Page 111 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 111
TYDZIEŃ 12 • Dzień pluszowego misia • 109
tydzień 12: DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa orientacyjno-porządkowa „Nożyce f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
i popołudniowa samochwały” – rozwijanie logicznego myś- o otaczającym świecie (IV 2)
I 5, 6, 7; II 1, 2; III 5; lenia f używa chwytu pisarskiego podczas rysowania,
IV 1, 2, 11, 15 y zabawa „Policz i zapamiętaj” – ćwiczenie kreślenia i pierwszych prób pisania (I 7; IV 8)
spostrzegawczości oraz pamięci f szanuje emocje swoje i innych osób (II 1, 2)
y y ćwiczenia poranne – Zestaw V f wykonuje dodawanie i odejmowanie (IV 15)
ŚWIĘTO MISIA y y wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 37 f rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
zabawa „Ile mam klocków?” – ćwiczenie
wyraża ekspresję twórczą podczas wykonywania
f
w dodawaniu i odejmowaniu na konkretach
czynności konstrukcyjnych (I 6; IV 11)
zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem
przyjemne, ma świadomość, że odczuwają
i przeżywają je wszyscy ludzie (II 1, 2)
różnych rodzajów klocków
Poniedziałek Zajęcia główne Zabawy dydaktyczne – „Święto misia” – wy- f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
I 5, 6, 7; III 5, 7, 8, 9;
korzystanie wiersza M. Mazan Mój miś, po-
komunikatów pozawerbalnych: impresji pla-
znanie historii powstania pluszowego misia
IV 1, 2, 11
stycznych (IV 1)
opowiadanie historyjki obrazkowej z KP2,
y
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
s. 36
f
Zajęcia plastyczne „Miś z kółek” f prowadzi obserwacje przyrodnicze (IV 18)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa, wykazuje
Zajęcia w ogrodzie y obserwacja zachowania ptaków przy karm- zachowania społeczne (III 5, 7, 8, 9)
I 5, 7; II 10, 11; III 5; nikach
IV 1, 8, 18 y zabawa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki
do karmnika” – reagowanie na sygnał
Aktywność poranna y y y zabawa „Szyjemy misia” do muzyki o zmienia- f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
MOTYL, MAMA, MYSZ – CO NA POCZĄTKU SŁYSZYSZ? Zajęcia główne y y Przygotowanie do czytania i pisania – „Motyl, f potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5, 7)
o otaczającym świecie (IV 2)
jącym się tempie – doskonalenie wyczucia
i popołudniowa
poruszania się w przestrzeni
eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
I 5, 7, 8, 9; III 5, 7;
f
i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
układamy wyrazy – zabawy słowem
IV 1, 7
(IV 1, 7)
ćwiczenia poranne – Zestaw V
wykonywanie ćwiczeń w KP 2, s. 40
wykonuje eksperymenty graficzne (I 7)
zabawa ruchowa skoczna „Wyszywanie”
f
rozpoznaje litery m, M, którymi jest zaintereso-
f
wane na skutek zabawy i spontanicznych odkryć
I 5, 7, 8, 9; II 10;
mama, mysz – co na początku słyszysz?”
(IV 4)
poznanie litery m, M, drukowanej i pisanej –
III 5, 7; IV 2, 4, 8
y
kreśli wybrane litery (IV 8)
f
KP2, s. 38–39
bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
f
odczytywanie wyrazów z poznaną literą
y
(III 5)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
f
słuchanie odgłosów przyrody – budzenie
przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
y
f
w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
wrażliwości na piękno przyrody
I 5, 7; II 10, 11;
III 5; IV 18
dostrzega piękno przyrody (II 10, 11; IV 18)
zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowe-
Wtorek Zajęcia w ogrodzie Zestaw II f słucha odgłosów przyrody (II 11)
y
f
go – przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
zabawa ruchowa z elementem równowagi
y
„Przełóż piłkę”
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Co czuję?” – nazywa- f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
konstrukcyjnych i zabawy (IV 1, 11)
nie emocji i odzwierciedlanie ich ciałem
i popołudniowa y wykonywanie ćwiczenia 3 w KP2, s. 41 f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
I 5; III 5;
BAJKOWE MISIE IV 2, 8, 11, 12 y y y ćwiczenia poranne – Zestaw V f kreśli wybrane litery (IV 8)
języka mówionego (IV 2)
obrysowywanie szablonów – ćwiczenie
płynnych ruchów pisarskich
odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne,
f
nadając im znaczenie, rozróżnia podstawowe
zabawy mozaiką geometryczną
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
figury geometryczne (IV 12)
y
„Liczbowe koła z liści” f podejmuje samodzielną aktywność poznawczą
Środa Zajęcia główne Zabawy dydaktyczne – „Bajkowe misie” – po- np. oglądanie książek, korzystanie z nowoczes-
nej technologii (IV 19)
I 5; II 7, 8; III 5; znanie bohaterów książek i filmowych opo- czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
IV 1, 7, 9, 19 wieści o misiach f
(IV 9)