Page 109 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 109
TYDZIEŃ 11 • Mój zwierzak • 107
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
do podstawy programowej
dnia Zajęcia w ogrodzie y gra w ringo – rozwijanie umiejętności rzuca- f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Poniedziałek W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE I 5, 8, 9; III 5 y y zabawa ruchowa „Berek drewniany”
nia i poprawnego chwytania
zabawa z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego
Aktywność poranna y zabawa „Jakie to zwierzę?” – rozwijanie spo- f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
i popołudniowa strzegawczości o otaczającym świecie (IV 2)
I 5; II 10, 11; III 5; y co jest przysmakiem zwierząt? – KP2, s. 28 f posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwie-
IV 2, 5, 11, 18, 19 y oglądanie albumów i książek o psach, zdjęć rząt w środowisku naturalnym (IV 18)
przedstawiających psy w różnych sytuacjach f dostrzega, że zwierzęta mają zdolność odczu-
– swobodne wypowiedzi dzieci wania (II 10, 11)
y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
konstrukcyjnych i zabawy, zagospodarowuje
y y czytanie ciekawostek o różnych rasach psów, f podejmuje samodzielną aktywność poznawczą,
oglądanie ilustracji – swobodne wypo wiedzi
przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym
PIES PRZYJACIELEM CZŁOWIEKA Zajęcia główne y Praca z obrazkiem – „Pies przyjacielem czło- f rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
w niej przedmiotom (IV 11)
dzieci, rozwijanie słownictwa
konstruowanie opowiadania o psie – roz-
wijanie wyobraźni
np. oglądanie książek (IV 19)
opowiadanie historyjki obrazkowej z KP2,
na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, od-
s. 29
czytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych
liter w formie napisów drukowanych dotyczące
wieka” – uświadomienie pomocnej roli psa
I 5; II 10, 11; III 5;
treści znajdujących zastosowanie w codziennej
w życiu człowieka, doskonalenie umiejętności
IV 2, 4, 5, 11, 18
aktywności (IV 4)
budowania dłuższych wypowiedzi, utrwalanie
(IV 5)
– KP2, s. 30
inicjuje zabawy konstrukcyjne, buduje, wyko-
zabawa ruchowa „Pieski” z elementem
f
Wtorek poznanych liter, próby odczytywania wyrazów f wykonuje eksperymenty językowe, uważnie słucha
y
rzystując materiał naturalny (I 6)
czworakowania
bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
wykonywanie ćwiczenia 2 w KP2, s. 28
f
y
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, (III 5)
Zestaw I f uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Gonimy bańki mydlane” – ćwicze- różne formy ruchu (I 5, 6)
I 5, 6; III 5; IV 18 nie koordynacji wzrokowo-ruchowej
y obserwacje przez lupę kory drzew – rozwi-
janie zainteresowania przyrodą
y zabawa ruchowa bieżna „Bieg z woreczkiem
na głowie”
Aktywność poranna y układanie z mozaiki geometrycznej sylwe- f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
i popołudniowa tek zwierząt – rozwijanie wyobraźni, utrwa- języka mówionego, posługuje się językiem pol-
I 5; III 5; IV 2, 4, 11, 12 lanie nazw figur geometrycznych skim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób
y grupowanie obrazków według instrukcji – dorosłych (IV 2)
kształtowanie analizy i syntezy słuchowej f eksperymentuje dźwiękami, rozwijając swoją
ZWIERZĘTA SIĘ UCZĄ I MY TEŻ y y y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
wyobraźnię muzyczną; słucha (IV 7)
wyrazów
wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 31
śpiewa piosenkę (IV 7)
y
f
na skutek zabawy i spontanicznych odkryć
zabawa dydaktyczna „Co widziałeś?” – ćwi-
czenia analizatora wzrokowego, wyodręb-
(IV 4)
nianie figury i tła, spostrzeganie położenia
podejmuje samodzielną aktywność poznawczą,
f
np. korzystanie z nowoczesnej technologii (IV 19)
w przestrzeni i stosunków przestrzennych
ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej –
przelicza elementy zbiorów (IV 15)
f
czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
odszukiwanie wyrazu kot ukrytego w innych
f
(IV 9)
wyrazach
zabawa ruchowa równoważna „Na drugą
symbole narodowe (III 2)
Środa y y wykonywanie ćwiczenia na s. 32 w KP2 f odczuwa swoją przynależność do narodu, zna
odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach,
stronę po kładce”
f
rozwiązuje zagadki (IV 5)
Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Zwierzęta się uczą i my rozróżnia figury geometryczne (IV 12)
I 5; III 2, 5; IV 4, 5, 7, też” – tworzenie zbiorów na podstawie wybranej f przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy (IV 15)
12, 15, 19 cechy przedmiotu, doskonalenie umiejętności f porównuje przedmioty w swoim otoczeniu
liczenia i porównywania liczebności zbiorów, f
określanie położenia przedmiotów w przestrzeni z uwagi na wybraną cechę (IV 11)