Page 155 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 155
TYDZIEŃ 14 • Zapraszamy na przedstawienie • 153
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia plastyczne – „Kukiełki” na podstawie f posługuje się językiem polskim w mowie zrozu-
W TEATRZE i pomysłowości, doskonalenie sprawności f wyraża ekspresję twórczą przez działania pla-
miałej dla dzieci i osób dorosłych (IV 2)
ćwiczenia w KP2, s. 58 – rozwijanie wyobraźni
styczne (IV 1, 11)
manualnej
Zajęcia w ogrodzie y pacer po ogrodzie połączony z obserwacją f przejawia wrażliwość wobec świata przyrody
s
i ma emocjonalną więź z przyrodą (II 10, 11;
Poniedziałek III 5; IV 18 y koki z jednej kry na drugą – rozwijanie f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
I 5, 8, 9; II 10, 11;
zmian w najbliższym otoczeniu związanych
IV 18)
z aktualną porą roku
s
przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
f
koordynacji ruchowej
y zabawa ruchowa bieżna „Biegnij! – Stój!”
Aktywność poranna y przygotowywanie pacynek z rękawiczek – f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
i popołudniowa rozwijanie kreatywności języka mówionego, posługuje się językiem pol-
I 5; III 5; y zabawa „Przedstawienie”– doskonalenie skim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób
IV 2, 4, 6, 7, 9 umiejętności planowania, rozwoju mowy, dorosłych (IV 2, 6)
przełamywanie nieśmiałości f eksperymentuje dźwiękami, rozwijając swoją
y ćwiczenia poranne – Zestaw VII wyobraźnię muzyczną; słucha (IV 7)
y zabawa naśladowcza – „Cień na ścianie” f śpiewa piosenkę (IV 7)
y zabawa „Pantomima z kijem” – rozwijanie f rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
na skutek zabawy i spontanicznych odkryć (IV 4)
ekspresji ruchowej f czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
BAJKOWY DZIEŃ Zajęcia główne Zajęcia doskonalące umiejętność wypowiedzi f uczestniczy w zabawach ruchowych, jest spraw-
zabawa ruchowa na czworakach – „Pająk
y
(IV 9)
i pająk akrobata”
ne fizycznie (I 5, 8, 9)
I 5; III 5; IV 2, 7, 19
słownych – „Bajkowy dzień” – wzbogacanie
podejmuje samodzielną aktywność poznawczą
wiedzy i przeżyć dzieci poprzez kontakt z lite-
np. oglądanie książek (IV 19)
raturą dziecięcą, rozpoznawanie i nazywanie f współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
Wtorek bohaterów wybranych bajek
f
zabawa naśladowcza „Krasnoludki”
y
y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 59–60
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
Zestaw IV
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Zaczarowany dzwoneczek”– ćwi-
I 5, 8, 9; III 5 czenia orientacji przestrzennej
y zabawa z wykorzystaniem sprzętu terenowego
y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
– „Konie na wybiegu”
Aktywność poranna y zabawa „Wesoły tańczący płomyczek” – f poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
i popołudniowa integracja grupy, ćwiczenia oddechowe o otaczającym świecie (IV 2)
I 5; III 5; y ozwiązywanie zagadek teatralnych f wskazuje zawody wykonywane przez osoby
r
z najbliższego otoczenia, wyjaśnia, czym zaj-
IV 1, 2, 3, 5, 20 y y ćwiczenia poranne – Zestaw VII f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
muje się osoba wykonująca dany zawód (IV 20)
zabawa „Papierowa lalka” – odrysowywanie
BRZYDKIE KACZĄTKO y y y zabawa „Ile razy?” – ćwiczenia percepcji f rozpoznaje emocje, przeżywa emocje, rozróżnia
postaci, wysłuchiwanie głosek w wyrazie
znajdujących się w bliskim otoczeniu, rozróżnia
fikcję od rzeczywiśtości (IV 1, 2, 3)
słuchowej
wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 61
zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
emocje (II 1, 3, 6)
niem – „Siłacze”
czuwania (II 10)
Zajęcia główne Zajęcia społeczne z wykorzystaniem baśni f dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność od-
przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy,
f
Środa I 5, 8, 9; II 1, 3, 6, 10; H. Ch. Andersena Brzydkie Kaczątko – kształ- prac porządkowych, ćwiczeń i wykonywania
towanie nawyku aktywnego słuchania, kształto-
III 5; IV 2, 3, 4, 7,
15, 16 wanie umiejętności społecznych, empatii, do- innych czynności, posługuje się liczebnikami
głównymi i porządkowymi (IV 15)
strzegania potrzeb innych, wzmacnianie f posługuje się pojęciami związanymi z czasem
poczucia własnej wartości (IV 16)
y wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 62–63