Page 108 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 108

106  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Listopad



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  rozmowa na temat powstawania parków   f   odczytuje krótkie wyrazy utworzone z pozna-
                  i popołudniowa      narodowych –  kształtowanie  szacunku    nych liter w formie napisów drukowanych (IV 4)
                                      wobec przyrody. Wypowiedzi na podstawie   f   posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk
                                      ilustracji zamieszczonej w KP2, s. 25  przyrodniczych (IV 18)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw III  f   respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
                                                                        współdziała z dziećmi w zabawie, wyraża szacu-
                                    y  wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 23  f   przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy
                                      ćwiczenia oddechowe dużych grup mięśni
                                                                        nek do innych osób (III 5, 6)
                                    y
               SEGREGUJEMY ŚMIECI  I 5, 8, 9; III 5, 6;    działania praktyczne – kształtowanie postaw   f   posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwie-
                                    „Segregujemy śmieci” – praca z obrazkiem,
                  Zajęcia główne
                                                                        i ćwiczeń (IV 15)
                                    proekologicznych w codziennym życiu – se-
                  IV 1, 2, 4, 10, 11, 13,
                                                                        rząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym,
                                    gregowanie odpadów, rozwijanie wrażliwości
                  15, 18
                                                                        korzystania z dóbr przyrody (IV 18)
                                    na otaczający świat i poczucia odpowiedzial-
                                                                          wyraża ekspresję twórczą przez działania pla-
                                                                      f
                                    ności za jego wygląd, poznanie rodzajów od-
                                                                        styczne (IV 11)
                                    padów i ich wpływu na środowisko, rozumie-
                                    nie pojęcia recyclingu            f   eksperymentuje, szacuje, przewiduje, dokonuje
                                                                        pomiaru długości przedmiotów (IV 13)
               Piątek               y  wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 24  f   klasyfikuje przedmioty, określa ich długość (IV 12)
                                    Zajęcia plastyczne – „Segregacja śmieci to za-
                                    danie nie tylko dla dzieci” – plakat – rozwija-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                                                                        ćwiczenia fizyczne (I 5, 8, 9)
                                    nie pomysłowości
                                                                      f   wyraża rozumienie świata w sposób werbalny
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Obrazki z patyków” – rozwijanie   i pozawerbalny (IV 1, 2)
                  I 5, 8, 9; III 5; IV 12  pomysłowości, kształtowanie pojęć: długi,
                                      krótki, dłuższy, krótszy
                                    y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego
          tydzień 1 1: MÓJ ZWIERZAK
           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Fonetyczna zabieranka” – ćwicze-  f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                  i popołudniowa      nie umiejętności rozróżniania głosek, wyszu-  o otaczającym świecie (IV 5, 6)
                  I 5; III 5; IV 1, 2, 4,   kiwania rymów             f   czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
                  7, 9, 15          y  zabawa dydaktyczna „Sztafeta” – rozumie-  (IV 9)
                                      nie zasad gry i doskonalenie godnego przyj-  f   przelicza elementy (IV 15)
                                      mowania porażki i wygranej      f   odpowiada na pytania (IV 5)
               W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE  y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
                                                                          posługuje się językiem polskim w mowie zrozu-
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw IV
                                    y
                                                                      f
                                      obrysowywanie szablonów zwierząt – ćwicze-
                                                                        miałej dla dzieci i osób dorosłych (IV 2)
                                    y
                                      nie płynnych, rytmicznych, ciągłych ruchów
                                      ręki
                                                                        na skutek zabawy i spontanicznych odkryć (IV 4)
                                                                          przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
                                                                      f
                                      „Spotkanie piłek”
                                                                        w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pra-
                                                                        cach użytecznych (III 5)
                  Zajęcia główne
                  I 5, 7; III 5; IV 1, 2, 5,  dzie” – poznanie różnych gatunków zwierząt
                                                                        rząt w środowisku naturalnym (IV 18)
                                    żyjących w gospodarstwie wiejskim, dosko-
                  6, 7, 18          Zabawy dydaktyczne – „W wiejskiej zagro-  f   posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwie-
               Poniedziałek         słownictwa, poznanie korzyści, jakie człowiek   f   eksperymentuje ruchem, rozwijając swoją wy-
                                                                          wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                                                      f
                                    nalenie analizy słuchowej wyrazów, rozwijanie
                                                                        znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
                                                                        języka mówionego (IV 2)
                                    czerpie z hodowli zwierząt
                                    y
                                      wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 26–27
                                    y  zabawa ruchowa „Gdzie kto mieszka?”  obraźnię muzyczną; porusza się przy muzyce
                                                                        i do muzyki (IV 1, 7)
                                    Zajęcia plastyczne – „Na wiejskim podwórku” –
                                    doskonalenie techniki wycinania i klejenia, roz-  f   wyraża ekspresję twórczą przez działania pla-
                                    wijanie umiejętności przedstawiania rzeczy-  styczne (IV 1)
                                    wistości w formie plastycznej, kształtowanie   f   wycina i klei elementy (I 7)
                                    umiejętności rozmieszczenia pracy na kartce  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113