Page 104 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 104

102  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia w ogrodzie  y  „Co ukryło się w korze drzew?” – obserwa-  f   odczytuje krótkie wyrazy utworzone z pozna-
               ULA I UFOLUDEK  IV 16, 18  y  zabawy z elementem wspinania się z wykorzy-  f   posługuje się pojęciami dotyczącymi czasu (IV 16)
                                      cje kory drzew przez lupę
                                                                        nych liter w formie napisów drukowanych doty-
                  I 5, 7, 8, 9; III 5;
                                                                        czące treści znajdujących zastosowanie w co-
                                                                        dziennej aktywności (IV 4)
                                      staniem sprzętu terenowego
                                      zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem”
                                    y
                                                                          prowadzi obserwacje przyrodnicze z wykorzy-
                                                                      f
                                                                        staniem lupy (IV 18)
               Wtorek                                                 f   bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
                                                                        (III 5)
                                                                          uczestniczy w zajęciach ruchowych, wykazuje się
                                                                      f
                                                                        sprawnością fizyczną (I 5, 8, 9)
                  Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Szukam kolegi” – ćwi-  f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                  i popołudniowa      czenia w globalnym czytaniu       komunikatów pozawerbalnych (IV 1)
                  I 5, 8, 9; IV 2, 4, 12  y  zabawa „Kolorowe figury geometryczne”   f   rozróżnia podstawowe figury geometryczne
                                      – utrwalenie nazw i kształtu figur geome-  (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) (IV 12)
                                      trycznych, rozwijanie logicznego myślenia  f   rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw II    na skutek zabawy i spontanicznych odkryć (IV 4)
                                    y  zabawa „Dokończ zdanie” – rozwijanie logicz-  f   wykonuje różne formy ruchu (I 5)
                                      nego myślenia i umiejętności budowa nia zdań  f   uczestniczy w eksperymentach przyrodniczych,
                                    y  wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 9  wyciąga wnioski (IV 18)
                                    y  zabawa ruchowa, ćwiczenie dużych grup   f   czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
                                      mięśniowych „Supełek”           f   posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywania
                                                                        (IV 9)
               KIEDY WIEJE WIATR?  III 5, 6; IV 4, 7, 9,   rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,   f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                    Zabawy dydaktyczne – „Kiedy wieje wiatr?” –
                  Zajęcia główne
                                                                        innych czynności pojęciami dotyczącymi na-
                                                                        stępstwa czasu (IV 16)
                                    umożliwianie samodzielnego eksperymento-
                  16, 18
                                    wania, wyciągania wniosków, wykonanie pro-
                                                                        znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
                                    stych doświadczeń umożliwiających wytworze-
                                                                        języka mówionego (IV 2)
                                    nie  wiatru  za  pomocą  różnych  urządzeń,
                                    przedmiotów, określenie roli wiatru w środo-  f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                                                        konstrukcyjnych i zabawy, zagospodarowuje
               Środa                wisku przyrodniczym i gospodarce człowieka  przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym
                                    Zajęcia umuzykalniające – „Witamy Pana
                                                                        w niej przedmiotom, określa ich położenie
                                    Listopada”. Nauka piosenki Pan Listopad.     (IV 11)
                                    Zapoznanie z  wybranymi instrumentami    f   śpiewa piosenkę, poznaje instrumenty (IV 7)
                                    muzycznymi. Uwrażliwienie na brzmienie    f   wykonuje ćwiczenia fizyczne (I 8, 9)
                                    instrumentów perkusyjnych         f   bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
                  Zajęcia w ogrodzie  y  układanie kompozycji z różnego rodzaju   i reguł gry (III 5, 6)
                  I 5, 8, 9; IV 1, 11  kamyków, liści, patyków – rozwijanie wy-
                                      obraźni
                                    y  zabawa „Bibułki na wietrze”
                                    y  zabawa ruchowa z elementem rzutu „Stop!
                                      Podaj piłkę”
                  Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Chmurki” – integra-  f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                  i popołudniowa      cja grupy                         konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                  I 5; III 5; IV 11, 12  y  gra planszowa z KP2, s. 11  f   eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                                                                        i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw II
               JESIEŃ W LESIE       y  zabawa „Kropelkowy rytm” – dostrzeganie   f   posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywania
                                    y
                                                                        (IV 7)
                                      regularności i kontynuowanie rytmu
                                      zabawa z wykorzystaniem chusty anima-
                                                                        innych czynności pojęciami dotyczącymi na-
                                    y
                                                                        stępstwa czasu (IV 16)
                                      cyjnej „Jesienny wiatr”
               Czwartek   Zajęcia główne  Zajęcia z wykorzystaniem opowiadania A. Sło-  f   dostrzega rytmy (IV 12)
                                                                          respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
                                                                      f
                  III 5; IV 1, 7, 16, 18, 19 mińskiej Wyprawa do lasu – zapoznanie z wy-
                                                                        współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                    glądem jesiennego lasu – dostrzeganie zmian
                                                                          podejmuje samodzielną aktywność poznawczą,
                                                                      f
                                    w przyrodzie w zależności od pory roku; nazy-
                                    wanie wybranych zwierząt leśnych i poznanie   np. oglądanie książek, zagospodarowywanie prze-
                                    ich sposobów przygotowania do zimy; rozwija-  strzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi,
                                    nie zmysłu dotyku – rozpoznawanie darów lasu  korzystanie z nowoczesnej technologii (IV 19)
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109