Page 165 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 165

TYDZIEŃ 1 3  •  Listy do Mikołaja  •  163



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawy dowolne na śniegu i z wykorzystaniem sanek. Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy, cierpliwe oczekiwanie
              na swoją kolej.
              x Zabawa ruchowa bieżna „Biegnij! – Stój!” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            Wtorek    temat:  Pomocnicy Mikołaja



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Gdzie Mikołaj schował prezenty?” – doskonalenie umiejętności posłu-
            giwania się przyimkami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni oraz umiejętności pantomimicznych. Zabawa
            „Prezenty od Mikołaja”. Ćwiczenia graficzne – doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Ćwiczenia poranne –
            Zestaw VI. Zabawa „Układamy obrazki” – doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej. Wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 47. –
            utrwalanie liter, doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zabawa ruchowa na czworakach
            „Slalom na czworakach”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 2, 14

            Zajęcia główne:   ▶  1. Opowiadanie historyjki obrazkowej – doskonalenie umiejętności wypowiedzi na zadany
            temat – stosowanie odpowiednich form gramatycznych, poprawne budowanie zdań w czasie przeszłym i przyszłym, utrwala-
            nie wiadomości na temat postaci Mikołaja, rozwijanie słownictwa. Zabawa ruchowa z elementem biegu „Prezenty”. Wyci-
            nanie elementów do układania Mikołaja z k. 9 w KA.  ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw III.
              Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 2, 5, 7, 9, 16

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z elementem rzutu i celowania „Śniegowe kule” – rozwijanie umiejętności rzutu do celu prawą
            i lewą ręką. Chodzenie po śladach N., wybranego dziecka. Doskonalenie zmysłu równowagi. Zabawa ruchowa skoczna
            „Kto wyżej?”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa „Gdzie Mikołaj schował prezenty?”. N. chowa w sali kilka pudełek z zabawkami. Dzieci je odnajdują i określają
              ich położenie, używając pojęć: na, pod, za, przed, obok, między itp. Otwierają pudełka. Osoba, która otwiera prezent, ru-
              chem ilustruje jego zawartość, pozostałe dzieci odgadują, co to jest. Doskonalenie umiejętności posługiwania się przy-
              imkami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni oraz umiejętności pantomimicznych.
              x Zabawa „Prezenty od Mikołaja” – ćwiczenia graficzne – rysowanie po wykropkowanym śladzie (samochód, lala, miś
              itp.). Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa „Układamy obrazki”. Składanie obrazków z części (liczba kawałków do złożenia dostosowana do możliwości
              dzieci) związanych z tematem. Opowiadanie treści, naklejanie obrazków na kartkę. Doskonalenie analizy i syntezy
              wzrokowej.
              x Wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 47. Nalepianie w okienkach brakujących liter, ćwiczenie spostrzegawczości. Odnalezie-
              nie w plątaninie dróg tej, która prowadzi Mikołaja do sań. Dzieci najpierw wodzą po linii palcem, następnie pogrubiają
              ją flamastrem. Doskonalenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
              x Zabawa ruchowa na czworakach „Slalom na czworakach”.



            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: opowiadanie historyjki obrazkowej.
            Temat: Pomocnicy Mikołaja.
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170