Page 109 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 109

TYDZIEŃ 11  •  Mój zwierzak  •  107



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
                                                                               do podstawy programowej
              dnia  Zajęcia w ogrodzie  y  gra w ringo – rozwijanie umiejętności rzuca-  f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
              Poniedziałek   W WIEJSKIEJ   ZAGRODZIE  I 5, 8, 9; III 5  y y  zabawa ruchowa „Berek drewniany”
                                        nia i poprawnego chwytania

                                        zabawa z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                        wego
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Jakie to zwierzę?” – rozwijanie spo-  f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                    i popołudniowa      strzegawczości                    o otaczającym świecie (IV 2)
                    I 5; II 10, 11; III 5;    y  co jest przysmakiem zwierząt? – KP2, s. 28  f   posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwie-
                    IV 2, 5, 11, 18, 19  y  oglądanie albumów i książek o psach, zdjęć   rząt w środowisku naturalnym (IV 18)
                                        przedstawiających psy w różnych sytuacjach   f   dostrzega, że zwierzęta mają zdolność odczu-
                                        – swobodne wypowiedzi dzieci      wania (II 10, 11)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV  f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                                                          konstrukcyjnych i zabawy, zagospodarowuje
                                      y y  czytanie ciekawostek o różnych rasach psów,   f   podejmuje samodzielną aktywność poznawczą,
                                        oglądanie ilustracji – swobodne wypo wiedzi
                                                                          przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym
                PIES PRZYJACIELEM CZŁOWIEKA  Zajęcia główne  y Praca z obrazkiem – „Pies przyjacielem czło-  f   rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
                                                                          w niej przedmiotom (IV 11)
                                        dzieci, rozwijanie słownictwa
                                        konstruowanie opowiadania o psie – roz-
                                        wijanie wyobraźni
                                                                          np. oglądanie książek (IV 19)
                                        opowiadanie historyjki obrazkowej z KP2,
                                                                          na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, od-
                                        s. 29
                                                                          czytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych
                                                                          liter w formie napisów drukowanych dotyczące
                                      wieka” – uświadomienie pomocnej roli psa
                    I 5; II 10, 11; III 5;
                                                                          treści znajdujących zastosowanie w codziennej
                                      w życiu człowieka, doskonalenie umiejętności
                    IV 2, 4, 5, 11, 18
                                                                          aktywności (IV 4)
                                      budowania dłuższych wypowiedzi, utrwalanie
                                                                          (IV 5)
                                      – KP2, s. 30
                                                                           inicjuje zabawy konstrukcyjne, buduje, wyko-
                                        zabawa ruchowa „Pieski” z  elementem
                                                                        f
                Wtorek                poznanych liter, próby odczytywania wyrazów   f   wykonuje eksperymenty językowe, uważnie słucha
                                      y
                                                                          rzystując materiał naturalny (I 6)
                                        czworakowania
                                                                           bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
                                        wykonywanie ćwiczenia 2 w KP2, s. 28
                                                                        f
                                      y
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   (III 5)
                                      Zestaw I                          f   uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Gonimy bańki mydlane” – ćwicze-  różne formy ruchu (I 5, 6)
                    I 5, 6; III 5; IV 18  nie koordynacji wzrokowo-ruchowej
                                      y  obserwacje przez lupę kory drzew – rozwi-
                                        janie zainteresowania przyrodą
                                      y  zabawa ruchowa bieżna „Bieg z woreczkiem
                                        na głowie”
                    Aktywność poranna   y  układanie z mozaiki geometrycznej sylwe-  f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                    i popołudniowa      tek zwierząt – rozwijanie wyobraźni, utrwa-  języka mówionego, posługuje się językiem pol-
                    I 5; III 5; IV 2, 4, 11, 12  lanie nazw figur geometrycznych  skim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób
                                      y  grupowanie obrazków według instrukcji –   dorosłych (IV 2)
                                        kształtowanie analizy i syntezy słuchowej   f   eksperymentuje dźwiękami, rozwijając swoją
                ZWIERZĘTA SIĘ UCZĄ I MY TEŻ  y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV  f   rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
                                                                          wyobraźnię muzyczną; słucha (IV 7)
                                        wyrazów
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 31
                                                                           śpiewa piosenkę (IV 7)
                                      y
                                                                        f
                                                                          na skutek zabawy i spontanicznych odkryć
                                        zabawa dydaktyczna „Co widziałeś?” – ćwi-
                                        czenia analizatora wzrokowego, wyodręb-
                                                                          (IV 4)
                                        nianie figury i tła, spostrzeganie położenia
                                                                           podejmuje samodzielną aktywność poznawczą,
                                                                        f
                                                                          np. korzystanie z nowoczesnej technologii (IV 19)
                                        w przestrzeni i stosunków przestrzennych
                                        ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej –
                                                                           przelicza elementy zbiorów (IV 15)
                                                                        f
                                                                           czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
                                        odszukiwanie wyrazu kot ukrytego w innych
                                                                        f
                                                                          (IV 9)
                                        wyrazach
                                        zabawa ruchowa równoważna „Na drugą
                                                                          symbole narodowe (III 2)
                Środa                 y y  wykonywanie ćwiczenia na s. 32 w KP2  f   odczuwa swoją przynależność do narodu, zna
                                                                           odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach,
                                        stronę po kładce”
                                                                        f
                                                                          rozwiązuje zagadki (IV 5)
                    Zajęcia główne    Zajęcia matematyczne – „Zwierzęta się uczą i my     rozróżnia figury geometryczne (IV 12)
                    I 5; III 2, 5; IV 4, 5, 7,   też” – tworzenie zbiorów na podstawie wybranej   f   przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy (IV 15)
                    12, 15, 19        cechy przedmiotu, doskonalenie umiejętności   f   porównuje przedmioty w swoim otoczeniu
                                      liczenia i porównywania liczebności zbiorów,   f
                                      określanie położenia przedmiotów w przestrzeni  z uwagi na wybraną cechę (IV 11)
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114