Page 101 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 101

TYDZIEŃ 8  •  Pobaw się ze mną  •  99



            Przebieg:
            1.  Oglądanie i omawianie obrazków historyjek przedstawionych w KP1, s. 85. Każde z dzieci stara się wymyślić i narysować
              inne zakończenie historyjek obrazkowych.
            2.  Wymyślanie zakończenia.
            3.  Rysowanie według własnego pomysłu z zachowaniem kolorów, kształtów, wyglądu postaci.


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa „Koło, koło – bawmy się wesoło” – dzieci uczestniczące w zabawie trzymają się za ręce i chodzą dookoła,
              jednocześ nie powtarzają słowa: Koło, koło, bawmy się wesoło. W pewnej chwili jedna osoba mówi bęc!, a wtedy wszystkie
              dzieci kucają. Ten, kto zrobi to ostatni, odpada z zabawy.
              x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
              x Zabawa ruchowa orientacyjno-spostrzegawcza „Strażnik” – dzieci kolejno podchodzą do wybranego kolegi – strażnika,
              który ma zawiązane oczy. Jeżeli strażnik dokładnie wskaże palcem na podchodzącego, ten odpada z zabawy. Wygrywają
              dzieci, którym udało się podejść do strażnika.




            Piątek    temat:  Bawmy się!



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Czyj to głos?” – rozwijanie wrażliwości słuchowej. Zabawa w parach –
            KP1, s. 86. Ćwiczenia poranne – Zestaw I. Zabawa „Zwijamy wełnę” – ćwiczenie mięśni dłoni. Gry i zabawy przy stolikach
            – puzzle, układanki, gry planszowe – rozwija nie procesów poznawczych – spostrzeganie, pamięć, uwaga, myślenie.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8; III 5, 8; IV 1, 2, 4, 9

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne – „Bawmy się!” – zabawy z gazetami: stwarzanie sytuacji sprzyjających
            integracji rówieśników z grupą przedszkolną, kształtowanie umiejętności współdziałania w sytuacjach zabawowo-zadanio-
            wych. Utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt. Układanki geometryczne
            z wykorzystaniem kart z KA.  ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw VIII.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 1, 5, 8; IV 5, 7, 8, 11, 12

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa bieżna „Bieg zaprzęgów” – współdziałanie w parach. Mandala – układanie kompozycji
            w kształcie koła z materiału przyrodniczego – rozwijanie pomysłowości. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem
            „Siłacze”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 5, 8; IV 1


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa „Czyj to głos”. Dzieci siedzą w kole. Jedno dziecko zamyka oczy i odwraca się tyłem do środka koła. Następnie
              inne dziecko wskazane przez N. mówi/śpiewa Dzień dobry, Dzisiaj jest piątek, Miłego dnia…. Zadaniem dziecka jest
              odgadnięcie imienia kolegi, który się odezwał. Dzieci mogą zmieniać głos.
              x Zabawa w parach – KP1, s. 86 – doskonalenie pracy w grupach, uczenie umiejętności współpracy.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw I (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa „Zwijamy wełnę” – N. przymocowuje wełnę do rurki po ręczniku kuchennym – długość dostosowuje do możli-
              wości dzieci. Zadanie polega na nawinięciu wełny na rurkę w jak najszybszym czasie – ćwiczenie mięśni dłoni.
              x Gry i zabawy przy stolikach – puzzle, układanki, gry planszowe – rozwijanie procesów poznawczych – spostrzeganie,
              pamięć, uwaga, myślenie.
              x „To już umiemy” – praca z ilustracją na wewnętrznej stronie okładki w KP1. Przykładowe zadania:
              1.  Odszukaj i pokoloruj małe i wielkie litery i cyfr. (N. może określić kolory do kolorowania cyfr i liter).
              2.  Pokoloruj wybrane liście i powiedz, z jakich spadły drzew.
              3.  Ile jest jeżyków, a ile wiewiórek na ilustracji?
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106