Page 165 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 165
TYDZIEŃ 1 3 • Listy do Mikołaja • 163
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawy dowolne na śniegu i z wykorzystaniem sanek. Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy, cierpliwe oczekiwanie
na swoją kolej.
x Zabawa ruchowa bieżna „Biegnij! – Stój!” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
Wtorek temat: Pomocnicy Mikołaja
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Gdzie Mikołaj schował prezenty?” – doskonalenie umiejętności posłu-
giwania się przyimkami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni oraz umiejętności pantomimicznych. Zabawa
„Prezenty od Mikołaja”. Ćwiczenia graficzne – doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Ćwiczenia poranne –
Zestaw VI. Zabawa „Układamy obrazki” – doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej. Wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 47. –
utrwalanie liter, doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zabawa ruchowa na czworakach
„Slalom na czworakach”.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 2, 14
Zajęcia główne: ▶ 1. Opowiadanie historyjki obrazkowej – doskonalenie umiejętności wypowiedzi na zadany
temat – stosowanie odpowiednich form gramatycznych, poprawne budowanie zdań w czasie przeszłym i przyszłym, utrwala-
nie wiadomości na temat postaci Mikołaja, rozwijanie słownictwa. Zabawa ruchowa z elementem biegu „Prezenty”. Wyci-
nanie elementów do układania Mikołaja z k. 9 w KA. ▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw III.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 2, 5, 7, 9, 16
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z elementem rzutu i celowania „Śniegowe kule” – rozwijanie umiejętności rzutu do celu prawą
i lewą ręką. Chodzenie po śladach N., wybranego dziecka. Doskonalenie zmysłu równowagi. Zabawa ruchowa skoczna
„Kto wyżej?”.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa „Gdzie Mikołaj schował prezenty?”. N. chowa w sali kilka pudełek z zabawkami. Dzieci je odnajdują i określają
ich położenie, używając pojęć: na, pod, za, przed, obok, między itp. Otwierają pudełka. Osoba, która otwiera prezent, ru-
chem ilustruje jego zawartość, pozostałe dzieci odgadują, co to jest. Doskonalenie umiejętności posługiwania się przy-
imkami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni oraz umiejętności pantomimicznych.
x Zabawa „Prezenty od Mikołaja” – ćwiczenia graficzne – rysowanie po wykropkowanym śladzie (samochód, lala, miś
itp.). Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Układamy obrazki”. Składanie obrazków z części (liczba kawałków do złożenia dostosowana do możliwości
dzieci) związanych z tematem. Opowiadanie treści, naklejanie obrazków na kartkę. Doskonalenie analizy i syntezy
wzrokowej.
x Wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 47. Nalepianie w okienkach brakujących liter, ćwiczenie spostrzegawczości. Odnalezie-
nie w plątaninie dróg tej, która prowadzi Mikołaja do sań. Dzieci najpierw wodzą po linii palcem, następnie pogrubiają
ją flamastrem. Doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
x Zabawa ruchowa na czworakach „Slalom na czworakach”.
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: opowiadanie historyjki obrazkowej.
Temat: Pomocnicy Mikołaja.