Page 110 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 110
108 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Listopad
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne y wykonywanie ćwiczeń w KP2, s 33 f współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
ZWIERZĘTA SIĘ UCZĄ I MY TEŻ menty Pana Listopada”. Zabawy rytmiczne różne formy ruchu (I 5, 8, 9)
Zajęcia umuzykalniające – „Poznajemy instru-
uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
f
uwrażliwiające na brzmienie instrumentów
muzycznych. Utrwalenie piosenki Pan Listopad
Środa Zajęcia w ogrodzie y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego
I 5, 6, 8, 9; III 5
zabawa ruchowa z elementem rzutu „Stop!
y
Podaj piłkę”
Aktywność poranna y zabawa „Głuchy telefon” f eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
r
i popołudniowa y ozmowa z czworonożnym przyjacielem – i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
rozwijanie mowy dialo gowej
(IV 7)
I 5, 8, 9; IV 2, 7, 18, 19 y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
CHCIAŁBYM MIEĆ TAKIEGO PRZYJACIELA Zajęcia główne y układanie pociętych obrazków związanych f rozróżnia głoski/sylaby na początku i końcu
za pomocą języka mówionego (IV 2)
zabawa „Sznurki” – układanie kształtów
y
według wzoru i z pamięci, rozwijanie spraw-
przelicza, posługuje się liczebnikami głównymi
f
(IV 15)
ności manualnej
w wybranych prostych fonetycznie słowach (IV 2)
z omawianym tematem (zwierzęta hodowa-
ne na wsi i domowe) utrwalanie wiadomości
rozróżnia zwierzęta hodowlane (IV 18)
f
doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej
respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
y
f
współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
zabawa ruchowa na czworakach „Slalom na
y
czworakach”
słucha tekstów literackich, piosenek i chętnie
f
wypowiada się na ich temat (IV 6)
Praca z tekstem – „Chciałbym mieć takiego
podejmuje samodzielną działalność badawczą
f
(IV 19)
kowskiej Rozmowa
IV 1, 2, 6, 15, 18, 19
wykonywanie ćwiczenia w KP2, s. 34
y
rzę ta posiadają zdolność odczuwania (II 9, 10, 11)
Zajęcia plastyczne – „Mój zwierzak”
Czwartek I 5, 8, 9; II 9, 10, 11; przyjaciela” – wykorzystanie wiersza M. Strzał- f wczuwa się w emocje innych, dostrzega, że zwie-
wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
f
zabawa „Biegnij – wróć!” – rozwijanie reak-
Zajęcia w ogrodzie
za pomocą komunikatów pozawerbalnych (IV 1)
y
I 5, 8, 9; III 5; IV 2, 18
cji na sygnał
współpracuje w parach i w grupie (III 5)
y obserwacja zmian w przyrodzie późną jesie- f uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
f
nią – swobodne wypowiedzi dzieci różne formy ruchu: bieżne, skoczne (I 5, 8, 9)
y zabawa ruchowa skoczna „Kto dalej?”
Aktywność poranna y zabawa „Słowo do słowa” – ćwiczenie słu- f opowiada o zdarzeniach (IV 5)
i popołudniowa chu fonematycznego f wykazuje sprawność ciała i koordynację w stop-
I 5, 9; III 5; y wykonywanie ćwiczeń na s. 35 w KP2 niu pozwalającym na rozpoczęcie systematycz-
IV 1, 2, 5, 7 y ćwiczenia oddechowe „Czyja piłeczka po- nej nauki czynności złożonych, takich jak
toczy się dalej?” czytanie i pisanie (I 9)
y ćwiczenia poranne – Zestaw IV f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rze-
KTO POMAGA ZWIERZĘTOM? Zajęcia główne y zabawa ruchowo-ortofoniczna „Zwierzęta f eksperymentuje ruchem, rozwijając swoją wy-
czy za pomocą komunikatów pozawerbalnych:
zabawa „O którym zwierzątku mówię?” –
y
tańca, impresji plastycznych i werbalnych
doskonalenie umiejętności opisu, kształto-
(IV 1, 2)
wanie logicznego myślenia
obraźnię muzyczną (IV 7)
na wsi”
opisuje zwierzęta (IV 18)
f
Zajęcia przyrodniczo-społeczne – „Kto po-
wyjaśnia, czym zajmuje się osoba wykonująca
f
maga zwierzętom?” – poznanie pracy wete-
I 5, 8, 9; III 5, 6;
dany zawód (IV 20)
rynarza, usystematyzowanie wiadomości na
IV 1, 2, 18, 20
temat hodowli zwierząt domowych
szkolnej (III 5)
założenie hodowli wybranego zwierzątka
y
nazywa i rozpoznaje wartości związane z umie-
f
– omówienie sposobów opieki f odczuwa swoją przynależność do grupy przed-
Piątek Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
jętnościami i zachowaniami społecznymi (III 6)
Zestaw I
w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z elementem rzutu „Bitwa na kulki” f uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
I 5, 8, 9; III 5 – kształtowanie zasad zdrowej rywalizacji ćwiczenia fizyczne, wykazuje sprawność ciała
j
y azda na rowerkach i hulajnogach po wy- (I 5, 8, 9)
znaczonym torze – rozwijanie koordynacji
ruchowej