Page 105 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 105
TYDZIEŃ 10 • Ciekawe, dlaczego… • 103
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne y wykonywanie ćwiczenia w KP2, s. 10 f posługuje się terminami przyrodniczymi
(IV 18)
Zajęcia plastyczne – „Jesienny las” – groma- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
JESIEŃ W LESIE prac z wykorzystaniem różnych form działal- f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
dzenie doświadczeń poprzez wykonywanie
ności plastycznej – układanie kompozycji
znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
komunikatów pozawerbalnych, konstrukcji
z tworzywa przyrodniczego
i modeli z tworzyw (IV 1)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Suche liście” – ćwiczenie koncen- f wykonuje różne formy ruchu (I 5, 8, 9)
Czwartek y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
tracji, pokonywanie przeszkód w terenie
I 5, 8, 9; III 5
wego
zabawa ruchowa skoczna „Przeskocz przez
y
kałużę”
Aktywność poranna y ćwiczenia oddechowe – rozwijanie siły i dłu- f czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy,
i popołudniowa gości wydechu nazywa symbole i znaki znajdujące się w otocze-
I 5; III 5; IV 1, 4, 5, 7, y wykonywanie ćwiczenia w KP2, s. 13 niu, wyjaśnia ich znaczenie (IV 9)
9, 13, 14 y ćwiczenia poranne – Zestaw II f rozróżnia głoski (IV 4)
y zabawa „Kto ukrył się pod parasolem?” – f rozpoznaje poznane litery (IV 4)
rozwijanie spostrzegawczości, wyrabianie f odczytuje krótkie wyrazy utworzone z pozna-
cierpliwości, rozumienie zasad zabawy nych liter w formie napisów drukowanych doty-
y zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka czące treści znajdujących zastosowanie w codzien-
na sygnał” f słucha, reaguje na sygnały (IV 7)
nej aktywności (IV 4)
LEKKIE – CIĘŻKIE I 5; III 5; IV 1, 11, 12, lekkie?” – poznanie różnych rodzajów wag: f określa ciężar przedmiotów (IV 13)
Zajęcia matematyczne – „Co jest ciężkie, a co
Zajęcia główne
klasyfikuje przedmioty według ciężaru (IV 12)
f
szalkowej, elektronicznej; szacowanie wagi
13, 18
określa położenie przedmiotów (IV 14)
f
przedmiotów i kształtowanie umiejętności ich
posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk
f
grupowania według wagi
przyrodniczych (IV 18)
zabawa pantomimiczna „Podaj piórko –
y
podaj kamień” f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
komunikatów pozawerbalnych: intencjonalnego
Piątek y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, ruchu, gestów, impresji mimicznych, czynności
wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 12
Zestaw IX konstrukcyjnych (IV 1, 11)
f odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach
Zajęcia w ogrodzie y „Spacer z lusterkiem” – nauka uważnej obser- z przedszkola (IV 5)
I 5, 8, 9; III 5 wacji, przełamywania stereotypów, poka- f przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
zanie możliwości spojrzenia na codzienne w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
rzeczy z innej strony f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
y zabawa z elementem rzutu i celowania „Celuj
woreczkiem” – rozwijanie umiejętności rzutu
do celu prawą i lewą ręką
y zabawa ruchowa bieżna „Ogonki”
tydzień 10: CIEKAWE, DLACZEGO…
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integracyjna z chustą animacyjną f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
„Skaczące balony” – rozwijanie umiejętno-
o otaczającym świecie (IV 1)
i popołudniowa
wymienia nazwę swojego kraju i jego stolicy,
Poniedziałek 11 LISTOPADA HOŁD DZIŚ POLSKA SKŁADA! 10, 11 y y y y przypomnienie melodii i słów hymnu Polski f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
I 5; III 2, 5, 6; IV 7,
ści współpracy w zespole
rozpoznaje symbole narodowe godło, flaga,
hymn (IV 10)
ćwiczenia poranne – Zestaw III
łuchanie polskich tańców narodowych –
s
f
konstrukcyjnych i zabawy, zagospodarowuje
czytanie krótkich informacji o tych tańcach
przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym
wykonywanie biało-czerwonego kwiatu
w niej przedmiotom (IV 11)
z KA, k. 8