Page 159 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 159

TYDZIEŃ 16  •  Świąteczne drzewko  •  157



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    Zajęcia matematyczno-plastyczne z wykorzy-  f   liczy na konkretach (IV 15)
                                                                           przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
                                      staniem mate riału przyrodniczego – „Zwie-
                MRÓZ NA SZYBIE        rzaki – cudaki” – doskonalenie sprawności   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
                                                                        f
                                                                          w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                      liczenia i  umiejętności odtwarzania form
                                      i kształtów, łączenie elementów, rozwijanie
                                      wyobraźni
                    Zajęcia w ogrodzie
                                        nie kształtu gwiazdek śniegowych i ich po-
                    I 5; III 5; IV 18  y  obserwowanie śniegu przez lupę – ogląda-
                Czwartek              y  zabawy dowolne na śniegu z wykorzysta-
                                        równywanie
                                        niem sprzętu sportowego – respektowanie
                                        zasad bezpiecznej zabawy
                    Aktywność poranna   y  zabawa oddechowa „Fruwające płatki śnie-  f   eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                    i popołudniowa      gu”– wydłużanie fazy wydechowej   i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
                    I 5, 8, 9; III 5;    y  wykonywanie ozdób na choinkę z pasków   (IV 7)
                    IV 7, 12, 15        – KA, k. 12                     f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  za pomocą języka mówionego (IV 2)
                                      y  zabawa utrwalająca pojęcia matematyczne   f   rozróżnia podstawowe figury geometryczne
                                        – „Znam tę figurę”              f   rozróżnia głoski/sylaby na początku i na końcu
                                                                          (IV 12)
                                        ćwiczenie percepcji słuchowej „Co sły-
                DZIWNE BAŁWANKI  Zajęcia główne  Zajęcia matematyczne – „Dziwne bałwanki” –   f   respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
                                      y
                                                                          w wybranych prostych fonetycznie słowach
                                        szysz?” – rozwijanie wrażliwości słuchowej
                                                                          (IV 2)
                    I 5, 8, 9; III 5;
                                      doskonalenie analizy wzrokowej, nabywanie
                                                                          współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                    IV 1, 2, 8, 15
                                      umiejętności posługiwania się liczebnikami
                                                                           przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy
                                                                        f
                                      porządkowymi, rozumienie poleceń
                                                                          i ćwiczeń, posługuje się liczebnikami głównymi
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 75
                                                                          i porządkowymi, rozpoznaje cyfry oznaczające
                Piątek                y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                                                          liczby (IV 15)
                                      Zestaw V
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa na śniegu – rozwijanie koordynacji   znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
                    I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 8  ruchowej                   impresji plastycznych i modeli z tworzyw i ma-
                                        r
                                      y  ysowanie patykiem na śniegu – rozwijanie   teriału naturalnego (IV 1)
                                        sprawności grafo motorycznej    f   wykonuje eksperymenty graficzne (IV 8)
                                      y  zabawa ruchowa rzutna „Traf i zdobądź   f   współpracuje w parach i w grupie (III 5)
                                        punkty”                         f   uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                                                                          różne formy ruchu: bieżne, rzutne (I 5, 8, 9)
            tydzień 16: ŚWIĄTECZNE DRZEWKO


            Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
             Temat   Obszary z podstawy        Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej

                    Aktywność poranna   y  wspólne przygotowywanie tablicy i deko-  f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                                                                          o otaczającym świecie (IV 2)
                    i popołudniowa
                                        racji w sali – doskonalenie umiejętności
                IDĄ ŚWIĘTA  I 5, 7, 8, 9; II 1, 2;     kolorowanie szopki – KA, k. 11  f   używa chwytu pisarskiego podczas rysowania,
                                        opisu ilustracji, rozwijanie słownictwa zwią-
                                                                          kreślenia i pierwszych prób pisania (I 7)
                    III 5; IV 1, 2, 8, 12
                                        zanego ze Świętami Bożego Narodzenia
                                                                           rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, pró-
                                                                        f
                                                                          buje radzić sobie z ich przeżywaniem (II 1)
                                      y y  zabawa „Znajdź swoją parę” – doskonalenie   f   szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
                                        spostrzegawczości, reagowanie na sygnał
                Poniedziałek          y y  ćwiczenia poranne – Zestaw IX  f   rozróżnia figury geometryczne (IV 12)
                                        dźwiękowy
                                                                           rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
                                                                        f
                                                                          przyjemne, ma świadomość, że odczuwają
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 76–77
                                        układanie różnych wzorów z mozaiki geo-
                                      y
                                        metrycznej                        i przeżywają je wszyscy ludzie (II 6)
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164