Page 152 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 152

PLAN PRACY

          WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

          GRUDZIEŃ









          tydzień 13: LISTY DO MIKOŁAJA


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Dzisiaj w koło bawmy   f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                  i popołudniowa      się wesoło”                       o otaczającym świecie (IV 1)
                  I 5; III 5; IV 1, 2, 7, 12  y  zabawa „Najmniejszy – największy” – dosko-  f   klasyfikuje przedmioty według: wielkości,
                                      nalenie umiejętności określania wielkości  kształtu, koloru, przeznaczenia (IV 12)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI  f   uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym ryt-
                                                                        micznych, muzycznych, naśladowczych, z przy-
                                    y  „Znajdź różnice”– porównywanie dwóch   f   wyraża swoje rozumienie świata zjawisk i rzeczy
               POZNAJMY MIKOŁAJA  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa rzutna „Stop! Podaj piłkę”  znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomo-
                                                                        borami lub bez nich (I 5; IV 7)
                                      obrazków
                                      zabawa „Jedzie Mikołaj”
                                    y
                                                                        cą języka mówionego, posługuje się językiem
                                    Zajęcia z wykorzystaniem wiersza D. Laszczyk
                                                                        polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób
                  I 5, 7; III 5, 7, 8;
                                    Kiedy przyjdzie Mikołaj – doskonalenie umie-
                                                                        dorosłych (IV 2)
                                    jętności aktywnego słuchania tekstu literac-
                  IV 1, 2, 11
                                    kiego, poznanie postaci Mikołaja i tradycji
                                                                        znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomo-
                                    związanych z obdarowywaniem prezentami  f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                                                        cą komunikatów pozawerbalnych: impresji pla-
               Poniedziałek         Zajęcia plastyczne – „Mikołaj” – kształtowanie   f   wyraża ekspresję twórczą podczas wykonywania
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 46
                                    y
                                                                        stycznych (IV 1)
                                    umiejętności wykorzystywania różnych ma-
                                                                        czynności konstrukcyjnych i zabawy (IV 11)
                                    teriałów do tworzenia pracy plastycznej
                                                                        skiego (I 7)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy dowolne na śniegu i z wykorzysta-  f   wykonuje czynności, używając chwytu pisar-
                  I 5; III 5, 7, 8    niem sanek – przestrzeganie zasad bezpiecz-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      nej zabawy, cierpliwe oczekiwanie na swoją   f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                      kolej                           f   współpracuje w parach i w grupie, obdarza uwagą
                                    y  zabawa ruchowa bieżna „Biegnij! – Stój!”  innych, komunikuje się z dziećmi i z dorosłymi
                                                                        (III 5, 7, 8)
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Gdzie Mikołaj schował prezenty?” –   f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                  i popołudniowa      doskonalenie umiejętności posługiwania się   o otaczającym świecie (IV 2)
                  I 5; III 5; IV 1, 2, 14  przyimkami określającymi położenie przed-  f   określa kierunki i ustala położenie przedmiotów
                                      miotów w przestrzeni oraz umiejętności   w stosunku do własnej osoby, a także w stosun-
                                                                        ku do innych przedmiotów, rozróżnia stronę
                                      pantomimicznych                 f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                      zabawa „Prezenty od Mikołaja” – ćwiczenia
                                                                        lewą i prawą (IV 14)
                                    y
               POMOCNICY MIKOŁAJA   y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI  f   potrafi współdziałać w czasie zabawy (III 5)
                                      graficzne – doskonalenie koordynacji wzro-
                                                                        znajdujących się w bliskim otoczeniu (IV 1)
                                      kowo-ruchowej
                                                                          czyta obrazy, wyodrębnia elementy (IV 9)
                                      zabawa „Układamy obrazki” – doskonalenie
                                                                      f
                                    y
                                                                          eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                                      analizy i syntezy wzrokowej
                                                                      f
                                                                        i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzycz-
                                      wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 47
                                    y
                                                                        ną (IV 7)
                                      zabawa ruchowa na czworakach – „Slalom
                                    y
                                                                          posługuje się językiem polskim w mowie zrozu-
                                      na czworakach”
                                                                      f
                                                                        miałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie
                  Zajęcia główne
                                    Opowiadanie historyjki obrazkowej – dosko-
               Wtorek   I 5; III 5;    nalenie umiejętności wypowiedzi na temat –   f   posługuje się pojęciami określającymi następ-
                                                                        (IV 2, 5)
                  IV 2, 5, 7, 9, 16
                                    stoso wanie odpowiednich form gramatycz-
                                                                        stwo czasu (IV 16)
                                    nych, poprawne budowanie zdań w czasie   f   bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
                                    przeszłym i przyszłym, utrwalanie wiadomości   (III 5)
                                    na temat postaci Mikołaja, rozwijanie zaso bu   f   uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                                    słownictwa                          różne formy ruchu: rzutne, jest sprawne ruchowo
                                    y  zabawa ruchowa „Prezenty”        (I 5, 8, 9)
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157