Page 114 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 114

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

          LISTOPAD









          TYDZIEŃ 9    Jesienny deszcz




          Poniedziałek    temat:  Pada deszcz


          Zapis w dzienniku:


          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa słownikowa „Co robi deszcz?” – rozwijanie słownictwa. „Dziwne
          chmury” – wycinanie z papieru chmur po śladzie. Doskonalenie umiejętności wycinania, rozwijanie koordynacji wzrokowo-
          -ruchowej. Zabawa „Zgadnij, co to?” z wykorzystaniem wyciętych z papieru chmur – doskonalenie umiejętności uważnego
          słuchania wypowiedzi innych i cierpliwego oczekiwania na swoją kolej. Ćwiczenia poranne – Zestaw II. Zabawa ruchowa
          z rekwizytami „Plac zabaw”. Wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 2 i 3. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Latawce”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 7, 8; III 5, 6, 7, 9; IV 1, 2, 15, 16, 18

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zabawy dydaktyczne – „Pada deszcz” – utrwalanie wiadomości o sposobach ochrony przed
          deszczem, kształtowanie zdolności do dostrzegania regularności rytmicznych; rozwijanie funkcji analizatora wzrokowego –
          wyszukiwanie różnic i podobieństw, dostrzeganie takich samych wzorów, doskonalenie umiejętności przeliczania
          i porównywania liczebności. Zabawa ruchowa „Burza”. Wykonywanie ćwiczeń na s. 4–5 w KP2  ▶  2. Zajęcia plastyczne –
          „Kolorowe parasole” – wyklejanka ze skrawków materiałów.
            Obszary z podstawy programowej: IV 1, 2, 15, 16, 18

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa tropiąca „Wiewiórki”. Obserwacje przyrodnicze – oglądanie pod lupą wybarwiających się
          jesiennych liści. Zabawa ruchowa bieżna „Ogonki”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 9; IV 18

          I Aktywność poranna i popołudniowa


          Zadania poranne
             x Zabawa słownikowa „Co robi deszcz?” – podawanie przez dzieci czasowników związanych z deszczem: pada, leje, mży,
            siąpi, stuka, kropi… – rozwijanie słownictwa.
             x „Dziwne chmury” – wycinanie z papieru chmur po śladzie. Doskonalenie umiejętności wycinania, rozwijanie koordy-
            nacji wzrokowo-ruchowej.
             x Zabawa „Zgadnij, co to?” z wykorzystaniem wyciętych chmur. Dzieci siedzą w kole na dywanie, po kolei prezentują swoje
            chmury i opisują, co im przypomina ich kształt. Chętne dzieci podają swoje propozycje. Rozwijanie twórczego myśle-
            nia. Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania wypowiedzi innych i cierpliwego oczekiwania na swoją kolej.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
          Zadania popołudniowe
             x Zabawa ruchowa z rekwizytami „Plac zabaw”. Każde dziecko losuje rekwizyt do zabawy, np. wiaderko i łopatkę, skakankę,
            piłkę. N. włącza muzykę. Dzieci improwizują zabawy z rekwizytami przy muzyce.
             x Wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 2 i 3. Rozpoznawanie poznanych liter – kolorowanie kropli w kolorach parasoli.
            Rysowanie wzorów na kaloszu. Kolorowanie drogi do parasola, przeliczanie do dwóch.
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Latawce” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zabawy dydaktyczne.
          Temat: Pada deszcz.
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119