Page 30 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 30

28  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Wrzesień



          3.  „Rymowanki-zgadywanki” – rozwiązywanie zagadek słownych.

            W niej od samego rana                  Misie, klocki oraz lale
            pani kucharka zabiegana.               tu pasują doskonale.
            Krząta się, piecze, gotuje,            W niej też od samego rana
            pyszne posiłki przygotowuje.     (kuchnia)   czeka pani roześmiana.     (sala grupy)


            Szczotki, pasty i kubeczki,            Co dzień rano mała Krysia
            wyglądają nas z półeczki.              kładzie tam na półce misia.
            Mydło, ręcznik tam znajdziemy,         Kurtkę w kwiatki też zdejmuje
            jeśli ręce umyć chcemy.     (łazienki)  i do sali maszeruje.     (szatnia)

            N. zachęca dzieci do wymyślania zagadek: Spróbujcie sami ułożyć zagadkę o miejscu w przedszkolu lub o zabawce, która
            znajduje się w sali. Nie musi się ona rymować. Wystarczy, że opiszecie, np.: Gdy jest ciepło, to wychodzimy i gramy tam
            w piłkę (boisko, ogród przedszkolny).
          4.  Spacer po przedszkolu – prezentacja przedszkolnych pomieszczeń. Dzieci ustawiają się parami. N. oprowadza je kolejno po
            miejscach w przedszkolu. W każdym pomieszczeniu zatrzymują się na chwilę i omawiają sprzęty, jakie się w nim znajdują.
          5.  Zabawa rytmiczna „Jaki kolor?”. N. śpiewa na wybraną przez siebie melodię: Powiesz ty, powiem ja, jaki kolor … ma?
            (w miejsce kropek wstawiamy wybrane słowo). Dzieci nazywają kolor wskazanego przedmiotu znajdującego się w sali.
            Wyklaskują rytmicznie słowo z podziałem na sylaby.

          Zajęcia 2
          Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
          Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa bieżna „Slalom”. N. rozstawia na podłożu patyki. Dzieci ustawiają się w rzędzie i kolejno przebiegają slalomem
            między przeszkodami.
             x Zabawa ruchowa „Toczące się piłki”. N. dzieli grupę na dwa zespoły, które ustawiają się po przeciwnych stronach. Każda
            osoba otrzymuje piłkę. Na sygnał N. dzieci przetaczają piłkę z jednej strony na drugą.




          TYDZIEŃ 2    Ja i ty to my




          Poniedziałek    temat:  Ja i moi przyjaciele.



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Uśmiechnięta Ola” – powitanie i wyrażanie nastroju. Zabawa
          społeczna „Tacy sami”. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Zabawa ruchowa równoważna „Spacerem po linie”. Zabawa orienta-
          cyjno-porządkowa „Na swoje miejsce”. Zabawa integrująca z chustą animacyjną „Gram w kolory”.
            obszary z podstawy programowej: I 1, 5; III 3, 8; IV 2

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne – ja i moi przyjaciele. Wysłuchanie opowiadania Na przyjaciół można liczyć.
          Rozmowy na temat: Kim jest przyjaciel? Zabawa „Lubię cię, bo...”. „Przedszkolne zgadywanki” – rozpoznawanie osób z grupy
          po opisie słownym.   ▶  2. Zajęcia plastyczne – oto mój przyjaciel. Powitanie rymowanką. Zabawa integrująca „Lubię cię”
          – okazanie pozytywnych uczuć wobec kolegów. Wykonanie postaci przyjaciela z różnych materiałów plastycznych. Omó-
          wienie prac. Zorganizowanie wystawy.
            obszary z podstawy programowej: II 2, 9; III 2, 8; IV 2, 7, 8, 11

          Zajęcia w ogrodzie: Rysowanie kolorową kredą chodnikową. Zabawa rzutna „Kamyczek do koszyka”. Zabawa ruchowa
          z mocowaniem „Na drugą stronę”.
            obszary z podstawy programowej: I 2, 7, 5; III 5; IV 8, 18
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35