Page 157 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 157
TYDZIEŃ 15 • Ślady na śniegu • 155
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f nazywa i rozpoznaje wartości związane z umie-
OGLĄDAMY PRZEDSTAWIENIE Zajęcia w ogrodzie y zabawa z wykorzystaniem śniegu, porówny- f rozróżnia fikcję od rzeczywistości (IV 3)
Zestaw IV
jętnościami i zachowaniami społecznymi (III 6)
przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
f
wanie wielkości śniegowych kul
I 5; III 5; IV 1, 12
w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
Piątek y y zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy Baba Jaga f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
patrzy”
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
niem „Siłacze"
tydzień 15: ŚLADY NA ŚNIEGU
Dzień / Przewidywane osiągnięcia
Temat Obszary z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y w kąciku książki – wybieranie książek przed- f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
i popołudniowa stawiających zwierzęta leśne. Swobodne o otaczającym świecie (IV 2, 5, 19)
I 2, 5, 8; III 5; wypowiedzi dzieci, czytanie ciekawostek f czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
IV 2, 4, 5, 9, 18, 19 y prezentacja wyrazu zima do globalnego czy- (IV 9)
tania – kształtowanie logicznego myślenia, f ubiera się samodzielnie (I 2)
budowanie skojarzeń do podanego wyrazu f odpowiada na pytania (IV 5)
y kolorowanie zwierząt przy paśniku – KP2, f posługuje się językiem polskim w mowie zro-
s. 66 zumiałej dla dzieci i osób dorosłych (IV 2)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII f rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
na skutek zabawy i spontanicznych odkryć (IV 4)
y zabawa słowna „Lubię zimę, bo…” – prawi- f przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
dłowe budowanie zdań poprawnych pod
W LESIE BIAŁO y zabawa „Kto jest najcieplej ubrany?” – na- f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pra-
względem gramatycznym i logicznym
cach użytecznych (III 5)
bywanie umiejętności sprawnego wkładania
odzieży
znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
języka mówionego (IV 2)
zabawa ruchowa „Zawody z dźwiganiem”
y Zajęcia przyrodnicze – „W lesie biało” – dostrze- f posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwie-
Poniedziałek Zajęcia główne ganie zmian zachodzących w pogodzie zimą: f eksperymentuje ruchem, rozwijając swoją wy-
rząt w środowisku przyrodniczym (IV 18)
I 5; III 5;
nazywanie zjawisk atmosferycznych, poznanie
IV 1, 2, 4, 7, 11, 18
obraźnię muzyczną; porusza się przy muzyce
i do muzyki (IV 7)
zabawa ruchowa „Śniegowe kule”
y sposobów przygotowania się zwierząt do zimy wyraża ekspresję twórczą przez działania pla-
y wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 67 i 68 f
Zajęcia plastyczne – „Mieszkańcy lasu” – stwa- styczne (IV 1, 11)
rzanie okazji do wypowiedzi na określo ny te- f dostrzega wartość przyrody i jest do niego życzli-
mat w formie pracy plastycznej, pozna nie no- wie i z troską nastawione (II 10, 11)
wej techniki plastycznej f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Zajęcia w ogrodzie y dokarmianie ptaków – kształtowanie postaw
I 5; II 10, 11; III 5; opiekuńczych wobec zwierząt, utrwala nie
IV 18 nazw ptaków
y zabawy dowolne według pomysłów dzieci
Aktywność poranna y zabawa „Ile sylab, ile głosek?” – ćwiczenie f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
słuchu fonematycznego
o otaczającym świecie (IV 2)
i popołudniowa y zabawa „Którego zwierzątka brakuje?” – f określa kierunki i ustala położenie przedmiotów
PADA ŚNIEG IV 1, 8, 11, 14, 18 y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku
I 5; III 5;
doskonalenie percepcji wzrokowej
do innych przedmiotów (IV 14)
wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
lepienie z plasteliny wybranych zwierząt
y y wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 69 f wykonuj eksperymenty graficzne (IV 8)
f
Wtorek y zabawa tropiąca „Szukamy zwierząt w lesie” – konstrukcyjnych i zabawy, zagospodarowuje
leśnych
przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym
poruszanie się zgodnie z instrukcją słowną
y zabawa ruchowa „Konie na wybiegu” w niej przedmiotom (IV 1, 11)