Page 257 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 257

TYDZIEŃ 20  •  Gdzie mieszkasz?  •  255




            TYDZIEŃ 20    Gdzie mieszkasz?




            Poniedziałek    temat:  D jak dom.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa plastyczna „Dachówki”. Zabawa integrująca „W moim domu każdy...”.
            Ćwiczenia poranne – Zestaw X. Zabawa tematyczna „W mojej kuchni”. Zabawa konstrukcyjna „Różne domy”. Wykonanie
            ćwiczenia w KP2 – doskonalenie sprawności grafomotorycznej. Zabawa ruchowa na czworakach „Wyścigi z przeszkodami”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8, 9; III 2, 5, 7; IV 2, 5, 8, 11

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy – mój dom. Rozwiązywanie zagadki.
            Rozmowy kiero wane o domach. Ćwiczenie artykulacyjne „Da-de-du-do-dy”. Kończenie wyrazów rozpoczynających się
            od podanych grup głoskowych. Dzielenie wymienionych wyrazów na sylaby. Zabawa utrwalająca analizę głoskową
            „Ile głosek?”. Przeliczanie głosek za pomocą ruchów. Zabawa „Wstążkowa litera” – chodzenie stopa za stopą. Wykonanie
            ćwiczeń w KP2 – kolorowanie lub wykleja nie szablonu litery, rysowanie litery palcem; doskonalenie słuchu fonematycz-
            nego.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – dywanowe dekoracje. Zabawa rozwijająca wyobraźnię „Latający dywan”. Zabawa
            ruchowa „Trzepanie dywanu”. Wycinanie pasków różnej wielkości. Przyklejanie kolorowych pasków naprzemiennie
            z malowaniem pasków kredkami pastelowymi.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 5, 2, 4, 8, 11, 15

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa „Kto pierwszy”. Zabawy z taczkami.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5; IV 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa plastyczna „Dachówki” – wydzieranie kartek papieru, wyklejanie dachówek na szablonie domu.
              x Zabawa integrująca „W moim domu każdy...”. Dzieci siedzą w kole i kolejno kończą zdanie W moim domu każdy…
              np.: zna zasady, troszczy się o innych, sprząta.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw X (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa tematyczna „W mojej kuchni” – wspólne „gotowanie” w kąciku kuchennym.
              x Wykonanie ćwiczenia w KP2 (ćw. 1, s. 62). Dzieci rysują szlaczki po śladzie.
              x Zabawa konstrukcyjna „Różne domy” – wznoszenie budowli z klocków.
              x Zabawa ruchowa na czworakach „Wyścigi z przeszkodami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy.
            Temat: Mój dom.
            Cele:
              zapoznanie z obrazem graficznym litery D
              r
              ozwijanie słownictwa
              doskonalenie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej
              r
              ozwijanie sprawności manualnej.
                 Pomoce: wstążka, kredki, materiały do wyklejania (np. bibuła), klej, KP2.
   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262