Page 110 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 110

108  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    y  wykonywanie ćwiczeń w KP2, s 33  f   współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
             ZWIERZĘTA    SIĘ UCZĄ I MY TEŻ  menty Pana Listopada”. Zabawy rytmiczne   różne formy ruchu (I 5, 8, 9)
                                    Zajęcia umuzykalniające – „Poznajemy instru-
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                                                                      f
                                    uwrażliwiające na brzmienie instrumentów
                                    muzycznych. Utrwalenie piosenki Pan Listopad
             Środa   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                      wego
                  I 5, 6, 8, 9; III 5
                                      zabawa ruchowa z elementem rzutu „Stop!
                                    y
                                      Podaj piłkę”
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Głuchy telefon”      f   eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                                      r
                  i popołudniowa    y  ozmowa z czworonożnym przyjacielem –   i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
                                      rozwijanie mowy dialo gowej
                                                                        (IV 7)
                  I 5, 8, 9; IV 2, 7, 18, 19  y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV  f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
               CHCIAŁBYM MIEĆ TAKIEGO PRZYJACIELA  Zajęcia główne  y  układanie pociętych obrazków związanych   f   rozróżnia głoski/sylaby na początku i końcu
                                                                        za pomocą języka mówionego (IV 2)
                                      zabawa „Sznurki” – układanie kształtów
                                    y
                                      według wzoru i z pamięci, rozwijanie spraw-
                                                                          przelicza, posługuje się liczebnikami głównymi
                                                                      f
                                                                        (IV 15)
                                      ności manualnej
                                                                        w wybranych prostych fonetycznie słowach (IV 2)
                                      z omawianym tematem (zwierzęta hodowa-
                                      ne na wsi i domowe) utrwalanie wiadomości
                                                                          rozróżnia zwierzęta hodowlane (IV 18)
                                                                      f
                                      doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej
                                                                          respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
                                    y
                                                                      f
                                                                        współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                      zabawa ruchowa na czworakach „Slalom na
                                    y
                                      czworakach”
                                                                          słucha tekstów literackich, piosenek i chętnie
                                                                      f
                                                                        wypowiada się na ich temat (IV 6)
                                    Praca z tekstem – „Chciałbym mieć takiego
                                                                          podejmuje samodzielną działalność badawczą
                                                                      f
                                                                        (IV 19)
                                    kowskiej Rozmowa
                  IV 1, 2, 6, 15, 18, 19
                                      wykonywanie ćwiczenia w KP2, s. 34
                                    y
                                                                        rzę ta posiadają zdolność odczuwania (II 9, 10, 11)
                                    Zajęcia plastyczne – „Mój zwierzak”
               Czwartek   I 5, 8, 9; II 9, 10, 11;   przyjaciela” – wykorzystanie wiersza M. Strzał-  f   wczuwa się w emocje innych, dostrzega, że zwie-
                                                                          wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                                                      f
                                      zabawa „Biegnij – wróć!” – rozwijanie reak-
                  Zajęcia w ogrodzie
                                                                        za pomocą komunikatów pozawerbalnych (IV 1)
                                    y
                  I 5, 8, 9; III 5; IV 2, 18
                                      cji na sygnał
                                                                          współpracuje w parach i w grupie (III 5)
                                    y  obserwacja zmian w przyrodzie późną jesie-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                                                                      f
                                      nią – swobodne wypowiedzi dzieci  różne formy ruchu: bieżne, skoczne (I 5, 8, 9)
                                    y  zabawa ruchowa skoczna „Kto dalej?”
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Słowo do słowa” – ćwiczenie słu-  f   opowiada o zdarzeniach (IV 5)
                  i popołudniowa      chu fonematycznego              f   wykazuje sprawność ciała i koordynację w stop-
                  I 5, 9; III 5;    y  wykonywanie ćwiczeń na s. 35 w KP2  niu pozwalającym na rozpoczęcie systematycz-
                  IV 1, 2, 5, 7     y  ćwiczenia oddechowe „Czyja piłeczka po-  nej nauki czynności złożonych, takich jak
                                      toczy się dalej?”                 czytanie i pisanie (I 9)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw IV  f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rze-
               KTO POMAGA ZWIERZĘTOM?  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowo-ortofoniczna „Zwierzęta   f   eksperymentuje ruchem, rozwijając swoją wy-
                                                                        czy za pomocą komunikatów pozawerbalnych:
                                      zabawa „O którym zwierzątku mówię?” –
                                    y
                                                                        tańca, impresji plastycznych i  werbalnych
                                      doskonalenie umiejętności opisu, kształto-
                                                                        (IV 1, 2)
                                      wanie logicznego myślenia
                                                                        obraźnię muzyczną (IV 7)
                                      na wsi”
                                                                          opisuje zwierzęta (IV 18)
                                                                      f
                                    Zajęcia przyrodniczo-społeczne – „Kto po-
                                                                          wyjaśnia, czym zajmuje się osoba wykonująca
                                                                      f
                                    maga zwierzętom?” – poznanie pracy wete-
                  I 5, 8, 9; III 5, 6;
                                                                        dany zawód (IV 20)
                                    rynarza, usystematyzowanie wiadomości na
                  IV 1, 2, 18, 20
                                    temat hodowli zwierząt domowych
                                                                        szkolnej (III 5)
                                      założenie hodowli wybranego zwierzątka
                                    y
                                                                          nazywa i rozpoznaje wartości związane z umie-
                                                                      f
                                      – omówienie sposobów opieki     f   odczuwa swoją przynależność do grupy przed-
               Piątek               Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
                                                                        jętnościami i zachowaniami społecznymi (III 6)
                                    Zestaw I
                                                                        w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z elementem rzutu „Bitwa na kulki”   f   uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                  I 5, 8, 9; III 5    – kształtowanie zasad zdrowej rywalizacji  ćwiczenia fizyczne, wykazuje sprawność ciała
                                      j
                                    y  azda na rowerkach i hulajnogach po wy-  (I 5, 8, 9)
                                      znaczonym torze – rozwijanie koordynacji
                                      ruchowej
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115