Page 278 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 278

276  •  Zestawy gier i zabaw ruchowych



          „Rzut kamieniem do kałuży”
          Miejsce: sala. Pomoce: kółka serso, woreczki.
          Dzieci maszerują po okręgu. Przechodząc obok wyznaczonego miejsca, biorą po jednym kółku serso i woreczku.
          Następnie rozbiegają się i stają w luźnej rozsypce. Kładą serso-kałużę na podłodze przed sobą w niewielkiej odległości. Woreczek-
          -kamień wrzucają do kałuży raz jedną, raz drugą ręką. Jeżeli rzuty są celne, dzieci zwiększają odległość – odsuwają serso
          od siebie.


          GRY I ZABAWY BIEŻNE

          „Berek ogonek”

          Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: chustki.
          Dzieci zaczepiają chustki (ogonki) za spodenki. Dwoje wyznaczonych dzieci swoje chustki wiąże wokół ręki (dzieci te będą
          berkami). Na sygnał N. wszyscy rozbiegają się, a berki próbują chwycić jak najwięcej chustek. Na kolejny sygnał wszyscy
          się zatrzymują – berki liczą swoje zdobycze. Następnie oddają chustki właścicielom. N. wyznacza kolejne osoby do łapania
          i rozpoczyna zabawę od nowa.

          „Budujemy mur”

          Miejsce: sala. Pomoce: woreczki.
          N. dzieli dzieci na 2 zespoły. Zespoły ustawiają się na linii startu (dzieci siadają w rzędzie, jedno za drugim). Przed pierwszymi
          osobami N. układa woreczki – jeden obok drugiego. Na sygnał N. kolejno dzieci chwytają woreczek, biegną w kierunku
          linii mety i tam kładą woreczek. Następnie szybko wracają do swoich drużyn, dając znak do startu kolejnym zawodnikom.
          Wygrywa drużyna, która jako pierwsza zbuduje mur z woreczków.

          „Bieg z woreczkiem”

          Miejsce: sala. Pomoce: woreczki.
          Dzieci ustawiają się w szeregu na linii startu, każde kładzie woreczek na głowie. Na sygnał N. szybkim krokiem lub biegiem
          podążają w kierunku linii mety. Wygrywa osoba, która dotrze tam jako pierwsza i nie zgubi woreczka.

          „Korale”

          Miejsce: sala. Pomoce: 2 długie sznurki, duże korale (tyle ile jest dzieci).
          N. dzieli dzieci na 2 zespoły, z których każdy siada na linii startu w rzędzie. Na linii mety N. kładzie dla każdego zespołu
          sznurek i pudełko z koralami do nawlekania. Na sygnał pierwsze osoby z rzędów biegną szybko do sznurka, nawlekają
          jeden koral i wracają do zespołu. Wtedy startują kolejne osoby. Wygrywa zespół, który jako pierwszy nawlecze wszystkie
          korale.



          GRY I ZABAWY SKOCZNE

          „Zajączki”
          Miejsce: sala. Pomoce: szarfy.
          Dzieci maszerują po okręgu. Przechodząc obok wyznaczonego miejsca, biorą szarfę. Na sygnał N. szukają miejsca do
          zabawy. Rozkładają szarfę na podłodze, po czym poruszają się między nimi, naśladując skaczące zajączki. Na hasło N.:
          Zajączki do norki! dzieci szybko wskakują do najbliższej szarfy.

          „Utrudnione skoki w parach”

          Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: podwójne spodnie do skoków.
          N. pomaga dzieciom dobrać się w pary (dzieci w parach powinny charakteryzować się podobnymi warunkami fizycznymi).
          Każda para otrzymuje jedne podwójne spodnie. Dzieci wkładają nogi w nogawki. Następnie próbują wspólnie skakać
          po całej sali, nie stracić równowagi i nie przewrócić się.
   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283