Page 146 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 146

144  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Listopad



          5.  Układanie kształtu drukowanej litery m, M, np. z kasztanów, klocków, orzechów – praca w grupach.
          6.  Jakie wyrazy możemy ułożyć z poznaną spółgłoską m i samogłoską a – praca przy stolikach z wykorzystaniem k. 40, 41
            z KA – ma, mam, mama.
          7.  Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 38–39. Zaznaczanie w wyrazach litery m, M, wskazywanie w modelach wyrazów litery m,
            nalepianie podpisów do obrazków.

          Zajęcia 2
          Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
          Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Słuchanie odgłosów przyrody – szumu liści na wietrze, szelestu liści pod stopami, skrzypienia gałęzi, odgłosów ptaków
            – budzenie wrażliwości na piękno przyrody.
             x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.
             x Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Przełóż piłkę” z Zestawu III (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



          Środa    temat:  Bajkowe misie



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Co czuję?” – nazywanie emocji i odzwierciedlanie ich ciałem.
          Wykonywanie ćwiczenia 3 w KP2, s. 41. Ćwiczenia poranne – Zestaw V. Obrysowywanie szablonów – ćwiczenie płynnych,
          rytmicznych, ciągłych ruchów pisarskich. Zabawy mozaiką geometryczną. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
          „Liczbowe koła z liści”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 2, 8, 11, 12

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zabawy dydaktyczne – „Bajkowe misie” – poznanie bohaterów książek i filmowych opowieści
          o misiach; doskonalenie umiejętności wypowiedzi na zadany temat; rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania – wrażli-
          wości muzycznej; malowanie niedźwiedzia według instrukcji – ćwiczenie 4 w KP2, s. 41.  ▶  2. Zajęcia umuzykalnia-
          jące – „Żegnamy jesień, witamy nadchodzącą zimę”. Zabawy rytmiczne uwrażliwiające na brzmienie instrumentów
          perkusyjnych. Rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych. Utrwalenie piosenki Pan Listopad.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; II 7, 8; III 5; IV 1, 7, 9, 19

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa ruchowa z elementami równowagi „Jesienna droga” – dostosowanie sposobu poruszania się
          do określonych warunków. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego z zachowaniem bezpieczeństwa. Zabawa rucho-
          wa bieżna „Berek – zaczarowane liście”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5, 8, 9



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa integracyjna „Co czuję?”. Dzieci chodzą swobodnie po sali. N. zmienia, co jakiś czas polecenia, np.: Chodzimy,
            jak ludzie bardzo zmęczeni. Chodzimy z otwartym parasolem pod wiatr, skacząc po kamieniach.
             x Wykonywanie ćwiczenia 3 w KP2, s. 41 – kolorowanie obrazka zgodnie z kodem.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Obrysowywanie szablonów. Dzieci przykładają szablon z wyciętym okienkiem w wybranym kształcie i obrysowują go
            po krawędzi zewnętrznej – ćwiczenie płynnych, rytmicznych, ciągłych ruchów pisarskich.
             x Zabawy mozaiką geometryczną. Dzieci losują z pudełka około 10 figur o różnym kształcie, rozpoznają je dotykiem
            i podają nazwę. Z wylosowanych figur układają kompozycję według własnego pomysłu.
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Liczbowe koła z liści” z Zestawu I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151