Page 130 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 130

128  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Listopad



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Umieszczenie karmników w ogrodzie przedszkolnym.
             x Zabawa „Tropiciele” – dzieci podążają gromadką za kolegą-lwem, próbując dotrzymać mu kroku. Lew na zmianę
            to idzie, to biegnie i co chwila zatrzymuje się, odwracając do dzieci. W tym momencie dzieci muszą kucnąć i znierucho-
            mieć lub ukryć się. Jeżeli któreś dziecko poruszy się, lew odsyła je na koniec. Zwycięża ten tropiący, który pierwszy
            dotknie lwa – ćwiczenie samokontroli i zręczności.
             x Zabawa ruchowa skoczna z Zestawu VI (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
             x Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego z zachowaniem bezpieczeństwa.



          Czwartek    temat:  Koty i ich psoty



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Układanie obrazka – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej. Zabawa „Prawda
          czy fałsz” – utrwalanie wiadomości o Polsce. Ćwiczenia poranne – Zestaw III. Prezentacja nagrania imprez sportowych
          z udziałem Polaków – zwrócenie uwagi na wyrażanie dumy z przynależności narodowej i na eksponowanie symboli narodo-
          wych. Ćwiczenie postawy podczas słuchania i śpiewania hymnu Polski. Zabawa na czworakach „Slalom między chorągiewkami”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 2, 5; IV 2, 10

          Zajęcia główne:   ▶  1. Przygotowanie do czytania i pisania – na podstawie historyjki obrazkowej o Trampolinku
          i kotach, poznanie litery y, drukowanej i pisanej, doskonalenie analizy słuchowej sylabowej i głoskowej wyrazów, odczyty-
          wanie wyrazów z poznaną literą – analiza wzrokowa. Zabawa ruchowa „Układamy literę y”. Wykonywanie ćwiczeń w KP2,
          s. 20–22.  ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw X.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 4, 8, 16

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Pokaż to, o czym mówię” – rozwijanie spostrzegawczości. Zabawy z elementem wspinania się
          z wykorzystaniem sprzętu terenowego – ćwiczenie zwinności i koordynacji ruchowej. Zabawa ruchowa bieżna „Berek –
          zaczarowane liście”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Układanie obrazka – dzieci układają obrazki z pociętych pocztówek przedstawiających różne krajobrazy i miasta polskie
            – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej.
             x Zabawa „Prawda czy fałsz” – na zdanie prawdziwe dzieci wstają z krzeseł, a na niezgodne z prawdą siadają na krzesłach:
            Najdłuższa rzeka w Polsce to Wisła; Godłem Polski jest smok w koronie; Pierwszą stolicą Polski było Gniezno; Naszą
            Ojczyzną jest Polska; Polska leży w Afryce; Podczas śpiewania hymnu należy zachować powagę.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw III (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Prezentacja nagrania imprez sportowych z udziałem Polaków. Zwrócenie uwagi na wyrażanie dumy z przynależności
            narodowej i na eksponowanie symboli narodowych.
             x Ćwiczenie postawy podczas słuchania i śpiewania hymnu Polski.
             x Zabawa na czworakach „Slalom między chorągiewkami” z Zestawu X (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: przygotowanie do czytania i pisania.
          Temat: Koty i ich psoty.
          Cele:
            p
            oznanie kształtu litery y drukowanej i pisanej
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135