Page 111 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 111

TYDZIEŃ 12  •  Dzień pluszowego misia  •  109


            tydzień 12: DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Nożyce   f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                    i popołudniowa      samochwały” – rozwijanie logicznego myś-  o otaczającym świecie (IV 2)
                    I 5, 6, 7; II 1, 2; III 5;   lenia                  f   używa chwytu pisarskiego podczas rysowania,
                    IV 1, 2, 11, 15   y  zabawa „Policz i zapamiętaj” – ćwiczenie   kreślenia i pierwszych prób pisania (I 7; IV 8)
                                        spostrzegawczości oraz pamięci  f   szanuje emocje swoje i innych osób (II 1, 2)
                                      y y  ćwiczenia poranne – Zestaw V  f   wykonuje dodawanie i odejmowanie (IV 15)
                ŚWIĘTO MISIA          y y  wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 37  f   rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
                                        zabawa „Ile mam klocków?” – ćwiczenie
                                                                           wyraża ekspresję twórczą podczas wykonywania
                                                                        f
                                        w dodawaniu i odejmowaniu na konkretach
                                                                          czynności konstrukcyjnych (I 6; IV 11)
                                        zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem
                                                                          przyjemne, ma świadomość, że odczuwają
                                                                          i przeżywają je wszyscy ludzie (II 1, 2)
                                        różnych rodzajów klocków
                Poniedziałek   Zajęcia główne  Zabawy dydaktyczne – „Święto misia” – wy-  f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                                                          znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
                    I 5, 6, 7; III 5, 7, 8, 9;
                                      korzystanie wiersza M. Mazan Mój miś, po-
                                                                          komunikatów pozawerbalnych: impresji pla-
                                      znanie historii powstania pluszowego misia
                    IV 1, 2, 11
                                                                          stycznych (IV 1)
                                        opowiadanie historyjki obrazkowej z KP2,
                                      y
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        s. 36
                                                                        f
                                      Zajęcia plastyczne „Miś z kółek”  f   prowadzi obserwacje przyrodnicze (IV 18)
                                                                        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa, wykazuje
                    Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacja zachowania ptaków przy karm-  zachowania społeczne (III 5, 7, 8, 9)
                    I 5, 7; II 10, 11; III 5;   nikach
                    IV 1, 8, 18       y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki
                                        do karmnika” – reagowanie na sygnał
                    Aktywność poranna   y y y  zabawa „Szyjemy misia” do muzyki o zmienia-  f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
               MOTYL, MAMA, MYSZ – CO NA POCZĄTKU   SŁYSZYSZ?  Zajęcia główne  y y Przygotowanie do czytania i pisania – „Motyl,   f   potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5, 7)
                                                                          o otaczającym świecie (IV 2)
                                        jącym się tempie – doskonalenie wyczucia
                    i popołudniowa
                                        poruszania się w przestrzeni
                                                                           eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                    I 5, 7, 8, 9; III 5, 7;
                                                                        f
                                                                          i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
                                        układamy wyrazy – zabawy słowem
                    IV 1, 7
                                                                          (IV 1, 7)
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw V
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP 2, s. 40
                                                                           wykonuje eksperymenty graficzne (I 7)
                                        zabawa ruchowa skoczna „Wyszywanie”
                                                                        f
                                                                           rozpoznaje litery m, M, którymi jest zaintereso-
                                                                        f
                                                                          wane na skutek zabawy i spontanicznych odkryć
                    I 5, 7, 8, 9; II 10;
                                      mama, mysz – co na początku słyszysz?”
                                                                          (IV 4)
                                        poznanie litery m, M, drukowanej i pisanej –
                    III 5, 7; IV 2, 4, 8
                                      y
                                                                           kreśli wybrane litery (IV 8)
                                                                        f
                                        KP2, s. 38–39
                                                                           bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
                                                                        f
                                        odczytywanie wyrazów z poznaną literą
                                      y
                                                                          (III 5)
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
                                                                        f
                                        słuchanie odgłosów przyrody – budzenie
                                                                           przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
                                      y
                                                                        f
                                                                          w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                        wrażliwości na piękno przyrody
                    I 5, 7; II 10, 11;
                    III 5; IV 18
                                                                           dostrzega piękno przyrody (II 10, 11; IV 18)
                                        zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowe-
               Wtorek   Zajęcia w ogrodzie  Zestaw II                   f   słucha odgłosów przyrody (II 11)
                                      y
                                                                        f
                                        go – przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
                                        zabawa ruchowa z elementem równowagi
                                      y
                                        „Przełóż piłkę”
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Co czuję?” – nazywa-  f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                                                          konstrukcyjnych i zabawy (IV 1, 11)
                                        nie emocji i odzwierciedlanie ich ciałem
                    i popołudniowa    y  wykonywanie ćwiczenia 3 w KP2, s. 41  f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                    I 5; III 5;
                BAJKOWE MISIE  IV 2, 8, 11, 12  y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw V  f   kreśli wybrane litery (IV 8)
                                                                          języka mówionego (IV 2)
                                        obrysowywanie  szablonów  –  ćwiczenie
                                        płynnych ruchów pisarskich
                                                                           odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne,
                                                                        f
                                                                          nadając im znaczenie, rozróżnia podstawowe
                                        zabawy mozaiką geometryczną
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                          figury geometryczne (IV 12)
                                      y
                                        „Liczbowe koła z liści”         f   podejmuje samodzielną aktywność poznawczą
                Środa   Zajęcia główne  Zabawy dydaktyczne – „Bajkowe misie” – po-  np. oglądanie książek, korzystanie z nowoczes-
                                                                          nej technologii (IV 19)
                    I 5; II 7, 8; III 5;    znanie bohaterów książek i filmowych opo-    czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
                    IV 1, 7, 9, 19    wieści o misiach                  f
                                                                          (IV 9)
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116