Page 130 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 130
128 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Listopad
III Zajęcia w ogrodzie
x Umieszczenie karmników w ogrodzie przedszkolnym.
x Zabawa „Tropiciele” – dzieci podążają gromadką za kolegą-lwem, próbując dotrzymać mu kroku. Lew na zmianę
to idzie, to biegnie i co chwila zatrzymuje się, odwracając do dzieci. W tym momencie dzieci muszą kucnąć i znierucho-
mieć lub ukryć się. Jeżeli któreś dziecko poruszy się, lew odsyła je na koniec. Zwycięża ten tropiący, który pierwszy
dotknie lwa – ćwiczenie samokontroli i zręczności.
x Zabawa ruchowa skoczna z Zestawu VI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
x Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego z zachowaniem bezpieczeństwa.
Czwartek temat: Koty i ich psoty
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Układanie obrazka – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej. Zabawa „Prawda
czy fałsz” – utrwalanie wiadomości o Polsce. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Prezentacja nagrania imprez sportowych
z udziałem Polaków – zwrócenie uwagi na wyrażanie dumy z przynależności narodowej i na eksponowanie symboli narodo-
wych. Ćwiczenie postawy podczas słuchania i śpiewania hymnu Polski. Zabawa na czworakach „Slalom między chorągiewkami”.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 5; IV 2, 10
Zajęcia główne: ▶ 1. Przygotowanie do czytania i pisania – na podstawie historyjki obrazkowej o Trampolinku
i kotach, poznanie litery y, drukowanej i pisanej, doskonalenie analizy słuchowej sylabowej i głoskowej wyrazów, odczyty-
wanie wyrazów z poznaną literą – analiza wzrokowa. Zabawa ruchowa „Układamy literę y”. Wykonywanie ćwiczeń w KP2,
s. 20–22. ▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw X.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 4, 8, 16
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Pokaż to, o czym mówię” – rozwijanie spostrzegawczości. Zabawy z elementem wspinania się
z wykorzystaniem sprzętu terenowego – ćwiczenie zwinności i koordynacji ruchowej. Zabawa ruchowa bieżna „Berek –
zaczarowane liście”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Układanie obrazka – dzieci układają obrazki z pociętych pocztówek przedstawiających różne krajobrazy i miasta polskie
– ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej.
x Zabawa „Prawda czy fałsz” – na zdanie prawdziwe dzieci wstają z krzeseł, a na niezgodne z prawdą siadają na krzesłach:
Najdłuższa rzeka w Polsce to Wisła; Godłem Polski jest smok w koronie; Pierwszą stolicą Polski było Gniezno; Naszą
Ojczyzną jest Polska; Polska leży w Afryce; Podczas śpiewania hymnu należy zachować powagę.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Prezentacja nagrania imprez sportowych z udziałem Polaków. Zwrócenie uwagi na wyrażanie dumy z przynależności
narodowej i na eksponowanie symboli narodowych.
x Ćwiczenie postawy podczas słuchania i śpiewania hymnu Polski.
x Zabawa na czworakach „Slalom między chorągiewkami” z Zestawu X (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: przygotowanie do czytania i pisania.
Temat: Koty i ich psoty.
Cele:
p
oznanie kształtu litery y drukowanej i pisanej