Page 89 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 89
TYDZIEŃ 6 • Bezpieczna droga do przedszkola • 87
Czwartek temat: Kolory sygnalizatora.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integrująca „Nasze imiona”. Zabawa bieżna „Kto pierwszy” – rozwijane
szybkości i wzmacnianie układu oddechowego. Ćwiczenia poranne – Zestaw VI. Zabawa ortofoniczna „Spadające krople”.
Zabawa ruchowa „Skaczący pajacyk”. Zabawy dowolne w kąciku z samochodami.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 5; IV 2
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego – zielone! Jedź bezpiecznie! Wysłu-
chanie wiersza Danuty Gellnerowej Światła sygnalizatora. Omówienie treści wiersza i nazwanie kolorów znajdujących się
na sygnalizatorze. Zabawa ruchowa „Stop! Czerwone!” – ćwiczenie spostrzegawczości. Zabawa ruchowa ćwicząca reakcję
na sygnał „Ruchomy sygnalizator”. Wykonanie ćwiczenia w KP1 – utrwalenie zasad ruchu drogowego. ▶ 2. Zajęcia
plastyczno-techniczne – sygnalizator świetlny. Wprowadzenie w tematykę zajęć. Rozdzielenie materiałów plastycznych.
Malowanie rolek papieru. Formowanie kulek z bibuły i przyklejanie ich w odpowiednie miejsca. Połączenie części w całość.
Odłożenie prac na półki.
obszary z podstawy programowej: I 7, 9; III 5, 8; IV 1, 2, 3, 7, 8, 11, 12
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy w piaskownicy: wyszukiwanie ukrytych kamyków, kreślenie palcem różnych wzorów.
Skakanie na skakance obunóż.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 6, 7; III 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa:
Zadania poranne
x Zabawa integrująca „Nasze imiona”. Dzieci siadają w kręgu. N. rzuca piłkę do wybranego dziecka, mówiąc: Piłka
do Weroniki! Dziecko, które złapało piłkę, delikatnie rzuca ją do kolejnej osoby, również podając jej imię.
x Zabawa ruchowa bieżna „Kto pierwszy”. N. dzieli dzieci na dwie równoliczne grupy. W sali rozłożone są dwie liny,
pierwsza oznacza start, a druga, na drugim końcu sali – metę. Na mecie ustawione są woreczki (jest ich mniej niż liczba
uczestników). Na komendę dzieci biegną w kierunku mety, każde z nich stara się złapać woreczek i wrócić z nim na start.
Po zajęciu miejsca przez uczestników woreczki są przeliczane. Wygrywa grupa, która ma ich więcej.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa ortofoniczna „Spadające krople”. Dzieci ustawiają się w rozsypce na dywanie. Zamieniają się w krople deszczu.
Na hasło: Pada! rozkładają ręce na boki i wspólnie z N. naśladują odgłos spadających kropli: Kap, kap, kap.
x Zabawa ruchowa „Skaczący pajacyk”. Dzieci ustawiają się w rozsypce tak, aby każdy miał dużo miejsca. Rozkładają ręce
na boki. Na hasło: Hop, do góry! podskakują, klaszcząc nad głową w dłonie.
x Zabawy dowolne w kąciku z samochodami.
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego.
Temat: Zielone! Jedź bezpiecznie!
Cele:
zapoznanie z wyglądem sygnalizatora świetlnego
ć
wiczenie odpowiedniej reakcji na dany sygnał
r
ozpoznawanie kolorów sygnalizatora i ich znaczenia
oznawanie zasad ruchu drogowego.
p
Pomoce: koła w kolorach: czerwonym, zielonym i żółtym, czarny prostokąt, klej, gwizdek, KP1.