Page 279 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 279

Zestawy gier i zabaw ruchowych  •  277



            „Skoczna przesyłka”
            Miejsce: sala. Pomoce: 2 piłki do skakania, 2 pachołki, szarfy.
            Dzieci ustawiają się w szeregu. Odliczając do dwóch, dzielą się na 2 zespoły. Dzieci zakładają szarfy i siadają w siadzie
            skrzyżnym w rzędzie (jedno za drugim) na wyznaczonych przez N. liniach. Pierwsze osoby z drużyn siadają na piłkach.
            Skaczą do mety, gdzie na pachołkach zawieszają swoją szarfę. Następnie łapią za uchwyty piłkę i wracają do zespołu. Prze-
            kazują piłkę kolejnym zawodnikom.

            „Z kamienia na kamień”
            Miejsce: sala. Pomoce: woreczki.
            N. dzieli dzieci na 2 zespoły. Każdy z nich kładzie swoje woreczki-kamienie w wyznaczonym miejscu w rzędzie, zachowu-
            jąc niewielkie odstępy między woreczkami. Następnie dzieci ustawiają się w drużynach jedno za drugim. Kolejno skaczą
            obunóż z woreczka na woreczek – z kamienia na kamień.



            GRY I ZABAWY Z MOCOWANIEM I DŹWIGANIEM

            Uwaga organizacyjna: Podczas zabaw z mocowaniem i dźwiganiem N. pomaga dzieciom połączyć się w pary – bierze pod
            uwagę zbliżone warunki fizyczne dzieci.

            „Ślizgi z odpychaniem”

            Miejsce: sala. Pomoce: kocyki.
            Dzieci w parach siadają w klęku na swoich złożonych kocykach. Przysuwają się do siebie tak, by mogły dotykać się dłońmi.
            Na swój umówiony znak mocno odpychają się od siebie, ślizgają w tył i sprawdzają, która osoba znalazła się dalej.

            „Siłacze”

            Miejsce: sala. Pomoce: 2 kocyki, 2 piłki lekarskie ok. 1,5–2 kg, 2 ringa.
            N. dzieli dzieci na 2 zespoły. Każdy staje w rzędzie na starcie. Na linii mety naprzeciwko drużyn N. rozkłada 2 ringa, a pierwszym
            osobom w rzędach daje kocyk i ciężką piłkę. Na sygnał pierwsi zawodnicy kładą piłki na kocykach, łapią je za rogi i ciągną
            w kierunku mety. Odkładają piłki na kółkach, wracają do drużyn i przekazują kocyk kolejnej osobie. Ta biegnie do piłki
            i przenosi ją za pomocą kocyka z powrotem do zespołu.

            „Ślizgacze”

            Miejsce: sala. Pomoce: 2 koce, 2 długie liny do zawiązania lub zaczepienia za pomocą karabińczyka.
            N. przyczepia do 2. lub 3. szczebelka drabinki linę. Dzieli dzieci na dwie grupy. Każda siada w rzędzie w określonej odle-
            głości naprzeciwko drabinek. Pierwsze osoby kładą się (leżenie przodem) na kocykach-ślizgaczach, rękami łapią za linę.
            Na sygnał N. podciągają się mocno na linie, aż dotrą ślizgiem do drabinek. To samo wykonują kolejne osoby z drużyn.

            „Kto ma więcej siły?”
            Miejsce: sala, ogródek przedszkolny. Pomoce: niewymagane.
            N. pomaga dzieciom dobrać się w pary. Osoby w parze stają do siebie bokiem, w lekkim rozkroku, stykając się stopami, opierają
            się o siebie dłońmi. Na sygnał N. dzieci próbują przepchnąć partnera tak, by stracił równowagę i oderwał stopy od podłoża.
   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284