Page 107 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 107

TYDZIEŃ 10  •  Ciekawe, dlaczego…  •  105



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    Zajęcia przyrodnicze – „Ptaki i ich przysma-  f   rozpoznaje poznane litery (IV 4)
                    I 5, 6, 9; II 11; III 5, 6;  ki” – poznanie nazw i wyglądu wybranych   f   posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwie-
                    IV 1, 4, 7, 10, 11,   ptaków (wrona, wróbel, sikorka, gil)  rząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym
                                                                          (IV 18)
                                        r
                    15, 18            y y  ozumienie potrzeby dokarmiania ptaków   f   dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przy-
                                        w zimie
                PTAKI I ICH PRZYSMAKI  y y  wykonywanie karmników z butelki i drew-  f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 18–19
                                                                          rodniczego (II 11)
                                                                          konstrukcyjnych i zabawy, zagospodarowuje
                                        nianych łyżek, wsypanie pokarmu
                                        umieszczenie karmników w ogrodzie przed-
                                                                          przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym
                                        szkolnym
                                                                          w niej przedmiotom (IV 1, 11)
                                      Zajęcia umuzykalniające – hymn Polski.
                                      Nauka hymnu Polski. Utrwalenie symboli na-
                                                                          buduje, wykorzystując zabawki, materiały użyt-
                                      rodowych (hymn, flaga)             f   inicjuje zabawy konstrukcyjne, majsterkuje,
                                                                          kowe, w tym materiał naturalny (I 6; IV 1)
                Środa   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Tropiciele” – ćwiczenie samokon-  f   przelicza elementy zbiorów (IV 15)
                                                                           śpiewa hymn Polski (IV 7, 10)
                                                                        f
                                        troli i zręczności
                    I 5, 8, 9; III 5
                                      y  zabawa ruchowa skoczna         f   przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
                                                                          w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie
                                      y  zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu   (III 5, 6)
                                        terenowego z zachowaniem bezpieczeństwa
                                                                        f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
                    Aktywność poranna   y  układanie obrazka – ćwiczenie spostrzegaw-  f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                    i popołudniowa      czości wzrokowej                  o otaczającym świecie (IV 2)
                    I 5; III 2, 5; IV 2, 10  y  zabawa „Prawda czy fałsz” – utrwalanie wia-  f   odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do
                                        domości o Polsce                  rodziny, narodu (III 2)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   wymienia nazwę swojego kraju i jego stolicy,
                                      y  prezentacja nagrania imprez sportowych   rozpoznaje symbole narodowe godło, flagę,
                                        z udziałem Polaków – zwrócenie uwagi na   hymn (IV 10)
                                        wyrażanie dumy z przynależności narodo-  f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                        wej i na eksponowanie symboli narodowych  znajdujących się w bliskim otoczeniu (IV 1, 2)
                                      y  ćwiczenia postawy podczas słuchania i śpie-  f   rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
                                        wania hymnu Polski                na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, od-
                KOTY I ICH PSOTY  Zajęcia główne  Przygotowanie do czytania i pisania na pod-    posługuje się pojęciami związanymi z następ-
                                        zabawa na czworakach „Slalom między cho-
                                                                          czytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych
                                      y
                                        rągiewkami”
                                                                          liter w formie napisów drukowanych dotyczące
                                                                          treści znajdujących zastosowanie w codziennej
                                                                          aktywności (IV 4)
                                      stawie historyjki obrazkowej „Trampolinek
                    I 5; III 5; IV 1, 4, 8, 16
                                                                          stwem czasu (IV 16)
                                        poznanie litery y, drukowanej i pisanej
                                      y i koty” – KP2, s. 20–21         f   wykonuje eksperymenty graficzne (IV 8)
                                                                        f
                Czwartek              y  i głoskowej wyrazów, odczytywanie wyra-  f   rozpoznaje literę y (IV 4)
                                        doskonalenie analizy słuchowej sylabowej
                                                                           kreśli wybrane litery (IV 4)
                                                                        f
                                        zów z poznaną literą – analiza wzrokowa
                                      y  zabawa ruchowa „Układamy literę y”  f   bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
                                                                          (III 5)
                                      y  wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 20–22  f   uczestniczy w zabawach ruchowych, z przybo-
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   rami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu:
                                      Zestaw X                            bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Pokaż to, o czym mówię” – rozwi-  (I 5, 8, 9)
                    I 5, 8, 9; III 5    janie spostrzegawczości
                                      y  zabawy z elementem wspinania się z wyko-
                                        rzystaniem sprzętu terenowego
                                      y  zabawa ruchowa bieżna „Berek – zaczaro-
                                        wane liście”                    f   nazywa i rozpoznaje wartości związane z umie-
                                        zabawa dydaktyczna „Polska nasz kraj” –
                    Aktywność poranna
                SEGREGUJEMY    ŚMIECI i popołudniowa  rozwijanie umiejętności czytania, rozpo-  jętnościami i zachowaniami społecznymi (III 6,
                                      y
              Piątek   IV 1, 2, 4, 7, 10, 18  y  zabawa „Dyrygent” – ćwiczenie percepcji   f   eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                    I 5, 8, 9; III 5, 6;
                                                                          IV 10)
                                        znawania dużych miast i regionów Polski
                                                                          i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
                                        wzrokowej
                                                                          (IV 7)
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112