Page 252 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 252
250 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
2. Słuchanie piosenki Śpiewa babcia, śpiewa dziadek (CD).
Śpiewa babcia, śpiewa dziadek słowa: Urszula Piotrowska
muzyka: Magdalena Melnicka-Sypko
1 . Wymyśliły wesołe nutki 2 . Wyskoczyły z piosenki nutki,
piosenkę dla babci i dziadka . do tańca porwały się żwawo,
Miś ją zagra na bębenku, jedna z babcią, druga z dziadkiem,
a pajacyk na kołatkach . para w lewo, para w prawo .
Tamburynem potrząsa lala, Roztańczone wołają nutki:
po przedszkolu niosą się dźwięki . – Wszyscy bawią się dziś wspaniale!
I po chwili zgodny chórek Na Dzień Babci i Dzień Dziadka
nuci refren tej piosenki . najpiękniejszy bal nad bale!
Ref .: Śpiewa babcia, śpiewa dziadek, śpiewam ja . Ref .: Tańczy babcia, tańczy dziadek, tańczę ja .
Jak to miło, gdy piosenkę każdy zna . Do kółeczka zapraszają nutki nas .
Nutki chętnie nam wtórują: mi, mi, la . Przytupują, podskakują, hop la la .
Śpiewa chórek na trzy głosy: tra la la . Bal dla babci, bal dla dziadka, na sto dwa .
Rozmowa kierowana na temat treści piosenki. Przykładowe pytania: O czym opowiada ta piosenka? Co to jest nutka?
(mała nuta – o nutach zob. TYDZIEŃ 15, Środa) Dla kogo była wymyślona piosenka? Jakie postacie wystąpiły w tej piosence?
Kto tańczył i śpiewał, a kto grał na instrumentach?
Dzieci uczą się 1. zwrotki i 1. refrenu.
3. Zabawa „Wesołe i smutne nutki”. N. pyta, kiedy można powiedzieć, że nutki są smutne, a kiedy wesołe (chodzi o określenie
charakteru muzyki). Odtwarza kilka akompaniamentów piosenek, np.: energiczny Trampolinek i my, spokojny Śladów
na śniegu, skoczny z Miała baba koguta, dostojny z Idą rycerze, a na końcu – akompaniament piosenki Śpiewa babcia,