Page 105 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 105

TYDZIEŃ 10  •  Ciekawe, dlaczego…  •  103



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y  wykonywanie ćwiczenia w KP2, s. 10  f   posługuje się terminami przyrodniczymi
                                                                          (IV 18)
                                      Zajęcia plastyczne – „Jesienny las” – groma-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                JESIEŃ W LESIE        prac z wykorzystaniem różnych form działal-  f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                      dzenie doświadczeń poprzez wykonywanie
                                      ności plastycznej – układanie kompozycji
                                                                          znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
                                                                          komunikatów pozawerbalnych, konstrukcji
                                      z tworzywa przyrodniczego
                                                                          i modeli z tworzyw (IV 1)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Suche liście” – ćwiczenie koncen-  f   wykonuje różne formy ruchu (I 5, 8, 9)
                Czwartek              y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        tracji, pokonywanie przeszkód w terenie
                    I 5, 8, 9; III 5
                                        wego
                                        zabawa ruchowa skoczna „Przeskocz przez
                                      y
                                        kałużę”
                    Aktywność poranna   y  ćwiczenia oddechowe – rozwijanie siły i dłu-  f   czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy,
                    i popołudniowa      gości wydechu                     nazywa symbole i znaki znajdujące się w otocze-
                    I 5; III 5; IV 1, 4, 5, 7,   y  wykonywanie ćwiczenia w KP2, s. 13  niu, wyjaśnia ich znaczenie (IV 9)
                    9, 13, 14         y  ćwiczenia poranne – Zestaw II  f   rozróżnia głoski (IV 4)
                                      y  zabawa „Kto ukrył się pod parasolem?” –   f   rozpoznaje poznane litery (IV 4)
                                        rozwijanie spostrzegawczości, wyrabianie   f   odczytuje krótkie wyrazy utworzone z pozna-
                                        cierpliwości, rozumienie zasad zabawy  nych liter w formie napisów drukowanych doty-
                                      y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka   czące treści znajdujących zastosowanie w codzien-
                                        na sygnał”                      f   słucha, reaguje na sygnały (IV 7)
                                                                          nej aktywności (IV 4)
                LEKKIE – CIĘŻKIE   I 5; III 5; IV 1, 11, 12,  lekkie?” – poznanie różnych rodzajów wag:   f   określa ciężar przedmiotów (IV 13)
                                      Zajęcia matematyczne – „Co jest ciężkie, a co
                    Zajęcia główne
                                                                           klasyfikuje przedmioty według ciężaru (IV 12)
                                                                        f
                                      szalkowej, elektronicznej; szacowanie wagi
                    13, 18
                                                                           określa położenie przedmiotów (IV 14)
                                                                        f
                                      przedmiotów i kształtowanie umiejętności ich
                                                                           posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk
                                                                        f
                                      grupowania według wagi
                                                                          przyrodniczych (IV 18)
                                        zabawa pantomimiczna „Podaj piórko –
                                      y
                                        podaj kamień”                   f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                                                          komunikatów pozawerbalnych: intencjonalnego
                Piątek                y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   ruchu, gestów, impresji mimicznych, czynności
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 12
                                      Zestaw IX                           konstrukcyjnych (IV 1, 11)
                                                                        f   odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach
                    Zajęcia w ogrodzie  y  „Spacer z lusterkiem” – nauka uważnej obser-  z przedszkola (IV 5)
                    I 5, 8, 9; III 5    wacji, przełamywania stereotypów, poka-  f   przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
                                        zanie możliwości spojrzenia na codzienne   w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                        rzeczy z innej strony           f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
                                      y  zabawa z elementem rzutu i celowania „Celuj
                                        woreczkiem” – rozwijanie umiejętności rzutu
                                        do celu prawą i lewą ręką
                                      y  zabawa ruchowa bieżna „Ogonki”
            tydzień 10: CIEKAWE, DLACZEGO…


            Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
             Temat   Obszary z podstawy        Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna z chustą animacyjną   f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                                        „Skaczące balony” – rozwijanie umiejętno-
                                                                          o otaczającym świecie (IV 1)
                    i popołudniowa
                                                                           wymienia nazwę swojego kraju i jego stolicy,
              Poniedziałek   11 LISTOPADA HOŁD    DZIŚ POLSKA SKŁADA!  10, 11  y y y y  przypomnienie melodii i słów hymnu Polski  f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                    I 5; III 2, 5, 6; IV 7,
                                        ści współpracy w zespole
                                                                          rozpoznaje symbole narodowe godło, flaga,
                                                                          hymn (IV 10)
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw III
                                        łuchanie polskich tańców narodowych –
                                        s
                                                                        f
                                                                          konstrukcyjnych i zabawy, zagospodarowuje
                                        czytanie krótkich informacji o tych tańcach
                                                                          przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym
                                        wykonywanie biało-czerwonego kwiatu
                                                                          w niej przedmiotom (IV 11)
                                        z KA, k. 8
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110