Page 252 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 252

250  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



          2.  Słuchanie piosenki Śpiewa babcia, śpiewa dziadek (CD).


                Śpiewa babcia, śpiewa dziadek                               słowa: Urszula Piotrowska
                                                                            muzyka: Magdalena Melnicka-Sypko
















































              1 .   Wymyśliły wesołe nutki                     2 .   Wyskoczyły z piosenki nutki,
                piosenkę dla babci i dziadka .                   do tańca porwały się żwawo,
                Miś ją zagra na bębenku,                         jedna z babcią, druga z dziadkiem,
                a pajacyk na kołatkach .                         para w lewo, para w prawo .
                       Tamburynem potrząsa lala,                        Roztańczone wołają nutki:
                       po przedszkolu niosą się dźwięki .               – Wszyscy bawią się dziś wspaniale!
                       I po chwili zgodny chórek                        Na Dzień Babci i Dzień Dziadka
                       nuci refren tej piosenki .                       najpiękniejszy bal nad bale!
            Ref .:   Śpiewa babcia, śpiewa dziadek, śpiewam ja .   Ref .:   Tańczy babcia, tańczy dziadek, tańczę ja .
                Jak to miło, gdy piosenkę każdy zna .            Do kółeczka zapraszają nutki nas .
                Nutki chętnie nam wtórują: mi, mi, la .          Przytupują, podskakują, hop la la .
                Śpiewa chórek na trzy głosy: tra la la .         Bal dla babci, bal dla dziadka, na sto dwa .



            Rozmowa kierowana na temat treści piosenki. Przykładowe pytania: O czym opowiada ta piosenka? Co to jest nutka?
            (mała nuta – o nutach zob. TYDZIEŃ 15, Środa) Dla kogo była wymyślona piosenka? Jakie postacie wystąpiły w tej piosence?
            Kto tańczył i śpiewał, a kto grał na instrumentach?
            Dzieci uczą się 1. zwrotki i 1. refrenu.
          3.  Zabawa „Wesołe i smutne nutki”. N. pyta, kiedy można powiedzieć, że nutki są smutne, a kiedy wesołe (chodzi o określenie
            charakteru muzyki). Odtwarza kilka akompaniamentów piosenek, np.: energiczny Trampolinek i my, spokojny Śladów
            na śniegu, skoczny z Miała baba koguta, dostojny z Idą rycerze, a na końcu – akompaniament piosenki Śpiewa babcia,
   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257