Page 275 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 275

Zestawy ćwiczeń porannych  •  273



            Zestaw IX
            Pomoce: ringo na parę.
            1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa o charakterze ożywiającym.
            2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci stają w lekkim rozkroku, ręce mają rozłożone na boki. Na sygnał N. dotykają na
              zmianę raz prawym, raz lewym łokciem do przeciwnego kolana. To samo wykonują z utrudnieniem – dotykają
              łokciem do stopy uniesionej nogi.
            3.  Ćwiczenie mięśni brzucha. Dzieci dobierają się w pary. Odbierają jedno ringo na parę. Siadają w parze naprzeciwko sie-
              bie. Jedna osoba trzyma ringo stopami i przekazuje je partnerowi. Ten odbiera je również stopami. Następnie dzieci na
              chwilę kładą się na podłodze, mocno wyciągają ręce za głowę, po czym powtarzają ćwiczenie.
            4.  Skręty. Dzieci pozostają w parach. Siadają w siadzie skrzyżnym tyłem do siebie w odległości 1 kroku. Jedna osoba trzy-
              ma ringo. Na sygnał dzieci odwracają się w tę samą stronę i przekazują sobie ringo z rąk do rąk. Podobnie wykonują ze zmia-
              ną kierunku skrętu.
            5.  Skoki. Dzieci stoją w parach. Jedna osoba kładzie ringo na głowie. Wykonuje 2 podskoki, starając się, aby ringo nie spa-
              dło na podłogę. Następnie ćwiczenie wykonuje kolejna osoba.
            6.  Zabawa bieżna „Bieg trzymany”. Dzieci w parach siadają na wyznaczonej przez N. linii, para za parą. Po przeciwnej stro-
              nie znajduje się linia końcowa biegu. Na sygnał N. kolejno każda para, trzymając wspólnie ringo, biegnie jak najszybciej
              do mety i siada. Jest to sygnał do startu dla kolejnej pary. Osoby starają się nie puszczać kółka w trakcie biegu.
            7.  Ćwiczenie uspokajające. Dzieci maszerują po okręgu, śpiewając znaną piosenkę.

            Zestaw X
            Pomoce: nie są wymagane.
            1.  Zabawa orientacyjno-porządkowa o charakterze ożywiającym „Samoloty”. Dzieci w rozsypce biegają po sali, ręce trzymają
              rozłożone na boki (jak skrzydła samolotu). Na hasło: Samolot ląduje! wszyscy kładą się na podłodze, a ręce układają przy
              głowie w małe skrzydełka.
            2.  Ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci w rozsypce siadają w siadzie skulnym, rękami trzymają się za kolana. Na
              sygnał N. powoli prostują się, rozkładają wysoko ręce w górę i na boki, ruszają kilka razy rękami początkowo wolno,
              potem szybciej i wracają do pozycji wyjściowej.
            3.  Zabawa na czworakach „Zabawy pieska”. Dzieci dobierają się w pary. Jedna osoba – drzewko – siada w siadzie skrzyż-
              nym. Druga – piesek – na czworakach biega po całej sali. Na sygnał N. piesek obiega dookoła najbliższe drzewo. Następnie
              dzieci zamieniają się rolami. Pieski czekają na sygnał do zabawy.
            4.  Ćwiczenie tułowia – skłony. Dzieci siedzą w siadzie prostym rozkrocznym. Palce rąk opierają na podłodze. Wykonują
              skłon tułowia w przód, poruszają palcami, naśladując wędrujące pajączki.
            5.  Skoki. Dzieci stoją w rozsypce. Na sygnał N. wykonują wskazane ćwiczenie, np.: Skok obunóż. Skok na prawej nodze.
              2 skoki w bok. 3 skoki w tył.
            6.  Ćwiczenie uspokajające. Dzieci maszerują po okręgu. Wykonując wspięcie na palce, robią wdech nosem, a opuszczając
              pięty – wydech ustami.
   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280