Page 157 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 157

TYDZIEŃ 15  •  Ślady na śniegu  •  155



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   nazywa i rozpoznaje wartości związane z umie-
               OGLĄDAMY   PRZEDSTAWIENIE  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z wykorzystaniem śniegu, porówny-  f   rozróżnia fikcję od rzeczywistości (IV 3)
                                      Zestaw IV
                                                                          jętnościami i zachowaniami społecznymi (III 6)
                                                                           przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
                                                                        f
                                        wanie wielkości śniegowych kul
                    I 5; III 5; IV 1, 12
                                                                          w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
               Piątek                 y y  zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy Baba Jaga   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                        patrzy”
                                        zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                        niem „Siłacze"

            tydzień 15: ŚLADY NA ŚNIEGU


            Dzień /                                                            Przewidywane osiągnięcia
             Temat   Obszary z podstawy        Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  w kąciku książki – wybieranie książek przed-  f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                    i popołudniowa      stawiających zwierzęta leśne. Swobodne   o otaczającym świecie (IV 2, 5, 19)
                    I 2, 5, 8; III 5;    wypowiedzi dzieci, czytanie ciekawostek  f   czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
                    IV 2, 4, 5, 9, 18, 19  y  prezentacja wyrazu zima do globalnego czy-  (IV 9)
                                        tania – kształtowanie logicznego myślenia,   f   ubiera się samodzielnie (I 2)
                                        budowanie skojarzeń do podanego wyrazu  f   odpowiada na pytania (IV 5)
                                      y  kolorowanie zwierząt przy paśniku – KP2,   f   posługuje się językiem polskim w mowie zro-
                                        s. 66                             zumiałej dla dzieci i osób dorosłych (IV 2)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  f   rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
                                                                          na skutek zabawy i spontanicznych odkryć (IV 4)
                                      y  zabawa słowna „Lubię zimę, bo…” – prawi-  f   przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
                                        dłowe budowanie zdań poprawnych pod
                W LESIE BIAŁO         y  zabawa „Kto jest najcieplej ubrany?” – na-  f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                                                          w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pra-
                                        względem gramatycznym i logicznym
                                                                          cach użytecznych (III 5)
                                        bywanie umiejętności sprawnego wkładania
                                        odzieży
                                                                          znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
                                                                          języka mówionego (IV 2)
                                        zabawa ruchowa „Zawody z dźwiganiem”
                                      y Zajęcia przyrodnicze – „W lesie biało” – dostrze-  f   posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwie-
                Poniedziałek   Zajęcia główne  ganie zmian zachodzących w pogodzie zimą:   f   eksperymentuje ruchem, rozwijając swoją wy-
                                                                          rząt w środowisku przyrodniczym (IV 18)
                    I 5; III 5;
                                      nazywanie zjawisk atmosferycznych, poznanie
                    IV 1, 2, 4, 7, 11, 18
                                                                          obraźnię muzyczną; porusza się przy muzyce
                                                                          i do muzyki (IV 7)
                                        zabawa ruchowa „Śniegowe kule”
                                      y sposobów przygotowania się zwierząt do zimy    wyraża ekspresję twórczą przez działania pla-
                                      y  wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 67 i 68  f
                                      Zajęcia plastyczne – „Mieszkańcy lasu” – stwa-  styczne (IV 1, 11)
                                      rzanie okazji do wypowiedzi na określo ny te-  f   dostrzega wartość przyrody i jest do niego życzli-
                                      mat w formie pracy plastycznej, pozna nie no-  wie i z troską nastawione (II 10, 11)
                                      wej techniki plastycznej          f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                                                        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  dokarmianie ptaków – kształtowanie postaw
                    I 5; II 10, 11; III 5;   opiekuńczych wobec zwierząt, utrwala nie
                    IV 18               nazw ptaków
                                      y  zabawy dowolne według pomysłów dzieci
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Ile sylab, ile głosek?” – ćwiczenie   f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                                        słuchu fonematycznego
                                                                          o otaczającym świecie (IV 2)
                    i popołudniowa    y  zabawa „Którego zwierzątka brakuje?” –   f   określa kierunki i ustala położenie przedmiotów
                PADA ŚNIEG  IV 1, 8, 11, 14, 18  y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku
                    I 5; III 5;
                                        doskonalenie percepcji wzrokowej
                                                                          do innych przedmiotów (IV 14)
                                                                           wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                                        lepienie z plasteliny wybranych zwierząt
                                      y y  wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 69  f   wykonuj eksperymenty graficzne (IV 8)
                                                                        f
                Wtorek                y  zabawa tropiąca „Szukamy zwierząt w lesie” –   konstrukcyjnych i zabawy, zagospodarowuje
                                        leśnych
                                                                          przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym
                                        poruszanie się zgodnie z instrukcją słowną
                                      y  zabawa ruchowa „Konie na wybiegu”  w niej przedmiotom (IV 1, 11)
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162