Page 104 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 104
102 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Listopad
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia w ogrodzie y „Co ukryło się w korze drzew?” – obserwa- f odczytuje krótkie wyrazy utworzone z pozna-
ULA I UFOLUDEK IV 16, 18 y zabawy z elementem wspinania się z wykorzy- f posługuje się pojęciami dotyczącymi czasu (IV 16)
cje kory drzew przez lupę
nych liter w formie napisów drukowanych doty-
I 5, 7, 8, 9; III 5;
czące treści znajdujących zastosowanie w co-
dziennej aktywności (IV 4)
staniem sprzętu terenowego
zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem”
y
prowadzi obserwacje przyrodnicze z wykorzy-
f
staniem lupy (IV 18)
Wtorek f bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
(III 5)
uczestniczy w zajęciach ruchowych, wykazuje się
f
sprawnością fizyczną (I 5, 8, 9)
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Szukam kolegi” – ćwi- f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
i popołudniowa czenia w globalnym czytaniu komunikatów pozawerbalnych (IV 1)
I 5, 8, 9; IV 2, 4, 12 y zabawa „Kolorowe figury geometryczne” f rozróżnia podstawowe figury geometryczne
– utrwalenie nazw i kształtu figur geome- (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) (IV 12)
trycznych, rozwijanie logicznego myślenia f rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
y ćwiczenia poranne – Zestaw II na skutek zabawy i spontanicznych odkryć (IV 4)
y zabawa „Dokończ zdanie” – rozwijanie logicz- f wykonuje różne formy ruchu (I 5)
nego myślenia i umiejętności budowa nia zdań f uczestniczy w eksperymentach przyrodniczych,
y wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 9 wyciąga wnioski (IV 18)
y zabawa ruchowa, ćwiczenie dużych grup f czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
mięśniowych „Supełek” f posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywania
(IV 9)
KIEDY WIEJE WIATR? III 5, 6; IV 4, 7, 9, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
Zabawy dydaktyczne – „Kiedy wieje wiatr?” –
Zajęcia główne
innych czynności pojęciami dotyczącymi na-
stępstwa czasu (IV 16)
umożliwianie samodzielnego eksperymento-
16, 18
wania, wyciągania wniosków, wykonanie pro-
znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
stych doświadczeń umożliwiających wytworze-
języka mówionego (IV 2)
nie wiatru za pomocą różnych urządzeń,
przedmiotów, określenie roli wiatru w środo- f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
konstrukcyjnych i zabawy, zagospodarowuje
Środa wisku przyrodniczym i gospodarce człowieka przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym
Zajęcia umuzykalniające – „Witamy Pana
w niej przedmiotom, określa ich położenie
Listopada”. Nauka piosenki Pan Listopad. (IV 11)
Zapoznanie z wybranymi instrumentami f śpiewa piosenkę, poznaje instrumenty (IV 7)
muzycznymi. Uwrażliwienie na brzmienie f wykonuje ćwiczenia fizyczne (I 8, 9)
instrumentów perkusyjnych f bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
Zajęcia w ogrodzie y układanie kompozycji z różnego rodzaju i reguł gry (III 5, 6)
I 5, 8, 9; IV 1, 11 kamyków, liści, patyków – rozwijanie wy-
obraźni
y zabawa „Bibułki na wietrze”
y zabawa ruchowa z elementem rzutu „Stop!
Podaj piłkę”
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Chmurki” – integra- f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
i popołudniowa cja grupy konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
I 5; III 5; IV 11, 12 y gra planszowa z KP2, s. 11 f eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
ćwiczenia poranne – Zestaw II
JESIEŃ W LESIE y zabawa „Kropelkowy rytm” – dostrzeganie f posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywania
y
(IV 7)
regularności i kontynuowanie rytmu
zabawa z wykorzystaniem chusty anima-
innych czynności pojęciami dotyczącymi na-
y
stępstwa czasu (IV 16)
cyjnej „Jesienny wiatr”
Czwartek Zajęcia główne Zajęcia z wykorzystaniem opowiadania A. Sło- f dostrzega rytmy (IV 12)
respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
f
III 5; IV 1, 7, 16, 18, 19 mińskiej Wyprawa do lasu – zapoznanie z wy-
współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
glądem jesiennego lasu – dostrzeganie zmian
podejmuje samodzielną aktywność poznawczą,
f
w przyrodzie w zależności od pory roku; nazy-
wanie wybranych zwierząt leśnych i poznanie np. oglądanie książek, zagospodarowywanie prze-
ich sposobów przygotowania do zimy; rozwija- strzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi,
nie zmysłu dotyku – rozpoznawanie darów lasu korzystanie z nowoczesnej technologii (IV 19)