Page 41 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 41

TYDZIEŃ 3  •  To jestem ja  •  39



            5.  Omówienie prac. Zwrócenie uwagi na dobór kolorów.
            6.  Wywieszenie obrazków.

            Zajęcia 2
            Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
            Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa ruchowa „Piłka kreśli koło”. Dzieci ustawiają się w kręgu, zachowując między sobą pewną odległość. N. podno-
              si piłkę i mówi: Dzisiaj nasza piłka będzie zakreślała koła przy naszych stopach. Następnie demonstruje ćwiczenie: po-
              chyla się z piłką i przetacza ją po podłożu dookoła własnej osi.
              x Zabawa „Patykiem po piasku”. Dzieci znajdują w przedszkolnym ogrodzie patyki różnej długości. Wygładzają dłonią
              część powierzchni w piaskownicy i rysują patykiem dowolny obrazek na wyznaczonej przestrzeni.
              x Zabawa ruchowa „Tańczące promyczki”. Dzieci ustawiają się w rozsypce i wykonują ruchy zaproponowane przez N.,
              np.: Rozkładamy szeroko ręce. Nasze paluszki poruszają się i migoczą jak promienie słońca. A teraz promyczki opadają
              na trawę, a my nasze dłonie kładziemy na bioderkach i kręcimy nimi w każdą stroną. Spójrzcie! Tam w górze jest motyl.
              (Wskazuje palcem). Postarajmy się stanąć jak najwyżej na palcach i wyciągnąć rękę tak, aby motyl mógł na niej usiąść.
              (Dzieci stają na palcach). Jest już wieczór, słońce zaraz zajdzie, odpocznijmy. (Dzieci kucają, krzyżując ręce).




            TYDZIEŃ 3    To jestem ja




            Poniedziałek    temat:  Mój portret.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa „To, co lubię”. Zabawa „Kolory”. Ćwiczenia poranne – Zestaw
            III. Nawlekanie koralików. Zagadki słowne „Czy wiesz, kto to jest?”. Wykonanie ćwiczenia w KP1 – ozdabianie ramki
            i rysowanie autoportretu.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 7; III 1, 2, 3, 8; IV 8, 12

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia plastyczne – autoportret. Zapoznanie z pojęciem autoportret. Oglądanie autoportre-
            tów Stanisława Wyspiańskiego. Zabawy: „Jesteśmy malarzami”, „Jak ja wyglądam?” – zwrócenie uwagi na własne cechy
            zewnętrzne. Stworzenie autoportretów farbami plakatowymi. Omówienie i prezentacja prac.   ▶  2. Zajęcia społeczne –
            moje urodziny. Wykonywanie urodzinowych koron z kolorowego papieru z uwzględnieniem pór roku. Wysłuchanie i omó-
            wienie wiersza Doroty Gellner Urodziny. Pogadanka na temat urodzin. Wspólne przygotowywanie torcików i śpiewanie
            urodzinowej piosenki.
              obszary z podstawy programowej: III 5, 7; IV 2, 3, 5, 7, 8, 11, 16, 18, 19, 20

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa w parach „Taczki”. Spacer po ogrodzie połączony z obserwacją przyrody.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; II 11; III 5; IV 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa ruchowa „To, co lubię”. Dzieci stoją w kręgu i reagują na komunikat słowny N., który wymienia grupy osób,
              np.: Miłośnicy kucyków. Dzieci, które mają rodzeństwo. Ci, którzy lubią szpinak. Fani piłki nożnej. Dzieci, które czują się
              członkami tych grup, robią krok do przodu. Jeżeli ktoś dotrze do środka koła, zabawa kończy się.
              x Zabawa „Kolory”. Dzieci siedzą w kręgu na krzesełkach. Każda osoba wybiera i zapamiętuje jeden z kolorów prezento-
              wanych przez N. na kartonikach (czarny, czerwony, zielony, żółty). Kiedy N. uniesie kartonik, dzieci, które wybrały
              ten kolor, zamieniają się miejscami.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46