Page 151 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 151
TYDZIEŃ 1 2 • Dzień Pluszowego Misia • 149
dryfować na kawałku lodu, poszukać żywności w wodzie. Na lądzie poszukuje miejsca do urodzenia i wychowania młodych
niedźwiadków. Żyją wokół bieguna północnego na lodach Morza Arktycznego.
Panda wielka – zamieszkuje lasy bambusowe odżywia się pędami roślin (głównie bambusa), nie gardzi też rybami i małymi
gryzoniami. Futro pandy – biało-czarne, sierść stanowi także doskonałą ochronę przed zimnem. Panda jest zwierzęciem
stopochodnym, porusza się w charakterystyczny sposób, z łapami zwróconymi do wewnątrz i nisko opuszczoną głową. Po-
trafi stawać na tylnych łapach, nie umie jednak poruszać się w tej pozycji. Ponadto czasami kłusuje lub galopuje. Wspina
się na drzewa.
Warto wspomnieć dzieciom, że jest jeszcze koala, mówimy o nim „miś koala”, lecz on nie należy do rodziny niedźwiedzi
tylko jest do nich podobny.
3. Zabawa ruchowa „Niedźwiedzie – łączcie się!” – Dzieci siedzą w kole. N. przykleja każdemu dziecku koło w kolorze
brązowym (niedźwiedź brunatny) lub w kolorze białym (niedźwiedź polarny), lub w kolorze czarnym (panda). Niedź-
wiedzie tańczą do dowolnej muzyki. Na przerwę łączą się w grupy, tworząc rodziny niedźwiedzi. Wymiana kolorów kółek
między dziećmi. Powtórzenie zabawy.
4. Wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 45. Wyszukiwanie niedźwiedzi na ilustracji, nalepianie czapek z zachowaniem rytmu.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Zakładka do książki.
Cele:
ozwijanie zainteresowań czytelniczych
r
p
obudzanie inwencji twórczej
d
banie o estetyczny wygląd wykonywanej pracy.
Pomoce: zakładki do książek, ozdobne sznurki zakończone pomponikami, prostokąty wycięte z bloku technicznego,
samoprzylepny papier kolorowy, gazety dla dzieci, szablony do dorysowywania, nożyczki, klej, flamastry, kredki.
Przebieg zajęć:
1. Wyjaśnienie do czego służy zakładka, pokaz różnych zakładek
2. Pokaz i wyjaśnienie sposobu wykonania zakładek:
x sklejenie dwóch prostokątów – włożenie w środek kawałka ozdobnego sznurka
x wybór sposobu wykonania przez dzieci,
x wycinanie drobnych elementów, naklejanie wyciętych elementów, odbijanie wzorów z szablonów poprzez ich
pokolorowanie kredkami, flamastrami, odrysowywanie kształtów.
3. Prezentacja zakładek.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa w berka kucanego – rozwijanie sprawności ruchowej.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – rozwijanie umiejętności współdziałania.