Page 89 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 89

TYDZIEŃ 6  •  Bezpieczna droga do przedszkola  •  87


            Czwartek    temat:  Kolory sygnalizatora.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Nasze imiona”. Zabawa bieżna „Kto pierwszy” – rozwijane
            szybkości i wzmacnianie układu oddechowego. Ćwiczenia poranne – Zestaw VI. Zabawa ortofoniczna „Spadające krople”.
            Zabawa ruchowa „Skaczący pajacyk”. Zabawy dowolne w kąciku z samochodami.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 5; IV 2

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego – zielone! Jedź bezpiecznie! Wysłu-
            chanie wiersza Danuty Gellnerowej Światła sygnalizatora. Omówienie treści wiersza i nazwanie kolorów znajdujących się
            na sygnalizatorze. Zabawa ruchowa „Stop! Czerwone!” – ćwiczenie spostrzegawczości. Zabawa ruchowa ćwicząca reakcję
            na sygnał „Ruchomy sygnalizator”. Wykonanie ćwiczenia w KP1 – utrwalenie zasad ruchu drogowego.   ▶  2. Zajęcia
            plastyczno-techniczne – sygnalizator świetlny. Wprowadzenie w tematykę zajęć. Rozdzielenie materiałów plastycznych.
            Malowanie rolek papieru. Formowanie kulek z bibuły i przyklejanie ich w odpowiednie miejsca. Połączenie części w całość.
            Odłożenie prac na półki.
              obszary z podstawy programowej: I 7, 9; III 5, 8; IV 1, 2, 3, 7, 8, 11, 12

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawy w piaskownicy: wyszukiwanie ukrytych kamyków, kreślenie palcem różnych wzorów.
            Skakanie na skakance obunóż.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 6, 7; III 5; IV 18



            I Aktywność poranna i popołudniowa:

            Zadania poranne
              x Zabawa integrująca „Nasze imiona”. Dzieci siadają w kręgu. N. rzuca piłkę do wybranego dziecka, mówiąc: Piłka
              do Weroniki! Dziecko, które złapało piłkę, delikatnie rzuca ją do kolejnej osoby, również podając jej imię.
              x Zabawa ruchowa bieżna „Kto pierwszy”. N. dzieli dzieci na dwie równoliczne grupy. W sali rozłożone są dwie liny,
              pierwsza oznacza start, a druga, na drugim końcu sali – metę. Na mecie ustawione są woreczki (jest ich mniej niż liczba
              uczestników). Na komendę dzieci biegną w kierunku mety, każde z nich stara się złapać woreczek i wrócić z nim na start.
              Po zajęciu miejsca przez uczestników woreczki są przeliczane. Wygrywa grupa, która ma ich więcej.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa ortofoniczna „Spadające krople”. Dzieci ustawiają się w rozsypce na dywanie. Zamieniają się w krople deszczu.
              Na hasło: Pada! rozkładają ręce na boki i wspólnie z N. naśladują odgłos spadających kropli: Kap, kap, kap.
              x Zabawa ruchowa „Skaczący pajacyk”. Dzieci ustawiają się w rozsypce tak, aby każdy miał dużo miejsca. Rozkładają ręce
              na boki. Na hasło: Hop, do góry! podskakują, klaszcząc nad głową w dłonie.
              x Zabawy dowolne w kąciku z samochodami.


            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego.
            Temat: Zielone! Jedź bezpiecznie!
            Cele:
              zapoznanie z wyglądem sygnalizatora świetlnego
              ć
              wiczenie odpowiedniej reakcji na dany sygnał
              r
              ozpoznawanie kolorów sygnalizatora i ich znaczenia
              oznawanie zasad ruchu drogowego.
              p
                 Pomoce: koła w kolorach: czerwonym, zielonym i żółtym, czarny prostokąt, klej, gwizdek, KP1.
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94