Page 163 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 163

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

                                                                                           GRUDZIEŃ










            TYDZIEŃ 13    Listy do Mikołaja




            Poniedziałek    temat:  Poznajmy Mikołaja



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa integracyjna „Dzisiaj w koło bawmy się wesoło”. Zabawa „Najmniejszy
            – największy” – doskonalenie umiejętności określania wielkości. Ćwiczenia poranne – Zestaw VI. „Znajdź różnice” –
            porównywanie 2 obrazków Mikołajów – doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej. Zabawa „Jedzie Mikołaj”. Naśladowa-
            nie różnych odgłosów z wykorzystaniem przedmiotów. Zabawa ruchowa rzutna „Stop! Podaj piłkę”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 2, 7, 12

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem wiersza D. Laszczyk Kiedy przyjdzie Mikołaj – doskonalenie umiejęt-
            ności aktywnego słuchania tekstu literackiego, kształtowanie umiejętności wypowiedzi na podany temat na podstawie
            wysłuchanego tekstu i własnych doświadczeń, poznanie postaci Mikołaja i tradycji związanych z obdarowywaniem
            prezentami, wzbogacanie słownictwa. Wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 46.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Mikołaj” – kształto-
            wanie umiejętności wykorzystywania różnych materiałów do tworzenia pracy plastycznej, doskonalenie sprawności ma-
            nualnych, doskonalenie umiejętności klejenia i łączenia elementów.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5, 7, 8; IV 1, 2, 11

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawy dowolne na śniegu i z wykorzystaniem sanek. Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy, cier-
            pliwe oczekiwanie na swoją kolej. Zabawa ruchowa bieżna „Biegnij! – Stój!”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5, 7, 8



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa integracyjna „Dzisiaj w koło bawmy się wesoło”. N. zaprasza dzieci do koła i mówi: Teraz nasza zabawa się zaczyna
              i prawa ręka witać kolegę z lewej strony rozpoczyna. Dzieci po kolei witają się z osobą stojącą obok. Gdy uścisk dojdzie do pierw-
              szego dziecka, N. mówi: Zabawa dalej niech się toczy, w ruch idą nasze oczy i po kolei dzieci puszczają do siebie oczko itp.
              x Zabawa „Najmniejszy – największy”. Układanie worków, czapek mikołajowych od największych do najmniejszych i od-
              wrotnie. Doskonalenie umiejętności określania wielkości.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x „Znajdź różnice”. Porównywanie 2 obrazków Mikołajów, wyszukiwanie różnic. Doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej.
              x Zabawa „Jedzie Mikołaj”. Naśladowanie różnych odgłosów z wykorzystaniem przedmiotów, np. pocieranie gazet
              (Mikołaj idzie po śniegu), potrząsanie puszkami wypełnionymi kaszą (sanie jadą po śniegu), dzwoneczki, klocki itp.
              Wymyślanie własnych propozycji przez dzieci.
              x Zabawa ruchowa rzutna „Stop! Podaj piłkę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem wiersza Doroty Laszczyk Kiedy przyjdzie Mikołaj.
            Temat: Poznajmy Mikołaja.
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168