Page 155 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 155

TYDZIEŃ 14  •  Zapraszamy na przedstawienie  •  153



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    Zajęcia plastyczne – „Kukiełki” na podstawie   f   posługuje się językiem polskim w mowie zrozu-
                W TEATRZE             i pomysłowości, doskonalenie sprawności     f   wyraża ekspresję twórczą przez działania pla-
                                                                          miałej dla dzieci i osób dorosłych (IV 2)
                                      ćwiczenia w KP2, s. 58 – rozwijanie wyobraźni
                                                                          styczne (IV 1, 11)
                                      manualnej
                    Zajęcia w ogrodzie  y  pacer po ogrodzie połączony z obserwacją   f   przejawia wrażliwość wobec świata przyrody
                                        s
                                                                          i ma emocjonalną więź z przyrodą (II 10, 11;
                Poniedziałek   III 5; IV 18  y  koki z jednej kry na drugą – rozwijanie   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
                    I 5, 8, 9; II 10, 11;
                                        zmian w najbliższym otoczeniu związanych
                                                                          IV 18)
                                        z aktualną porą roku
                                        s
                                                                           przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                        f
                                        koordynacji ruchowej
                                      y  zabawa ruchowa bieżna „Biegnij! – Stój!”
                    Aktywność poranna   y  przygotowywanie pacynek z rękawiczek –   f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                    i popołudniowa      rozwijanie kreatywności           języka mówionego, posługuje się językiem pol-
                    I 5; III 5;       y  zabawa „Przedstawienie”– doskonalenie   skim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób
                    IV 2, 4, 6, 7, 9    umiejętności planowania, rozwoju mowy,   dorosłych (IV 2, 6)
                                        przełamywanie nieśmiałości      f   eksperymentuje dźwiękami, rozwijając swoją
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII   wyobraźnię muzyczną; słucha (IV 7)
                                      y  zabawa naśladowcza – „Cień na ścianie”  f   śpiewa piosenkę (IV 7)
                                      y  zabawa „Pantomima z kijem” – rozwijanie   f   rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
                                                                          na skutek zabawy i spontanicznych odkryć (IV 4)
                                        ekspresji ruchowej              f   czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
                BAJKOWY DZIEŃ  Zajęcia główne  Zajęcia doskonalące umiejętność wypowiedzi   f   uczestniczy w zabawach ruchowych, jest spraw-
                                        zabawa ruchowa na czworakach – „Pająk
                                      y
                                                                          (IV 9)
                                        i pająk akrobata”
                                                                          ne fizycznie (I 5, 8, 9)
                    I 5; III 5; IV 2, 7, 19
                                      słownych – „Bajkowy dzień” – wzbogacanie
                                                                           podejmuje samodzielną aktywność poznawczą
                                      wiedzy i przeżyć dzieci poprzez kontakt z lite-
                                                                          np. oglądanie książek (IV 19)
                                      raturą dziecięcą, rozpoznawanie i nazywanie   f   współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                Wtorek                bohaterów wybranych bajek
                                                                        f
                                        zabawa naśladowcza „Krasnoludki”
                                      y
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 59–60
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
                                      Zestaw IV
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Zaczarowany dzwoneczek”– ćwi-
                    I 5, 8, 9; III 5    czenia orientacji przestrzennej
                                      y  zabawa z wykorzystaniem sprzętu terenowego
                                      y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                        – „Konie na wybiegu”

                    Aktywność poranna   y  zabawa „Wesoły tańczący płomyczek” –     f   poszerza zasób słownictwa i wzbogaca wiedzę
                    i popołudniowa      integracja grupy, ćwiczenia oddechowe  o otaczającym świecie (IV 2)
                    I 5; III 5;       y  ozwiązywanie zagadek teatralnych  f   wskazuje zawody wykonywane przez osoby
                                        r
                                                                          z najbliższego otoczenia, wyjaśnia, czym zaj-
                    IV 1, 2, 3, 5, 20  y y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII  f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                                                          muje się osoba wykonująca dany zawód (IV 20)
                                        zabawa „Papierowa lalka” – odrysowywanie
                BRZYDKIE KACZĄTKO     y y y  zabawa „Ile razy?” – ćwiczenia percepcji   f   rozpoznaje emocje, przeżywa emocje, rozróżnia
                                        postaci, wysłuchiwanie głosek w wyrazie
                                                                          znajdujących się w bliskim otoczeniu, rozróżnia
                                                                          fikcję od rzeczywiśtości (IV 1, 2, 3)
                                        słuchowej
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 61
                                        zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                                                          emocje (II 1, 3, 6)
                                        niem – „Siłacze”
                                                                          czuwania (II 10)
                    Zajęcia główne    Zajęcia społeczne z wykorzystaniem baśni     f   dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność od-
                                                                           przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy,
                                                                        f
                Środa   I 5, 8, 9; II 1, 3, 6, 10;   H. Ch. Andersena Brzydkie Kaczątko – kształ-  prac porządkowych, ćwiczeń i wykonywania
                                      towanie nawyku aktywnego słuchania, kształto-
                    III 5; IV 2, 3, 4, 7,
                    15, 16            wanie umiejętności społecznych, empatii, do-  innych czynności, posługuje się liczebnikami
                                                                          głównymi i porządkowymi (IV 15)
                                      strzegania potrzeb innych, wzmacnianie   f   posługuje się pojęciami związanymi z czasem
                                      poczucia własnej wartości           (IV 16)
                                      y  wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 62–63
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160