Page 154 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 154
152 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia Zajęcia w ogrodzie y zabawy dowolne na śniegu – przestrzeganie f uczestniczy we wspólnych zabawach, komuni-
do podstawy programowej
kuje się z dziećmi i dorosłymi (III 5, 9)
ustalonych zasad bezpiecznej zabawy
Czwartek NADCHODZI ZIMA I 5; III 5; IV 1 y ysowanie patykiem na śniegu według po- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
r
mysłu dzieci – rozwijanie sprawności grafo-
motorycznej
zabawa ruchowa rzutna „Traf i zdobądź
y
punkty”
Aktywność poranna y gra memo – zabawki – rozwijanie spostrze- f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
i popołudniowa gawczości i pamięci konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
I 5, 8, 9; III 5, 8, 9; y wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 55 f eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
IV 14 y ćwiczenia poranne – Zestaw VI i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
y zabawa tropiąca „Szukamy zwierząt w lesie” (IV 7)
– rozpoznawanie kierunków w przestrzeni f posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywania
y „Obrazki na tackach” – rozwijanie wyobraź- innych czynności pojęciami dotyczącymi na-
stępstwa czasu (IV 16)
ni i sprawności grafomotorycznych f respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
zabawa ruchowa na czworakach – „Zabawa
y
WARTO POMAGAĆ Zajęcia główne Zajęcia przyrodnicze – „Warto pomagać” – na f posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwie-
współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
kotów piłkami”
rząt w środowisku przyrodniczym (IV 18)
podstawie fragmentu opowiadania F. Kobryń-
I 5, 8, 9; II 10; III 5, 7;
dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność od-
f
IV 1, 7, 11, 14, 15, 16, czuka Zimowe pogotowie – wdrażanie dzieci
czuwania, przejawia życzliwość w stosunku do
do wyrażania swoich myśli i uczuć na podsta-
18, 19
zwierząt (II 10)
cji słu chowej i logicznego myślenia, rozwijanie
Piątek wie wysłuchanego utworu, rozwijanie percep- f podejmuje samodzielną aktywność poznawczą,
np. oglądanie książek (IV 19)
zainteresowań światem zwierząt
ustala położenie przedmiotów w przestrzeni
f
„Jak możemy pomagać?” – ćwiczenie 1,
y
KP2, s. 54 (IV 14)
Zajęcia plastyczne – „Kolorowe lampiony” – f przelicza elementy (IV 15)
rozwijanie wyobraźni twórczej przy tworze niu f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
kompozycji płaskich, zwracanie uwagi na sta- znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
ranne wykonanie pracy komunikatów pozawerbalnych, konstrukcji
i modeli z tworzyw (IV 1)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z wykorzystaniem sprzętu terenowego f współpracuje w parach, grupach (III 5, 7, 8, 9)
I 5, 8, 9; III 5 y zabawa ruchowa bieżna „Biegnij! – Stój!” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
tydzień 14: ZAPRASZAMY NA PRZEDSTAWIENIE
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Wesołe laleczki” f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
i popołudniowa y zabawa „Lalka losuje losy” – kształtowanie o otaczającym świecie (IV 2)
I 5, 7, 8, 9; III 5; umiejętności logicznego myślenia i układa- f czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
nia zdań
(IV 9)
IV 2, 5, 12 ćwiczenia poranne – Zestaw VII klasyfikuje przedmioty (IV 12)
W TEATRZE y zabawa „Powtórz po mnie” – odtwarzanie f eksperymentuje rytmem (IV 7)
y
f
używa chwytu pisarskiego podczas rysowania,
rytmów
f
y zabawa „Kręgle” – ćwiczenie koordynacji kreślenia i pierwszych prób pisania, ekspery-
mentuje graficznie (I 7; IV 4, 8)
wzrokowo-ruchowej
Poniedziałek Zajęcia główne y zabawa ruchowa rzutna „Zawody stóp” f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
Zajęcia społeczne z wykorzystaniem wiersza
języka mówionego (IV 2, 5)
I 8, 9; III 5; IV 1, 2, 3, D. Laszczyk Mój teatr – wdrażanie do słucha-
nia ze zrozumieniem treści utworu literackie-
4, 5, 7, 8, 9, 11
temat (IV 3, 5)
go, kształtowanie umiejętności wyrażania f z uwagą słucha wierszy i wypowiada się na ich
włas nych doświadczeń f zna pojęcia związane z teatrem: scena, aktor,
kurtyna, dekoracje, widownia (IV 2)
y wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 56–57