Page 103 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 103
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
LISTOPAD
tydzień 9: JESIENNY DESZCZ
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa słownikowa „Co robi deszcz?” – f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
i popołudniowa rozwijanie słownictwa o otaczającym świecie (IV 1)
I 5, 6, 7, 8; III 5, 6, 7, 9; y „Dziwne chmury” – wycinanie chmur po f używa chwytu pisarskiego podczas rysowania,
IV 1, 2, 15, 16, 18 śladzie. Doskonalenie umiejętności wyci- kreślenia i pierwszych prób pisania i wycinania
nania, rozwijanie koordynacji wzrokowo- (I 7)
-ruchowej f inicjuje zabawy konstrukcyjne (I 6)
y zabawa „Zgadnij, co to?” z wykorzystaniem f posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk
wyciętych chmur – doskonalenie umiejęt- przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza (IV 18)
ności uważnego słuchania wypowiedzi f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
ćwiczenia poranne – Zestaw II
znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
y
PADA DESZCZ y y y zabawa ruchowa z rekwizytami „Plac zabaw” f dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie je-
języka mówionego (IV 2)
wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 2 i 3
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
sienią (IV 16, 18)
„Latawce”
przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy,
f
prac porządkowych, ćwiczeń i wykonywania
Poniedziałek Zajęcia główne Zabawy dydaktyczne „Pada deszcz” – utrwala- f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
innych czynności, posługuje się liczebnikami
IV 1, 2, 15, 16, 18
nie wiadomości o sposobach ochrony przed
głównymi (IV 15)
deszczem; kształtowanie zdolności do dostrze-
gania regularności rytmicznych; dosko nalenie
znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
umiejętności przeliczania i porówny wania
liczebności komunikatów pozawerbalnych: impresji pla-
stycznych (IV 1)
y zabawa ruchowa „Burza” uczestniczy w zabawach ruchowych, wyka zu-
y wykonywanie ćwiczenia w KP2, s. 4–5 f
Zajęcia plastyczne – „Kolorowe parasole” – je się sprawnością ciała (I 5, 8, 9)
wyklejanka ze skrawków materiałów f przestrzega zasad bezpieczeństwa, wyraża przy-
jazny stosunek do kolegów, respektuje swoje
Zajęcia w ogrodzie y zabawa tropiąca „Wiewiórki” prawa i obowiązki, komunikuje się z kolegami
I 5, 9; IV 18 y obserwacje przyrodnicze – oglądanie pod za pomocą komunikatów werbalnych (III 5, 6,
lupą wybarwiających się jesiennych liści 7, 9)
y zabawa ruchowa bieżna „Ogonki”
Aktywność poranna y „Deszczowy instrument” – rozwijanie umiejęt- f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
i popołudniowa ności konstrukcyjnych, sprawności manual- o otaczającym świecie (IV 2)
I 5, 6, 7, 8; IV 1, 2, 7, nych f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
8, 11, 12 y „Która kropla zmieniła miejsce?” – ćwicze- konstrukcyjnych i zabawy (I 6; IV 11)
nia spostrzegawczości f używa chwytu pisarskiego (I 7)
ćwiczenia poranne – Zestaw II
klasyfikuje przedmioty według określonej cechy
ULA I UFOLUDEK y y zabawa „Podaj rym” – kształtowanie analizy f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
y
f
(IV 12)
słuchowej wyrazów
znajdujących się w bliskim otoczeniu (IV 1)
zabawa ruchowa „Drzewa na wietrze”– reago-
wanie na zmiany dynamiczne
potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
f
eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
f
i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
i ufoludek” – historyjka obrazkowa
I 5, 7, 8, 9;
Wtorek Zajęcia główne Przygotowanie do czytania i pisania – „Ula f wykonuje eksperymenty graficzne (IV 8)
(IV 7)
IV 1, 2, 4, 8
poznanie litery u, U, drukowanej i pisanej
y
doskonalenie analizy sylabowej i głoskowej
y
wyrazów, utrwalanie kształtu poznanych f rozpoznaje literę u, U (IV 4)
liter, odczytywanie wyrazów z poznaną literą f kreśli wybrane litery (IV 8)
y wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 6–8 f rozróżnia głoski na początku i końcu w wybra-
nych prostych fonetycznie słowach (IV 2)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
Zestaw IX