Page 133 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 133
TYDZIEŃ 1 1 • Mój zwierzak • 131
6. Wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 24. Kolorowanie pojemników do segregowania śmieci, segregowanie śmieci – otacza-
nie ich pętlami w takich kolorach, jak są pokolorowane pojemniki w ćwiczeniu 1.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Segregacja śmieci to zadanie nie tylko dla dzieci.
Cele:
r
ozwijanie umiejętności planowania pracy i wykorzystania przyborów plastycznych
ozwijanie staranności i dokładności wykonania
r
r
ozwijanie pomysłowości
drażanie dzieci do umiejętności dokonywania oceny prac, uzasadnianie swoich wyborów.
w
Pomoce: farby plakatowe, papier kolorowy, kredki, klej nożyczki arkusze papieru format A3
Przebieg zajęć:
1. Wyjaśnienie pojęcia plakat.
2. Wykonanie plakatu zachęcającego do segregacji odpadów.
3. Prezentacja plakatów – dokonywanie oceny i uzasadnianie swoich wyborów.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Obrazki z patyków”. Układanie obrazków z patyków według pomysłów dzieci, porównywanie długości,
układanie od najkrótszego do najdłuższego. Rozwijanie pomysłowości, kształtowanie pojęć: długi, krótki, dłuższy,
krótszy.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego (hulajnogi, rowerki, skakanki). Przestrzeganie ustalonych zasad bez-
pieczeństwa, cierpliwe oczekiwanie na swoją kolej.
TYDZIEŃ 11 Mój zwierzak
Poniedziałek temat: W wiejskiej zagrodzie
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Fonetyczna zabieranka” – ćwiczenie umiejętności rozróżniania głosek,
wyszukiwania rymów. Zabawa dydaktyczna „Sztafeta” – rozumienie zasad gry i doskonalenie godnego przyjmowania po-
rażki i wygranej. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Obrysowywanie szablonów zwierząt – ćwiczenie płynnych, rytmicznych,
ciągłych ruchów ręki. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Spotkanie piłek”.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 2, 4, 9, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zabawy dydaktyczne – „W wiejskiej zagrodzie” – poznanie różnych gatunków zwierząt żyją-
cych w gospodarstwie wiejskim, doskonalenie analizy słuchowej wyrazów, rozwijanie słownictwa, poznanie korzyści, jakie
człowiek czerpie z hodowli zwierząt. Zabawa ruchowa „Gdzie kto mieszka?”. Wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 26–27.
▶ 2. Zajęcia plastyczne – „Na wiejskim podwórku” – doskonalenie techniki wycinania i klejenia, rozwijanie
umiejętności przedstawiania rzeczywistości w formie plastycznej, kształtowanie umiejętności rozmieszczenia pracy
na kartce.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 1, 2, 5, 6, 7, 18
Zajęcia w ogrodzie: Gra w ringo – rozwijanie umiejętności rzucania i poprawnego chwytania. Zabawa ruchowa „Berek
drewniany” – rozwijanie sprawności ruchowej. Zabawa z wykorzystaniem sprzętu terenowego – przypomnienie zasad bez-
piecznej zabawy.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5