Page 152 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 152
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
GRUDZIEŃ
tydzień 13: LISTY DO MIKOŁAJA
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Dzisiaj w koło bawmy f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
i popołudniowa się wesoło” o otaczającym świecie (IV 1)
I 5; III 5; IV 1, 2, 7, 12 y zabawa „Najmniejszy – największy” – dosko- f klasyfikuje przedmioty według: wielkości,
nalenie umiejętności określania wielkości kształtu, koloru, przeznaczenia (IV 12)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VI f uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym ryt-
micznych, muzycznych, naśladowczych, z przy-
y „Znajdź różnice”– porównywanie dwóch f wyraża swoje rozumienie świata zjawisk i rzeczy
POZNAJMY MIKOŁAJA Zajęcia główne y zabawa ruchowa rzutna „Stop! Podaj piłkę” znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomo-
borami lub bez nich (I 5; IV 7)
obrazków
zabawa „Jedzie Mikołaj”
y
cą języka mówionego, posługuje się językiem
Zajęcia z wykorzystaniem wiersza D. Laszczyk
polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób
I 5, 7; III 5, 7, 8;
Kiedy przyjdzie Mikołaj – doskonalenie umie-
dorosłych (IV 2)
jętności aktywnego słuchania tekstu literac-
IV 1, 2, 11
kiego, poznanie postaci Mikołaja i tradycji
znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomo-
związanych z obdarowywaniem prezentami f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
cą komunikatów pozawerbalnych: impresji pla-
Poniedziałek Zajęcia plastyczne – „Mikołaj” – kształtowanie f wyraża ekspresję twórczą podczas wykonywania
wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 46
y
stycznych (IV 1)
umiejętności wykorzystywania różnych ma-
czynności konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
teriałów do tworzenia pracy plastycznej
skiego (I 7)
Zajęcia w ogrodzie y zabawy dowolne na śniegu i z wykorzysta- f wykonuje czynności, używając chwytu pisar-
I 5; III 5, 7, 8 niem sanek – przestrzeganie zasad bezpiecz- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
nej zabawy, cierpliwe oczekiwanie na swoją f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
kolej f współpracuje w parach i w grupie, obdarza uwagą
y zabawa ruchowa bieżna „Biegnij! – Stój!” innych, komunikuje się z dziećmi i z dorosłymi
(III 5, 7, 8)
Aktywność poranna y zabawa „Gdzie Mikołaj schował prezenty?” – f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
i popołudniowa doskonalenie umiejętności posługiwania się o otaczającym świecie (IV 2)
I 5; III 5; IV 1, 2, 14 przyimkami określającymi położenie przed- f określa kierunki i ustala położenie przedmiotów
miotów w przestrzeni oraz umiejętności w stosunku do własnej osoby, a także w stosun-
ku do innych przedmiotów, rozróżnia stronę
pantomimicznych f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
zabawa „Prezenty od Mikołaja” – ćwiczenia
lewą i prawą (IV 14)
y
POMOCNICY MIKOŁAJA y ćwiczenia poranne – Zestaw VI f potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
graficzne – doskonalenie koordynacji wzro-
znajdujących się w bliskim otoczeniu (IV 1)
kowo-ruchowej
czyta obrazy, wyodrębnia elementy (IV 9)
zabawa „Układamy obrazki” – doskonalenie
f
y
eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
analizy i syntezy wzrokowej
f
i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzycz-
wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 47
y
ną (IV 7)
zabawa ruchowa na czworakach – „Slalom
y
posługuje się językiem polskim w mowie zrozu-
na czworakach”
f
miałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie
Zajęcia główne
Opowiadanie historyjki obrazkowej – dosko-
Wtorek I 5; III 5; nalenie umiejętności wypowiedzi na temat – f posługuje się pojęciami określającymi następ-
(IV 2, 5)
IV 2, 5, 7, 9, 16
stoso wanie odpowiednich form gramatycz-
stwo czasu (IV 16)
nych, poprawne budowanie zdań w czasie f bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
przeszłym i przyszłym, utrwalanie wiadomości (III 5)
na temat postaci Mikołaja, rozwijanie zaso bu f uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
słownictwa różne formy ruchu: rzutne, jest sprawne ruchowo
y zabawa ruchowa „Prezenty” (I 5, 8, 9)