Page 124 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 124

122  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Listopad



             x Zabawa z elementem rzutu i celowania „Celuj woreczkiem”. Rzucanie woreczkami do wyznaczonego celu, np. drzewa,
            narysowanego na chodniku koła. Rozwijanie umiejętności rzutu do celu prawą i lewą ręką.
             x Zabawa ruchowa bieżna „Ogonki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          TYDZIEŃ 10    Ciekawe, dlaczego…



          Poniedziałek    temat:  11 listopada – hołd dziś Polska składa!


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna z chustą animacyjną „Skaczące balony” – rozwijanie umie-
          jętności współpracy w zespole. Przypomnienie melodii i słów hymnu Polski. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Słuchanie
          polskich tańców narodowych – czytanie krótkich informacji o tych tańcach. Wykonywanie biało-czerwonego kwiatu z KA,
          k. 8 na obchody Narodowego Święta Niepodległości. Budowanie z różnych rodzajów klocków znanych budowli – rozwija-
          nie umiejętności konstrukcyjnych, wyobraźni przestrzennej.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 5, 6; IV 7, 10, 11

          Zajęcia główne:   ▶  1. „11 listopada – hołd dziś Polska składa!” – utrwalenie nazw i budzenie szacunku do symboli
          naro dowych: godła, flagi, hymnu, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, zapoznanie z mapą Polski i położeniem stoli-
          cy, biegiem i nazwą najdłuższej rzeki. Wykonanie ćwiczeń w KP2 s. 14–15.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – rozwijanie umiejętno-
          ści rysowania postaci ludzkiej/portretu, przybliżenie postaci Józefa Piłsudskiego, budzenie zainteresowania historią Polski.
            Obszary z podstawy programowej: III 2, 5, 6; IV 1, 2, 4, 7, 8, 9, 10

          Zajęcia w ogrodzie: Obserwacja ptaków w ogrodzie, nazywanie ich gatunków – rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
          Zabawa z chustą animacyjną „Karuzela”. Zabawa ruchowa skoczna „Przeskocz przez kałużę”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 18


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integracyjna z chustą animacyjną „Skaczące balony” – w rytm szybkiej muzyki dzieci odbijają balony chustą.
            Aby balony nie wypadły na podłogę, ruchy muszą być skoordynowane.
             x Przypomnienie melodii i słów hymnu Polski (CD).
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Słuchanie polskich tańców narodowych: kujawiaka, poloneza, mazura, krakowiaka, oberka – czytanie krótkich infor-
            macji o tych tańcach.
             x Wykonywanie czerwono-białych kwiatów z k. 8 w KA na obchody Narodowego Święta Niepodległości.
             x Budowanie z różnych rodzajów klocków znanych budowli – rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych, wyobraźni prze-
            strzennej.


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia kształtujące postawę patriotyczną.
          Temat: 11 listopada – hołd dziś Polska składa!
          Cele:
            u
            trwalenie nazw i budzenie szacunku do symboli narodowych: godła, flagi, hymnu
            kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
            zapoznanie z mapą Polski, położeniem stolicy, biegiem i nazwą najdłuższej rzeki.

               Pomoce: ilustracja godła i flagi Polski, konturowa mapa Polski; KP2.
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129