Page 135 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 135
TYDZIEŃ 1 1 • Mój zwierzak • 133
Cele:
doskonalenie techniki wycinania i klejenia
r
ozwijanie umiejętności przedstawiania rzeczywistości w formie plastycznej
kształtowanie umiejętności rozmieszczenia pracy na kartce.
Pomoce: papier kolorowy, kredki, kartki formatu A3, klej, nożyczki.
Przebieg:
1. Omówienie sposobu wykonania pracy – wycinanie z papieru kolorowego zabudowań gospodarskich, ogrodzenia.
Dorysowywanie sylwet zwierząt w gospodarstwie wiejskim, tła. Zwrócenie uwagi na rozplanowanie pracy na kartce.
2. Wykonanie i prezentacja prac.
III Zajęcia w ogrodzie
x Gra w ringo – rozwijanie umiejętności rzucania i poprawnego chwytania.
x Zabawa ruchowa „Berek drewniany” – rozwijanie sprawności ruchowej.
x Zabawa z wykorzystaniem sprzętu terenowego – przypomnienie zasad bezpiecznej zabawy.
Wtorek temat: Pies przyjacielem człowieka
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Jakie to zwierzę?” – rozwijanie spostrzegawczości. Co jest przysmakiem
zwierząt? – KP2, s. 28. Oglądanie albumów i książek o psach, zdjęć przedstawiających psy w różnych sytuacjach – swobodne
wypowiedzi dzieci. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Czytanie ciekawostek o różnych rasach psów, oglądanie ilustracji –
swobodne wypowiedzi dzieci, rozwijanie słownictwa. Konstruowanie opowiadania o psie – rozwijanie wyobraźni. Opowia-
danie historyjki obrazkowej z KP2, s. 29.
Obszary z podstawy programowej: I 5; II 10, 11; III 5; IV 2, 5, 11, 18, 19
Zajęcia główne: ▶ 1. Praca z obrazkiem – „Pies przyjacielem człowieka” – uświadomienie pomocnej roli psa w życiu
człowieka, doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi, utrwalanie poznanych liter, próby odczytywania
wyrazów – KP2, s. 30. Zabawa ruchowa „Pieski” – z elementem czworakowania. Wykonywanie ćwiczenia 2 w KP2,
s. 28. ▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw I.
Obszary z podstawy programowej: I 5; II 10, 11; III 5; IV 2, 4, 5, 11, 18
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Gonimy bańki mydlane” – ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Obserwacje przez
lupę kory drzew – rozwijanie zainteresowania przyrodą. Zabawa ruchowa bieżna „Bieg z woreczkiem na głowie”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 6; III 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa „Jakie to zwierzę?” – N. powoli odkrywa, przesuwając kartkę, sylwetę wybranego zwierzęcia hodowanego na wsi.
Dzieci odgadują, naśladują odgłos – rozwijanie spostrzegawczości.
x Co jest przysmakiem zwierząt? – KP2, s. 28.
x Oglądanie albumów i książek o psach, zdjęć przedstawiających psy w różnych sytuacjach – swobodne wypowiedzi dzieci.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Czytanie ciekawostek o różnych rasach psów, oglądanie ilustracji – swobodne wypowiedzi dzieci, rozwijanie słownictwa.
x Konstruowanie opowiadania. Dzieci siedzą w kole. N. trzymając maskotkę pieska, rozpoczyna opowiadanie: Był sobie
pies, którego nikt nie chciał. Błąkał się bezdomny, smutny, zmarznięty i głodny. Pewnego dnia.... N. oddaje maskotkę
pieska kolejnemu dziecku, które kontynuuje opowiadanie.
x Opowiadamy historyjkę obrazkową – KP2, s. 29.