Page 107 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 107
TYDZIEŃ 10 • Ciekawe, dlaczego… • 105
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia przyrodnicze – „Ptaki i ich przysma- f rozpoznaje poznane litery (IV 4)
I 5, 6, 9; II 11; III 5, 6; ki” – poznanie nazw i wyglądu wybranych f posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwie-
IV 1, 4, 7, 10, 11, ptaków (wrona, wróbel, sikorka, gil) rząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym
(IV 18)
r
15, 18 y y ozumienie potrzeby dokarmiania ptaków f dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przy-
w zimie
PTAKI I ICH PRZYSMAKI y y wykonywanie karmników z butelki i drew- f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 18–19
rodniczego (II 11)
konstrukcyjnych i zabawy, zagospodarowuje
nianych łyżek, wsypanie pokarmu
umieszczenie karmników w ogrodzie przed-
przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym
szkolnym
w niej przedmiotom (IV 1, 11)
Zajęcia umuzykalniające – hymn Polski.
Nauka hymnu Polski. Utrwalenie symboli na-
buduje, wykorzystując zabawki, materiały użyt-
rodowych (hymn, flaga) f inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje,
kowe, w tym materiał naturalny (I 6; IV 1)
Środa Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Tropiciele” – ćwiczenie samokon- f przelicza elementy zbiorów (IV 15)
śpiewa hymn Polski (IV 7, 10)
f
troli i zręczności
I 5, 8, 9; III 5
y zabawa ruchowa skoczna f przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie
y zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu (III 5, 6)
terenowego z zachowaniem bezpieczeństwa
f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
Aktywność poranna y układanie obrazka – ćwiczenie spostrzegaw- f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
i popołudniowa czości wzrokowej o otaczającym świecie (IV 2)
I 5; III 2, 5; IV 2, 10 y zabawa „Prawda czy fałsz” – utrwalanie wia- f odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do
domości o Polsce rodziny, narodu (III 2)
y ćwiczenia poranne – Zestaw III f wymienia nazwę swojego kraju i jego stolicy,
y prezentacja nagrania imprez sportowych rozpoznaje symbole narodowe godło, flagę,
z udziałem Polaków – zwrócenie uwagi na hymn (IV 10)
wyrażanie dumy z przynależności narodo- f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
wej i na eksponowanie symboli narodowych znajdujących się w bliskim otoczeniu (IV 1, 2)
y ćwiczenia postawy podczas słuchania i śpie- f rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
wania hymnu Polski na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, od-
KOTY I ICH PSOTY Zajęcia główne Przygotowanie do czytania i pisania na pod- posługuje się pojęciami związanymi z następ-
zabawa na czworakach „Slalom między cho-
czytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych
y
rągiewkami”
liter w formie napisów drukowanych dotyczące
treści znajdujących zastosowanie w codziennej
aktywności (IV 4)
stawie historyjki obrazkowej „Trampolinek
I 5; III 5; IV 1, 4, 8, 16
stwem czasu (IV 16)
poznanie litery y, drukowanej i pisanej
y i koty” – KP2, s. 20–21 f wykonuje eksperymenty graficzne (IV 8)
f
Czwartek y i głoskowej wyrazów, odczytywanie wyra- f rozpoznaje literę y (IV 4)
doskonalenie analizy słuchowej sylabowej
kreśli wybrane litery (IV 4)
f
zów z poznaną literą – analiza wzrokowa
y zabawa ruchowa „Układamy literę y” f bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
(III 5)
y wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 20–22 f uczestniczy w zabawach ruchowych, z przybo-
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, rami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu:
Zestaw X bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Pokaż to, o czym mówię” – rozwi- (I 5, 8, 9)
I 5, 8, 9; III 5 janie spostrzegawczości
y zabawy z elementem wspinania się z wyko-
rzystaniem sprzętu terenowego
y zabawa ruchowa bieżna „Berek – zaczaro-
wane liście” f nazywa i rozpoznaje wartości związane z umie-
zabawa dydaktyczna „Polska nasz kraj” –
Aktywność poranna
SEGREGUJEMY ŚMIECI i popołudniowa rozwijanie umiejętności czytania, rozpo- jętnościami i zachowaniami społecznymi (III 6,
y
Piątek IV 1, 2, 4, 7, 10, 18 y zabawa „Dyrygent” – ćwiczenie percepcji f eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
I 5, 8, 9; III 5, 6;
IV 10)
znawania dużych miast i regionów Polski
i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
wzrokowej
(IV 7)