Page 161 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 161

TYDZIEŃ 16  •  Świąteczne drzewko  •  159



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    Zajęcia umuzykalniające – „Żegnamy stary   f   współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                 PIERNICZKI NA CHOINKĘ  Zajęcia w ogrodzie  y y  zabawa „Zimowa rozgrzewka” – poznanie
                                                                           śpiewa piosenkę, ma poczucie rytmu (IV 7)
                                      rok na trampolinie”
                                                                        f
                                        utrwalanie piosenki Trampolina
               Środa                  y y  zabawy rytmiczne rozwijające poczucie rytmu
                                        sposobów zapobiegania marznięciu
                    I 5, 8, 9; III 5
                                        zabawy na śniegu z wykorzystaniem sprzętu
                                        ogrodowego

                    Aktywność poranna   y y  zabawa ruchowa z mocowaniem „Siłacze”  f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                        zabawa „Pokaż obrazek, o którym mówię”
                    i popołudniowa      – wdrażanie do uważnego słuchania opisu,   konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                    I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 2,   kojarzenie go z treścią obrazka, rozwijanie   f   eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                    7, 11, 14           spostrzegawczości                 i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię (IV 7)
                                      y  zabawa „Ułóż obrazki” – rozwijanie pamięci   f   określa kierunki i ustala położenie przedmiotów
                                        wzrokowej                         w stosunku do własnej osoby, a także w stosun-
                                      y  wykonywanie ozdób choinkowych z KP2,   ku do innych przedmiotów (IV 14)
                                        s. 87                           f   respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw IX    współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                      y  zabawa z szarfami – doskonalenie umiejęt-  f   rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
                                        ności współdziałania              przyjemne, ma świadomość, że odczuwają
                WESOŁA CHOINKA  Zajęcia główne  y Zajęcia społeczne – wykorzystanie wiersza    f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                                                          i przeżywają je wszyscy ludzie (II 6)
                                        wykonywanie ćwiczeń 3 i 4 z KP2, s. 83
                                      y
                                        zabawa ruchowa na czworakach „Spacer
                                        piesków z przeszkodami”
                                                                          znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
                                                                          komunikatów pozawerbalnych: impresji pla-
                                                                          stycznych i komunikatów werbalnych (IV 1, 2)
                    I 5; II 6; III 5;
                                      D. Gellner Choinkowy żarcik – doskonalenie
                                      umiejętności aktywnego słuchania, poznanie
                    IV 1, 2, 12, 15
                                                                           współpracuje z innymi dziećmi (III 5)
                                                                        f
                                      zwyczajów świątecznych – ubieranie choinki,   f   klasyfikuje przedmioty (IV 12)
                Czwartek              zachęcanie do aktywnego uczestnictwa
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
                                                                        f
                                      w przygotowaniach świątecznych
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 84
                                      y
                                      Zajęcia plastyczne – „Świąteczny stroik” – do-
                                      skonalenie sprawności rąk i umiejętności po-
                                      sługiwania się pędzlem, rozwijanie pomysło-
                                      wości i inwencji twórczej, budzenie nastroju
                                      radosnego oczekiwania na nadcho dzące święta
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Skaczące śnieżki” – współdziałanie
                    I 5, 8, 9; III 5    w grupie
                                      y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                        wego
                                      y  zabawa ruchowa „Latawce”
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Dokończ” – doskonalenie wrażli-  f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                ILE BOMBEK? ILE PREZENTÓW?  7, 15  y y y y  wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 85 – roz-  f   słucha, reaguje na sygnały (IV 7)
                                        wości słuchowej w zakresie analizy i synte-
                    i popołudniowa
                                                                          języka mówionego (IV 2)
                    I 5, 8, 9; II 11; IV 2,
                                                                           czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elemen-
                                        zy wyrazów
                                                                        f
                                                                          ty, nazywa symbole i znaki znajdujące się w oto-
                                                                          czeniu, wyjaśnia ich znaczenie (IV 9)
                                        wijanie percepcji wzrokowej
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw IX
                                                                           wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji
                                        zabawa „Śledź w oleju” – rozwijanie wraż-
                                                                        f
                                        liwości słuchowej
                                                                          użytkowej (IV 15)
                                        zabawa dydaktyczna „Sześć piłeczek mam
                                                                           wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                                                        f
                                        – ile tobie dam?” – ćwiczenie w liczeniu
                                                                          konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                                        i ustalaniu wyniku odejmowania
                                                                          prac porządkowych, ćwiczeń i wykonywania
                                      y  „To już umiemy” – praca z wewnętrzną   f   przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy,
                                        stroną okładki w KP2
                                                                          innych czynności, posługuje się liczebnikami
                Piątek                y  życzenia świąteczne – kształtowanie postaw   głównymi i porządkowymi, rozpoznaje cyfry
                                        społecznych                       oznaczające liczby (IV 15)
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166