Page 159 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 159
TYDZIEŃ 16 • Świąteczne drzewko • 157
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia matematyczno-plastyczne z wykorzy- f liczy na konkretach (IV 15)
przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
staniem mate riału przyrodniczego – „Zwie-
MRÓZ NA SZYBIE rzaki – cudaki” – doskonalenie sprawności f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
f
w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
liczenia i umiejętności odtwarzania form
i kształtów, łączenie elementów, rozwijanie
wyobraźni
Zajęcia w ogrodzie
nie kształtu gwiazdek śniegowych i ich po-
I 5; III 5; IV 18 y obserwowanie śniegu przez lupę – ogląda-
Czwartek y zabawy dowolne na śniegu z wykorzysta-
równywanie
niem sprzętu sportowego – respektowanie
zasad bezpiecznej zabawy
Aktywność poranna y zabawa oddechowa „Fruwające płatki śnie- f eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
i popołudniowa gu”– wydłużanie fazy wydechowej i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
I 5, 8, 9; III 5; y wykonywanie ozdób na choinkę z pasków (IV 7)
IV 7, 12, 15 – KA, k. 12 f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII za pomocą języka mówionego (IV 2)
y zabawa utrwalająca pojęcia matematyczne f rozróżnia podstawowe figury geometryczne
– „Znam tę figurę” f rozróżnia głoski/sylaby na początku i na końcu
(IV 12)
ćwiczenie percepcji słuchowej „Co sły-
DZIWNE BAŁWANKI Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Dziwne bałwanki” – f respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
y
w wybranych prostych fonetycznie słowach
szysz?” – rozwijanie wrażliwości słuchowej
(IV 2)
I 5, 8, 9; III 5;
doskonalenie analizy wzrokowej, nabywanie
współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
IV 1, 2, 8, 15
umiejętności posługiwania się liczebnikami
przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy
f
porządkowymi, rozumienie poleceń
i ćwiczeń, posługuje się liczebnikami głównymi
wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 75
i porządkowymi, rozpoznaje cyfry oznaczające
Piątek y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
liczby (IV 15)
Zestaw V
Zajęcia w ogrodzie y zabawa na śniegu – rozwijanie koordynacji znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 8 ruchowej impresji plastycznych i modeli z tworzyw i ma-
r
y ysowanie patykiem na śniegu – rozwijanie teriału naturalnego (IV 1)
sprawności grafo motorycznej f wykonuje eksperymenty graficzne (IV 8)
y zabawa ruchowa rzutna „Traf i zdobądź f współpracuje w parach i w grupie (III 5)
punkty” f uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
różne formy ruchu: bieżne, rzutne (I 5, 8, 9)
tydzień 16: ŚWIĄTECZNE DRZEWKO
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y wspólne przygotowywanie tablicy i deko- f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
o otaczającym świecie (IV 2)
i popołudniowa
racji w sali – doskonalenie umiejętności
IDĄ ŚWIĘTA I 5, 7, 8, 9; II 1, 2; kolorowanie szopki – KA, k. 11 f używa chwytu pisarskiego podczas rysowania,
opisu ilustracji, rozwijanie słownictwa zwią-
kreślenia i pierwszych prób pisania (I 7)
III 5; IV 1, 2, 8, 12
zanego ze Świętami Bożego Narodzenia
rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, pró-
f
buje radzić sobie z ich przeżywaniem (II 1)
y y zabawa „Znajdź swoją parę” – doskonalenie f szanuje emocje swoje i innych osób (II 2)
spostrzegawczości, reagowanie na sygnał
Poniedziałek y y ćwiczenia poranne – Zestaw IX f rozróżnia figury geometryczne (IV 12)
dźwiękowy
rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
f
przyjemne, ma świadomość, że odczuwają
wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 76–77
układanie różnych wzorów z mozaiki geo-
y
metrycznej i przeżywają je wszyscy ludzie (II 6)