Page 45 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 45

TYDZIEŃ 3  •  To jestem ja  •  43



            7.  Rozmowa inspirowana tekstem. Dzieci mówią, ile mają rodzeństwa. N. pyta również o babcie i dziadków. Dzieci swobod-
              nie rozmawiają. Następnie N. zwraca uwagę, że są na świecie obiekty i osoby, które występują pojedynczo, że nie ma drugich
              takich. Niektóre z tych obiektów i osób pojawiły się w wierszu. Dzieci starają się je wymienić. W razie potrzeby N. ponow-
              nie recytuje tekst. Zachęca dzieci, aby poszukały jeszcze wokół innych jedynych i niepowtarzanych rzeczy czy osób.
            8.  Zabawa ruchowa „Skaczące jedynki”. Dzieci maszerują w rozsypce po sali. Gdy N. klaśnie w dłonie raz, dzieci wykonują
              jeden skok do góry; gdy klaśnie więcej niż jeden raz, dzieci nie reagują, maszerują dalej.
            9.  Wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 17). Dzieci kolorują lub wyklejają szablon cyfry. Rysują jej kształt palcem po
              szablonie i w powietrzu. Na koniec wskazują na rysunku te elementy, które występują pojedynczo.

            Zajęcia 2
            Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
            Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw V (zob. (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Rysowanie cyfry 1 na piasku.
              x Zabawa z piłką w parach – rzuty naprzemienne.



            Środa    temat:  Nowe umiejętności.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ruchowa „W prawo, w lewo”. Zabawy naśladowcze: „Co mam robić?”,
            „Rób to, co ja”. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Wykonanie ćwiczenia w KP1 – dokonywanie samooceny umiejętności.
            Zabawa ruchowa na czworakach „Wyścigi z przeszkodami”.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 1; IV 14

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne – potrafię to zrobić! Rozmowa kierowana o umiejętnościach każdego dziecka.
            Słuchanie opowiadania Niespodzianka dla mamy. Przedstawienie graficzne mocnych stron dzieci. Zabawa „Jaki to rytm?”.
              ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – co potrafią moje uszy? Rozmowa wprowadzająca na temat: Do czego potrzebne są ludziom
            uszy? Ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku i instrumentów perkusyjnych. Ćwiczenia
            słuchowo-ruchowe: „Każdy ruch ma swój dźwięk”, „Jakie zwierzę słyszysz?”. Ćwiczenie relaksacyjne „Odpoczynek w lesie”.
              obszary z podstawy programowej: III 1, 8; IV 1, 3, 5, 7, 8, 11, 18

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Gazetowa bitwa”. Zabawy dowolne w piaskownicy.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 6; III 5; IV 11, 18

            I Aktywność poranna i popołudniowa


            Zadania poranne
              x Zabawa ruchowa „W prawo, w lewo”. Dzieci stoją w kręgu. Otrzymują po jednym woreczku. Kładą go sobie na głowie.
              Na znak N. dzieci idą na początku w prawą, a następnie w lewą stronę, zachowując równowagę tak, aby woreczek nie spadł.
              x Zabawa naśladowcza „Co mamy robić?”. Dzieci stoją w kręgu i naśladują czynności, o których mówi N., np.: Teraz wszystkie
              dzieci grają na gitarze. Chłopcy podbijają piłkę, a dziewczynki skaczą na jednej nodze. Wszyscy szybko biegniemy. Teraz
              dzieci zawiązują buta.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa naśladowcza „Rób to, co ja”. Dzieci stoją w kręgu. N. wybiera ochotnika, który prezentuje różne czynności
              (np.: udaje, że skacze na skakance, drapie się po głowie, klaszcze w dłonie). Zadaniem grupy jest odwzorowanie prezento-
              wanych ruchów.
              x Wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 20). Dzieci nazywają przedstawione czynności. Dokonują samooceny – stwierdzają,
              które z nich potrafią wykonać, a których muszą się jeszcze nauczyć. W zależności od samooceny obok zdjęć rysują albo
              słoneczko, albo listek.
              x Zabawa ruchowa na czworakach „Wyścigi z przeszkodami” (zob. Zestaw gier i zabaw ruchowych).
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50