Page 154 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 154

152  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy dowolne na śniegu – przestrzeganie   f   uczestniczy we wspólnych zabawach, komuni-
                                                                             do podstawy programowej
                                                                        kuje się z dziećmi i dorosłymi (III 5, 9)
                                      ustalonych zasad bezpiecznej zabawy
             Czwartek   NADCHODZI ZIMA  I 5; III 5; IV 1  y  ysowanie patykiem na śniegu według po-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
                                      r
                                      mysłu dzieci – rozwijanie sprawności grafo-
                                      motorycznej
                                      zabawa ruchowa rzutna „Traf i zdobądź
                                    y
                                      punkty”
                  Aktywność poranna   y  gra memo – zabawki – rozwijanie spostrze-  f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                  i popołudniowa      gawczości i pamięci               konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                  I 5, 8, 9; III 5, 8, 9;   y  wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 55  f   eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                  IV 14             y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI    i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
                                    y  zabawa tropiąca „Szukamy zwierząt w lesie”   (IV 7)
                                      – rozpoznawanie kierunków w przestrzeni  f   posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywania
                                    y  „Obrazki na tackach” – rozwijanie wyobraź-  innych czynności pojęciami dotyczącymi na-
                                                                        stępstwa czasu (IV 16)
                                      ni i sprawności grafomotorycznych  f   respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
                                      zabawa ruchowa na czworakach – „Zabawa
                                    y
               WARTO POMAGAĆ  Zajęcia główne  Zajęcia przyrodnicze – „Warto pomagać” – na   f   posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwie-
                                                                        współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                      kotów piłkami”
                                                                        rząt w środowisku przyrodniczym (IV 18)
                                    podstawie fragmentu opowiadania F. Kobryń-
                  I 5, 8, 9; II 10; III 5, 7;
                                                                          dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność od-
                                                                      f
                  IV 1, 7, 11, 14, 15, 16,  czuka Zimowe pogotowie – wdrażanie dzieci
                                                                        czuwania, przejawia życzliwość w stosunku do
                                    do wyrażania swoich myśli i uczuć na podsta-
                  18, 19
                                                                        zwierząt (II 10)
                                    cji słu chowej i logicznego myślenia, rozwijanie
               Piątek               wie wysłuchanego utworu, rozwijanie percep-  f   podejmuje samodzielną aktywność poznawczą,
                                                                        np. oglądanie książek (IV 19)
                                    zainteresowań światem zwierząt
                                                                          ustala położenie przedmiotów w przestrzeni
                                                                      f
                                      „Jak możemy pomagać?” – ćwiczenie 1,
                                    y
                                      KP2, s. 54                        (IV 14)
                                    Zajęcia plastyczne – „Kolorowe lampiony” –   f   przelicza elementy (IV 15)
                                    rozwijanie wyobraźni twórczej przy tworze niu   f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                    kompozycji płaskich, zwracanie uwagi na sta-  znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
                                    ranne wykonanie pracy               komunikatów pozawerbalnych, konstrukcji
                                                                        i modeli z tworzyw (IV 1)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z wykorzystaniem sprzętu terenowego  f   współpracuje w parach, grupach (III 5, 7, 8, 9)
                  I 5, 8, 9; III 5  y  zabawa ruchowa bieżna „Biegnij! – Stój!”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
          tydzień 14: ZAPRASZAMY NA PRZEDSTAWIENIE
           Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
           Temat   Obszary z podstawy        Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Wesołe laleczki”  f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                  i popołudniowa    y  zabawa „Lalka losuje losy” – kształtowanie   o otaczającym świecie (IV 2)
                  I 5, 7, 8, 9; III 5;    umiejętności logicznego myślenia i układa-  f   czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
                                      nia zdań
                                                                        (IV 9)
                  IV 2, 5, 12         ćwiczenia poranne – Zestaw VII      klasyfikuje przedmioty (IV 12)
               W TEATRZE            y  zabawa „Powtórz po mnie” – odtwarzanie   f   eksperymentuje rytmem (IV 7)
                                    y
                                                                      f
                                                                          używa chwytu pisarskiego podczas rysowania,
                                      rytmów
                                                                      f
                                    y  zabawa „Kręgle” – ćwiczenie koordynacji   kreślenia i pierwszych prób pisania, ekspery-
                                                                        mentuje graficznie (I 7; IV 4, 8)
                                      wzrokowo-ruchowej
               Poniedziałek   Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa rzutna „Zawody stóp”  f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                                                        znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
                                    Zajęcia społeczne z wykorzystaniem wiersza
                                                                        języka mówionego (IV 2, 5)
                  I 8, 9; III 5; IV 1, 2, 3,  D. Laszczyk Mój teatr – wdrażanie do słucha-
                                    nia ze zrozumieniem treści utworu literackie-
                  4, 5, 7, 8, 9, 11
                                                                        temat (IV 3, 5)
                                    go, kształtowanie umiejętności wyrażania   f   z uwagą słucha wierszy i wypowiada się na ich
                                    włas nych doświadczeń             f   zna pojęcia związane z teatrem: scena, aktor,
                                                                        kurtyna, dekoracje, widownia (IV 2)
                                    y  wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 56–57
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159