Page 108 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 108
106 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Listopad
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y rozmowa na temat powstawania parków f odczytuje krótkie wyrazy utworzone z pozna-
i popołudniowa narodowych – kształtowanie szacunku nych liter w formie napisów drukowanych (IV 4)
wobec przyrody. Wypowiedzi na podstawie f posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk
ilustracji zamieszczonej w KP2, s. 25 przyrodniczych (IV 18)
y ćwiczenia poranne – Zestaw III f respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
współdziała z dziećmi w zabawie, wyraża szacu-
y wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 23 f przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy
ćwiczenia oddechowe dużych grup mięśni
nek do innych osób (III 5, 6)
y
SEGREGUJEMY ŚMIECI I 5, 8, 9; III 5, 6; działania praktyczne – kształtowanie postaw f posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwie-
„Segregujemy śmieci” – praca z obrazkiem,
Zajęcia główne
i ćwiczeń (IV 15)
proekologicznych w codziennym życiu – se-
IV 1, 2, 4, 10, 11, 13,
rząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym,
gregowanie odpadów, rozwijanie wrażliwości
15, 18
korzystania z dóbr przyrody (IV 18)
na otaczający świat i poczucia odpowiedzial-
wyraża ekspresję twórczą przez działania pla-
f
ności za jego wygląd, poznanie rodzajów od-
styczne (IV 11)
padów i ich wpływu na środowisko, rozumie-
nie pojęcia recyclingu f eksperymentuje, szacuje, przewiduje, dokonuje
pomiaru długości przedmiotów (IV 13)
Piątek y wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 24 f klasyfikuje przedmioty, określa ich długość (IV 12)
Zajęcia plastyczne – „Segregacja śmieci to za-
danie nie tylko dla dzieci” – plakat – rozwija- f uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
ćwiczenia fizyczne (I 5, 8, 9)
nie pomysłowości
f wyraża rozumienie świata w sposób werbalny
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Obrazki z patyków” – rozwijanie i pozawerbalny (IV 1, 2)
I 5, 8, 9; III 5; IV 12 pomysłowości, kształtowanie pojęć: długi,
krótki, dłuższy, krótszy
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego
tydzień 1 1: MÓJ ZWIERZAK
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Fonetyczna zabieranka” – ćwicze- f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
i popołudniowa nie umiejętności rozróżniania głosek, wyszu- o otaczającym świecie (IV 5, 6)
I 5; III 5; IV 1, 2, 4, kiwania rymów f czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
7, 9, 15 y zabawa dydaktyczna „Sztafeta” – rozumie- (IV 9)
nie zasad gry i doskonalenie godnego przyj- f przelicza elementy (IV 15)
mowania porażki i wygranej f odpowiada na pytania (IV 5)
W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
posługuje się językiem polskim w mowie zrozu-
ćwiczenia poranne – Zestaw IV
y
f
obrysowywanie szablonów zwierząt – ćwicze-
miałej dla dzieci i osób dorosłych (IV 2)
y
nie płynnych, rytmicznych, ciągłych ruchów
ręki
na skutek zabawy i spontanicznych odkryć (IV 4)
przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
f
„Spotkanie piłek”
w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pra-
cach użytecznych (III 5)
Zajęcia główne
I 5, 7; III 5; IV 1, 2, 5, dzie” – poznanie różnych gatunków zwierząt
rząt w środowisku naturalnym (IV 18)
żyjących w gospodarstwie wiejskim, dosko-
6, 7, 18 Zabawy dydaktyczne – „W wiejskiej zagro- f posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwie-
Poniedziałek słownictwa, poznanie korzyści, jakie człowiek f eksperymentuje ruchem, rozwijając swoją wy-
wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
f
nalenie analizy słuchowej wyrazów, rozwijanie
znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
języka mówionego (IV 2)
czerpie z hodowli zwierząt
y
wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 26–27
y zabawa ruchowa „Gdzie kto mieszka?” obraźnię muzyczną; porusza się przy muzyce
i do muzyki (IV 1, 7)
Zajęcia plastyczne – „Na wiejskim podwórku” –
doskonalenie techniki wycinania i klejenia, roz- f wyraża ekspresję twórczą przez działania pla-
wijanie umiejętności przedstawiania rzeczy- styczne (IV 1)
wistości w formie plastycznej, kształtowanie f wycina i klei elementy (I 7)
umiejętności rozmieszczenia pracy na kartce f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)