Page 161 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 161
TYDZIEŃ 16 • Świąteczne drzewko • 159
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia umuzykalniające – „Żegnamy stary f współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
PIERNICZKI NA CHOINKĘ Zajęcia w ogrodzie y y zabawa „Zimowa rozgrzewka” – poznanie
śpiewa piosenkę, ma poczucie rytmu (IV 7)
rok na trampolinie”
f
utrwalanie piosenki Trampolina
Środa y y zabawy rytmiczne rozwijające poczucie rytmu
sposobów zapobiegania marznięciu
I 5, 8, 9; III 5
zabawy na śniegu z wykorzystaniem sprzętu
ogrodowego
Aktywność poranna y y zabawa ruchowa z mocowaniem „Siłacze” f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
zabawa „Pokaż obrazek, o którym mówię”
i popołudniowa – wdrażanie do uważnego słuchania opisu, konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 2, kojarzenie go z treścią obrazka, rozwijanie f eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
7, 11, 14 spostrzegawczości i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię (IV 7)
y zabawa „Ułóż obrazki” – rozwijanie pamięci f określa kierunki i ustala położenie przedmiotów
wzrokowej w stosunku do własnej osoby, a także w stosun-
y wykonywanie ozdób choinkowych z KP2, ku do innych przedmiotów (IV 14)
s. 87 f respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
y ćwiczenia poranne – Zestaw IX współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
y zabawa z szarfami – doskonalenie umiejęt- f rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
ności współdziałania przyjemne, ma świadomość, że odczuwają
WESOŁA CHOINKA Zajęcia główne y Zajęcia społeczne – wykorzystanie wiersza f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
i przeżywają je wszyscy ludzie (II 6)
wykonywanie ćwiczeń 3 i 4 z KP2, s. 83
y
zabawa ruchowa na czworakach „Spacer
piesków z przeszkodami”
znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
komunikatów pozawerbalnych: impresji pla-
stycznych i komunikatów werbalnych (IV 1, 2)
I 5; II 6; III 5;
D. Gellner Choinkowy żarcik – doskonalenie
umiejętności aktywnego słuchania, poznanie
IV 1, 2, 12, 15
współpracuje z innymi dziećmi (III 5)
f
zwyczajów świątecznych – ubieranie choinki, f klasyfikuje przedmioty (IV 12)
Czwartek zachęcanie do aktywnego uczestnictwa
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
f
w przygotowaniach świątecznych
wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 84
y
Zajęcia plastyczne – „Świąteczny stroik” – do-
skonalenie sprawności rąk i umiejętności po-
sługiwania się pędzlem, rozwijanie pomysło-
wości i inwencji twórczej, budzenie nastroju
radosnego oczekiwania na nadcho dzące święta
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Skaczące śnieżki” – współdziałanie
I 5, 8, 9; III 5 w grupie
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego
y zabawa ruchowa „Latawce”
Aktywność poranna y zabawa „Dokończ” – doskonalenie wrażli- f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
ILE BOMBEK? ILE PREZENTÓW? 7, 15 y y y y wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 85 – roz- f słucha, reaguje na sygnały (IV 7)
wości słuchowej w zakresie analizy i synte-
i popołudniowa
języka mówionego (IV 2)
I 5, 8, 9; II 11; IV 2,
czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elemen-
zy wyrazów
f
ty, nazywa symbole i znaki znajdujące się w oto-
czeniu, wyjaśnia ich znaczenie (IV 9)
wijanie percepcji wzrokowej
ćwiczenia poranne – Zestaw IX
wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji
zabawa „Śledź w oleju” – rozwijanie wraż-
f
liwości słuchowej
użytkowej (IV 15)
zabawa dydaktyczna „Sześć piłeczek mam
wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
f
– ile tobie dam?” – ćwiczenie w liczeniu
konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
i ustalaniu wyniku odejmowania
prac porządkowych, ćwiczeń i wykonywania
y „To już umiemy” – praca z wewnętrzną f przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy,
stroną okładki w KP2
innych czynności, posługuje się liczebnikami
Piątek y życzenia świąteczne – kształtowanie postaw głównymi i porządkowymi, rozpoznaje cyfry
społecznych oznaczające liczby (IV 15)