Page 279 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 279
Zestawy gier i zabaw ruchowych • 277
„Skoczna przesyłka”
Miejsce: sala. Pomoce: 2 piłki do skakania, 2 pachołki, szarfy.
Dzieci ustawiają się w szeregu. Odliczając do dwóch, dzielą się na 2 zespoły. Dzieci zakładają szarfy i siadają w siadzie
skrzyżnym w rzędzie (jedno za drugim) na wyznaczonych przez N. liniach. Pierwsze osoby z drużyn siadają na piłkach.
Skaczą do mety, gdzie na pachołkach zawieszają swoją szarfę. Następnie łapią za uchwyty piłkę i wracają do zespołu. Prze-
kazują piłkę kolejnym zawodnikom.
„Z kamienia na kamień”
Miejsce: sala. Pomoce: woreczki.
N. dzieli dzieci na 2 zespoły. Każdy z nich kładzie swoje woreczki-kamienie w wyznaczonym miejscu w rzędzie, zachowu-
jąc niewielkie odstępy między woreczkami. Następnie dzieci ustawiają się w drużynach jedno za drugim. Kolejno skaczą
obunóż z woreczka na woreczek – z kamienia na kamień.
GRY I ZABAWY Z MOCOWANIEM I DŹWIGANIEM
Uwaga organizacyjna: Podczas zabaw z mocowaniem i dźwiganiem N. pomaga dzieciom połączyć się w pary – bierze pod
uwagę zbliżone warunki fizyczne dzieci.
„Ślizgi z odpychaniem”
Miejsce: sala. Pomoce: kocyki.
Dzieci w parach siadają w klęku na swoich złożonych kocykach. Przysuwają się do siebie tak, by mogły dotykać się dłońmi.
Na swój umówiony znak mocno odpychają się od siebie, ślizgają w tył i sprawdzają, która osoba znalazła się dalej.
„Siłacze”
Miejsce: sala. Pomoce: 2 kocyki, 2 piłki lekarskie ok. 1,5–2 kg, 2 ringa.
N. dzieli dzieci na 2 zespoły. Każdy staje w rzędzie na starcie. Na linii mety naprzeciwko drużyn N. rozkłada 2 ringa, a pierwszym
osobom w rzędach daje kocyk i ciężką piłkę. Na sygnał pierwsi zawodnicy kładą piłki na kocykach, łapią je za rogi i ciągną
w kierunku mety. Odkładają piłki na kółkach, wracają do drużyn i przekazują kocyk kolejnej osobie. Ta biegnie do piłki
i przenosi ją za pomocą kocyka z powrotem do zespołu.
„Ślizgacze”
Miejsce: sala. Pomoce: 2 koce, 2 długie liny do zawiązania lub zaczepienia za pomocą karabińczyka.
N. przyczepia do 2. lub 3. szczebelka drabinki linę. Dzieli dzieci na dwie grupy. Każda siada w rzędzie w określonej odle-
głości naprzeciwko drabinek. Pierwsze osoby kładą się (leżenie przodem) na kocykach-ślizgaczach, rękami łapią za linę.
Na sygnał N. podciągają się mocno na linie, aż dotrą ślizgiem do drabinek. To samo wykonują kolejne osoby z drużyn.
„Kto ma więcej siły?”
Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: niewymagane.
N. pomaga dzieciom dobrać się w pary. Osoby w parze stają do siebie bokiem, w lekkim rozkroku, stykając się stopami, opierają
się o siebie dłońmi. Na sygnał N. dzieci próbują przepchnąć partnera tak, by stracił równowagę i oderwał stopy od podłoża.