajączki”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; II 4; IV 1, 7
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczne – bawmy się! Przebieranie się w stroje karnawałowe. Rozwieszenie zasłony i prezen-
tacja strojów. Zabawy: „Taniec węża”, kalambury „Bajkowe postacie”, tańczenie krakowiaka, pantomima „Czary-mary”, „Egipskie
bandaże”. Poczęstunek. Dowolne zabawy przy muzyce. ▶ 2. Zajęcia ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8; II 3, 8; III 2, 8; IV 3
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z lupą. Spacer po ogrodzie.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 11, 8
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa słuchowa „Głośno i cicho”. Dzieci siedzą w kole. Gdy słyszą muzykę w wysokim rejestrze, uderzają w trójkąt
delikatnie. Gdy słyszą muzykę w niskim rejestrze, uderzają mocno.
x Zabawa pantomimiczna „Jak się dzisiaj czuję?”. Dzieci mimiką twarzy pokazują swój aktualny lub zmyślony nastrój.
Grupa nazywa prezentowane emocje.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Co w kuchni?” – wybieranie spośród obrazków tych, które przedstawiają sprzęt kuchenny i wszystko to, co
może znaleźć się w kuchni.
x Zabawa słuchowa „Czy poznajesz?”. N. nuci melodie poznanych piosenek lub innych popularnych melodii. Osoba, która
rozpozna melodię, zgłasza się i odpowiada.
x Zabawa ruchowa skoczna „Zajączki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne (muzyczno-ruchowe).
Temat: Bawmy się!
Cele:
czerpanie radości ze wspólnej zabawy
cenianie walorów smakowych przygotowanych potraw
o
w
yrażanie siebie za pomocą mimiki i gestykulacji
t
worzenie atmosfery sprzyjającej wspólnej zabawie.
Pomoce: zasłona, obrazki przedstawiające bajkowe postacie, różdżka, 2 rolki papieru, szaszłyki warzywne, owoce,
CD i inne nagrania.
Przebieg zajęć:
1. Wysłuchanie wiersza Iwony Rup Bal przedszkolaków.
Bal przedszkolaków
[ 1 ] Dziś w przedszkolu jest wesoło, [ 2 ] Trzy dziewczynki się przebrały
będzie dużo skocznych tańców, za księżniczki z koronami,
mamy już przeróżne stroje, są biedronki oraz pszczółki
bo to jest bal przebierańców . i motylki ze skrzydłami .