Page 103 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 103

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                            LISTOPAD









            tydzień 9: JESIENNY DESZCZ


            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa słownikowa „Co robi deszcz?” –   f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                    i popołudniowa      rozwijanie słownictwa             o otaczającym świecie (IV 1)
                    I 5, 6, 7, 8; III 5, 6, 7, 9;  y  „Dziwne chmury” – wycinanie chmur po   f   używa chwytu pisarskiego podczas rysowania,
                    IV 1, 2, 15, 16, 18  śladzie. Doskonalenie umiejętności wyci-  kreślenia i pierwszych prób pisania i wycinania
                                        nania, rozwijanie koordynacji wzrokowo-  (I 7)
                                        -ruchowej                       f   inicjuje zabawy konstrukcyjne (I 6)
                                      y  zabawa „Zgadnij, co to?” z wykorzystaniem   f   posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk
                                        wyciętych chmur – doskonalenie umiejęt-  przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza (IV 18)
                                        ności uważnego słuchania wypowiedzi  f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw II
                                                                          znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
                                      y
                PADA DESZCZ           y y y  zabawa ruchowa z rekwizytami „Plac zabaw”  f   dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie je-
                                                                          języka mówionego (IV 2)
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 2 i 3
                                        zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                          sienią (IV 16, 18)
                                        „Latawce”
                                                                           przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy,
                                                                        f
                                                                          prac porządkowych, ćwiczeń i wykonywania
                Poniedziałek   Zajęcia główne  Zabawy dydaktyczne „Pada deszcz” – utrwala-  f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                                                          innych czynności, posługuje się liczebnikami
                    IV 1, 2, 15, 16, 18
                                      nie wiadomości o sposobach ochrony przed
                                                                          głównymi (IV 15)
                                      deszczem; kształtowanie zdolności do dostrze-
                                      gania regularności rytmicznych; dosko nalenie
                                                                          znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
                                      umiejętności przeliczania i porówny wania
                                      liczebności                         komunikatów pozawerbalnych: impresji pla-
                                                                          stycznych (IV 1)
                                      y  zabawa ruchowa „Burza”            uczestniczy w zabawach ruchowych, wyka zu-
                                      y  wykonywanie ćwiczenia w KP2, s. 4–5  f
                                      Zajęcia plastyczne – „Kolorowe parasole” –   je się sprawnością ciała (I 5, 8, 9)
                                      wyklejanka ze skrawków materiałów  f   przestrzega zasad bezpieczeństwa, wyraża przy-
                                                                          jazny stosunek do kolegów, respektuje swoje
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa tropiąca „Wiewiórki”    prawa i obowiązki, komunikuje się z kolegami
                    I 5, 9; IV 18     y  obserwacje przyrodnicze – oglądanie pod   za pomocą komunikatów werbalnych (III 5, 6,
                                        lupą wybarwiających się jesiennych liści  7, 9)
                                      y  zabawa ruchowa bieżna „Ogonki”
                    Aktywność poranna   y  „Deszczowy instrument” – rozwijanie umiejęt-  f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                    i popołudniowa      ności konstrukcyjnych, sprawności manual-  o otaczającym świecie (IV 2)
                    I 5, 6, 7, 8; IV 1, 2, 7,   nych                    f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                    8, 11, 12         y  „Która kropla zmieniła miejsce?” – ćwicze-  konstrukcyjnych i zabawy (I 6; IV 11)
                                        nia spostrzegawczości           f   używa chwytu pisarskiego (I 7)
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw II
                                                                           klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
                ULA I UFOLUDEK        y y  zabawa „Podaj rym” – kształtowanie analizy   f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                      y
                                                                        f
                                                                          (IV 12)
                                        słuchowej wyrazów
                                                                          znajdujących się w bliskim otoczeniu (IV 1)
                                        zabawa ruchowa „Drzewa na wietrze”– reago-
                                        wanie na zmiany dynamiczne
                                                                           potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
                                                                        f
                                                                           eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                                                                        f
                                                                          i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
                                      i ufoludek” – historyjka obrazkowa
                    I 5, 7, 8, 9;
                Wtorek   Zajęcia główne  Przygotowanie do czytania i pisania – „Ula   f   wykonuje eksperymenty graficzne (IV 8)
                                                                          (IV 7)
                    IV 1, 2, 4, 8
                                        poznanie litery u, U, drukowanej i pisanej
                                      y
                                        doskonalenie analizy sylabowej i głoskowej
                                      y
                                        wyrazów, utrwalanie kształtu poznanych   f   rozpoznaje literę u, U (IV 4)
                                        liter, odczytywanie wyrazów z poznaną literą  f   kreśli wybrane litery (IV 8)
                                      y  wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 6–8  f   rozróżnia głoski na początku i końcu w wybra-
                                                                          nych prostych fonetycznie słowach (IV 2)
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
                                      Zestaw IX
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108