Page 112 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 112

110  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    y  malowanie według instrukcji niedźwiedzia   f   szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla nie-
                                      polarnego – KP2, s. 41, ćwiczenie 4  go emocjonalnie; wdraża swoje własne strategie,
                                    Zajęcia umuzykalniające – „Żegnamy jesień,   wspierane przez osoby dorosłe lub rówieśników
                                    witamy nadchodzącą zimę”          f   współdziała z dziećmi w zabawie, obdarza innych
                                                                        (II 7, 8)
               BAJKOWE MISIE          nie instrumentów perkusyjnych. Rozwijanie   uwagą, komunikuje się z innymi za pomocą
                                      zabawy rytmiczne uwrażliwiające na brzmie-
                                    y
                                                                        komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
                                      umiejęt ności gry na instrumentach perku-
                                      syjnych
                                                                        (III 5, 8, 9)
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                                      utrwalenie piosenki Pan Listopad
                                    y
                                                                      f
                                                                        różne formy ruchu (I 5)
                                      zabawa ruchowa z elementami równowagi
                  Zajęcia w ogrodzie
               Środa   I 5; III 5, 8, 9  y  „Jesienna droga”          f   śpiewa piosenkę, ma poczucie rytmu, gra na
                                                                        instrumentach perkusyjnych (IV 7)
                                    y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                      wego z zachowaniem bezpieczeństwa
                                    y  zabawa ruchowa bieżna „Berek – zaczaro-
                                      wane liście”
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Dokończ słowo” – rozwijanie syn-  f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                  i popołudniowa      tezy sylabowej                    języka mówionego oraz komunikatów poza-
                  I 5; III 5; IV 1, 7, 8,   y  lepienie z plasteliny misiów – rozwijanie   werbalnych (IV 1, 2)
                  9, 11               sprawności manualnych           f   czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw V     (IV 9)
                                      t
                                    y  worzenie różnych kształtów z drucików   f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
               MISIE ORGANIZUJĄ PRZYJĘCIE  Zajęcia główne  y  ysowanie portretu litery m, M  f   wykonuje własne eksperymenty graficzne (IV 8)
                                      kreatywnych – doskonalenie sprawności
                                                                        konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                                                                          słucha, reaguje na sygnały (IV 7)
                                      manualnej i kreatywności
                                                                      f
                                      r
                                      wyszukiwanie w tekstach gazet litery m, M
                                                                          wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                    y
                                                                      f
                                                                        konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                                      zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                    y
                                                                          przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy
                                      niem „Przepychanka”
                                                                      f
                                                                        (IV 15)
                                    Zajęcia matematyczne – „Misie organizują przy-
                                                                          wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji
                                                                      f
                  I 5, 8, 9; III 5;
                                    jęcie” – doskonalenie umiejętności przelicza-
                                                                        użytkowej, liczy obiekty, odróżnia liczenie błędne
                                                                        od poprawnego (IV 15)
                                    – określanie o ile więcej, o ile mniej, kształto-
                                    wanie umiejętności dodawania i odejmowania
               Czwartek   IV 2, 5, 15  nia przedmiotów, porównywanie liczebności   f   odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach
                                                                        z przedszkola (IV 5)
                                    na konkretach, współdziałanie w zespole
                                                                          przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
                                                                      f
                                      wykonywanie ćwiczenia 1 w KP2, s. 42
                                    y
                                                                        w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie
                                    Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
                                    Zestaw II                           (III 5, 8)
                                                                      f   uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z piłką – rzucanie do wyznaczonego   ćwiczenia fizyczne, wykazuje się sprawnością
                  I 5, 8, 9; III 5, 8  celu                             (I 5, 8, 9)
                                    y  zabawa „Tor przeszkód” z wykorzystaniem
                                      sprzętu terenowego
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Ciepło – zimno” – szukamy misia  f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                  i popołudniowa    y  misiowe puzzle – doskonalenie analizy   f   eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                                                                        konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                  I 5, 7; III 5;
                                      i syntezy wzrokowej
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 43
             NIEDŹWIEDZIE   W NATURALNYM ŚRODOWISKU  y  ćwiczenia poranne – Zestaw V  f   objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyj-
                                                                        i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię (IV 7)
                  IV 1, 2, 5, 7
                                    y
                                                                        kach obrazkowych, układa historyjki obrazkowe
                                      dorysowywanie misiom elementów – KP2,
                                    y
                                      s. 44
                                                                        (IV 5)
                                      zabawa ruchowa na czworakach „Podania
                                                                          układa i rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                    y
                                                                      f
                                      piłki stopą”
                                                                        menty graficzne (I 7; IV 8)
             Piątek   Zajęcia główne  Zajęcia przyrodnicze – „Poznajemy niedźwie-  f   używa chwytu pisarskiego, wykonuje ekspery-
                                                                          respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
                                                                      f
                  I 5, 7; II 6; III 5; IV 1,  dzie” – zapoznanie z wyglądem i trybem życia
                                                                        współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                  2, 8, 11, 12, 15, 18
                                    niedźwiedzi (polarnych, brunatnych), rozwi-
                                    janie zainteresowań światem zwierząt, wzbo-
                                                                        rząt w środowisku naturalnym (IV 18)
                                    gacanie słownictwa                f   posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwie-
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117