Page 112 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 112
110 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Listopad
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne y malowanie według instrukcji niedźwiedzia f szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla nie-
polarnego – KP2, s. 41, ćwiczenie 4 go emocjonalnie; wdraża swoje własne strategie,
Zajęcia umuzykalniające – „Żegnamy jesień, wspierane przez osoby dorosłe lub rówieśników
witamy nadchodzącą zimę” f współdziała z dziećmi w zabawie, obdarza innych
(II 7, 8)
BAJKOWE MISIE nie instrumentów perkusyjnych. Rozwijanie uwagą, komunikuje się z innymi za pomocą
zabawy rytmiczne uwrażliwiające na brzmie-
y
komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
umiejęt ności gry na instrumentach perku-
syjnych
(III 5, 8, 9)
uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
utrwalenie piosenki Pan Listopad
y
f
różne formy ruchu (I 5)
zabawa ruchowa z elementami równowagi
Zajęcia w ogrodzie
Środa I 5; III 5, 8, 9 y „Jesienna droga” f śpiewa piosenkę, ma poczucie rytmu, gra na
instrumentach perkusyjnych (IV 7)
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego z zachowaniem bezpieczeństwa
y zabawa ruchowa bieżna „Berek – zaczaro-
wane liście”
Aktywność poranna y zabawa „Dokończ słowo” – rozwijanie syn- f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
i popołudniowa tezy sylabowej języka mówionego oraz komunikatów poza-
I 5; III 5; IV 1, 7, 8, y lepienie z plasteliny misiów – rozwijanie werbalnych (IV 1, 2)
9, 11 sprawności manualnych f czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
y ćwiczenia poranne – Zestaw V (IV 9)
t
y worzenie różnych kształtów z drucików f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
MISIE ORGANIZUJĄ PRZYJĘCIE Zajęcia główne y ysowanie portretu litery m, M f wykonuje własne eksperymenty graficzne (IV 8)
kreatywnych – doskonalenie sprawności
konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
słucha, reaguje na sygnały (IV 7)
manualnej i kreatywności
f
r
wyszukiwanie w tekstach gazet litery m, M
wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
y
f
konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
y
przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy
niem „Przepychanka”
f
(IV 15)
Zajęcia matematyczne – „Misie organizują przy-
wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji
f
I 5, 8, 9; III 5;
jęcie” – doskonalenie umiejętności przelicza-
użytkowej, liczy obiekty, odróżnia liczenie błędne
od poprawnego (IV 15)
– określanie o ile więcej, o ile mniej, kształto-
wanie umiejętności dodawania i odejmowania
Czwartek IV 2, 5, 15 nia przedmiotów, porównywanie liczebności f odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach
z przedszkola (IV 5)
na konkretach, współdziałanie w zespole
przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
f
wykonywanie ćwiczenia 1 w KP2, s. 42
y
w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
Zestaw II (III 5, 8)
f uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
Zajęcia w ogrodzie y zabawy z piłką – rzucanie do wyznaczonego ćwiczenia fizyczne, wykazuje się sprawnością
I 5, 8, 9; III 5, 8 celu (I 5, 8, 9)
y zabawa „Tor przeszkód” z wykorzystaniem
sprzętu terenowego
Aktywność poranna y zabawa „Ciepło – zimno” – szukamy misia f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
i popołudniowa y misiowe puzzle – doskonalenie analizy f eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
I 5, 7; III 5;
i syntezy wzrokowej
wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 43
NIEDŹWIEDZIE W NATURALNYM ŚRODOWISKU y ćwiczenia poranne – Zestaw V f objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyj-
i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię (IV 7)
IV 1, 2, 5, 7
y
kach obrazkowych, układa historyjki obrazkowe
dorysowywanie misiom elementów – KP2,
y
s. 44
(IV 5)
zabawa ruchowa na czworakach „Podania
układa i rozwiązuje zagadki (IV 5)
y
f
piłki stopą”
menty graficzne (I 7; IV 8)
Piątek Zajęcia główne Zajęcia przyrodnicze – „Poznajemy niedźwie- f używa chwytu pisarskiego, wykonuje ekspery-
respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
f
I 5, 7; II 6; III 5; IV 1, dzie” – zapoznanie z wyglądem i trybem życia
współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
2, 8, 11, 12, 15, 18
niedźwiedzi (polarnych, brunatnych), rozwi-
janie zainteresowań światem zwierząt, wzbo-
rząt w środowisku naturalnym (IV 18)
gacanie słownictwa f posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwie-