Page 168 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 168
166 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Grudzień
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia umuzykalniające.
Temat: Spotkanie z przyjacielem psem.
Cele:
n
auka piosenki Mój przyjaciel
r
ozwijanie koordynacji ruchowej
kształtowanie umiejętności współdziałania z rekwizytem
u
wrażliwianie na zmiany tempa, doskonalenie pamięci
kształtowanie poczucia rytmu
ozwijanie umiejętności śpiewania.
r
Pomoce: nagranie piosenki Mój przyjaciel (CD), piłki, bębenek, tamburyn, szarfy.
Przebieg zajęć:
1. Powitanie. Dzieci stają w kole i śpiewają piosenkę powitalną opartą na melodii popularnej Kurki trzy, wykonując wska-
zane ruchy (zob. TYDZIEŃ 11, Środa).
2. Zabawa z piłką. N. rozdaje dzieciom piłki. Dzieci, trzymając je przed sobą, poruszają się w rytmie wystukiwanym przez N.
na bębenku. Na kolejne przerwy w grze na bębenku dzieci wykonują określone czynności: pierwsza przerwa – podrzucają
jednokrotnie piłkę do góry, druga przerwa – turlają piłkę wokół swoich stóp, trzecia przerwa – odbijają piłkę od podłogi
i łapią ją, czwarta przerwa – wymieniają się piłką z kolegą, piąta przerwa – kładą piłkę w wyznaczonym przez N. miejscu.
3. Nauka piosenki Mój przyjaciel. N. prezentuje dzieciom nagranie piosenki Mój przyjaciel (CD). Następnie przeprowadza
z dziećmi rozmowę na temat piosenki: Kim jest przyjaciel w piosence? W jaki sposób pies bawi się ze swoim panem? Jakiej
rasy jest pies z piosenki?.
Mój przyjaciel słowa: A . Bernat
muzyka: B . Kolago
Umiarkowanie
( )
-
-
1. Mój przy - ja - ciel ma czte ry a - py i naj - milszy na wie - cie jest!
( )
-
Ta - ki ma - ykun - de lek a cia - ty, naj - pi - kniej szyze wszy stkich pies!
-
-
-
Ja mampsa, pies ma mnie, go - ni pi - k w par - ku chce.
Ja mampsa, pies mamnie, z przy ja - cie - lem nie jest le.
-
1 . Mój przyjaciel ma cztery łapy Ref .: Ja mam psa, 2 . Mój przyjaciel jest zawsze ze mną,
i najmilszy na świecie jest! pies ma mnie, wszystkie moje marzenia zna .
Taki mały kundelek łaciaty, gonić piłkę I to jeszcze wie dobrze na pewno,
najpiękniejszy ze wszystkich pies! w parku chce . że dla niego piosenka ta!
Ja mam psa,
pies ma mnie, Ref .: Ja mam psa…
z przyjacielem
nie jest źle .
W dalszej kolejności dzieci uczą się pierwszej zwrotki oraz refrenu piosenki.
4. Zabawa z piosenką Mój przyjaciel. Dzieci reagują w określony sposób na wstęp, zwrotkę oraz refren piosenki. Wstęp –
chodzą parami, trzymając się za ręce, w rytmie piosenki po całej sali. Zwrotka – zastygają w bezruchu, zmieniają pozę,
gdy N. zagra dźwięk na tamburynie. Podczas trwania refrenu wykonują następujące gestodźwięki: Ja mam psa – na