Page 91 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 91

TYDZIEŃ 6  •  Bezpieczna droga do przedszkola  •  89



            4.  Dzieci przedzierają kawałki bibuły w trzech kolorach (żółtym, czerwonym i zielonym) na mniejsze części. Palcami for-
              mują z nich kulki. Gotowe kulki przyklejają na wyciętym wcześniej prostokącie, układając z nich koła – w takiej kolej-
              ności jak na sygnalizatorze.
            5.  Po wyschnięciu rolek dzieci przyklejają do nich przygotowane części – powstaje sygnalizator.
            6.  N. pomaga odłożyć prace na półki. Dzieci zabiorą je później do domów.


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawy w piaskownicy: wyszukiwanie kamyków ukrytych wcześniej przez N., kreślenie palcem różnorodnych wzorów.
              x Skakanie obunóż na skakance.



            Piątek    temat:  Znaki na drodze.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenie plastyczne „Nasza grupa” – rysowanie portretu. Nauka fragmentów
            wiersza Danuty Gellnerowej Światła sygnalizatora. Ćwiczenia poranne – Zestaw VI. Zabawa integrująca „Motyle
            w ogrodzie”. Zabawa matematyczna „Mniej czy więcej?” – określanie liczebności zbiorów. Zabawa na czworakach „Pieski
            śpią, pieski spacerują”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 2; IV 5, 8, 15

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne – figury na naszej ulicy. Nazywanie figur geometrycznych i określenie
            ich kolorów. Układanie sekwencji. Przeliczanie elementów w zbiorach. Naklejanie figur na kartce zgodnie z poleceniem.
            Nazywanie znaków drogowych i określanie ich znaczenia. Ćwiczenie spostrzegawczości „Jakie figury ukryły się w sali?”.
            Wykonanie ćwiczeń w KP1 – utrwalenie zasad bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię.   ▶  2. Zajęcia ruchowe.
            Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8; III 5; IV 8, 12, 15

            Zajęcia w ogrodzie: Obserwacja jesiennej pogody. Zabawa ruchowa „Z listka na listek” – przeskakiwanie z nogi na nogę
            i obunóż. Zabawy dowolne z piłką.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 4, 5; II 11; III 5; IV 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Ćwiczenie plastyczne „Nasza grupa” – rysowanie kredkami portretu przedstawiającego grupę przedszkolną. N. zwraca
              uwagę na to, że każdy z nas jest inny. Nawet jeśli mamy ten sam kolor włosów, różnimy się między sobą pod wieloma
              względami.
              x Nauka fragmentów wiersza Danuty Gellnerowej Światła sygnalizatora. Dzieci stoją w kole jedno za drugim. Powtarzają
              za N. tekst: Uwaga! Czerwone światło! Stój! O wypadek łatwo! Następnie chodzą w kole rytmicznie i mówią: Zielone światło,
              zielone! Przechodźcie na drugą stronę.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa integrująca „Motyle w ogrodzie”. Dzieci stoją obok siebie, zachowując bezpieczne odległości. N. wybiera
              chętną osobę, która będzie ptakiem. Ptak odpoczywa na drzewie (dziecko-ptak siada na krześle). Pozostałe dzieci to
              motyle – rozkładają ręce i „fruwają” po sali. Na komendę: Nadchodzi ptak ptak wstaje i próbuje złapać jednego motyla.
              Dziecko, które zostało złapane, zostaje ptakiem. Zabawę powtarzamy kilka razy.
              x Zabawa matematyczna „Mniej czy więcej?”. Dzieci siedzą kole. N. rozkłada papierowe paski różnej długości i szerokości:
              krótsze, dłuższe, cienkie, grube. Przygotowuje dwie plastikowe obręcze (dwa zbiory) i układa po kilka pasków w każdym
              z nich. Dzieci określają liczbę elementów w obręczach (zbiorach). Używają określeń: mniej i więcej. Zwracają uwagę, że
              dwa duże paski i dwa małe to tyle samo – długość i szerokość elementu nie wpływają na ich liczebność.
              x Zabawa na czworakach „Pieski śpią, pieski spacerują”. Dzieci przyjmują pozycję na czworakach. Na hasło: Pieski śpią
              układają się w pozycji żółwia, na słowa: Pieski spacerują – chodzą na czworakach, stawiając nogi i ręce naprze miennie.
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96