Page 153 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 153
TYDZIEŃ 13 • Listy do Mikołaja • 151
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia Zajęcia główne y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, do podstawy programowej
wycinanie Mikołaja z k. 9 w KA
POMOCNICY MIKOŁAJA I 5, 8, 9; III 5 y chodzenie po śladach N. lub wybranego
Wtorek Zajęcia w ogrodzie Zestaw III
zabawa z elementem rzutu i celowania
y
„Śniegowe kule”
dziecka – doskonalenie zmysłu równowagi
zabawa „Co zniknęło?” – doskonalenie spo-
Aktywność poranna y y zabawa ruchowa skoczna „Kto wyżej?” f czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy,
i popołudniowa strzegawczości, pamięci nazywa symbole i znaki znajdujące się w oto-
I 5; III 5; IV 7, 9 y wykonanie zawieszek – KA, k. 10 czeniu, wyjaśnia ich znaczenie (IV 9)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VI f słucha, reaguje na sygnały, śpiewa piosenki (IV 7)
y ćwiczenia percepcji słuchowej – „Gdzie sły- f odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne,
szysz dzwoneczek?” nadając im znaczenie (IV 12)
y zabawa ruchowa z mocowaniem – „Prze- f określa kierunki i ustala położenie przedmiotów
pychanka” f przelicza elementy (IV 15)
w przestrzeni (IV 14)
WOREK Z PREZENTAMI I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 2, – kształtowanie pojęcia liczby 3 i zapisu cy- f kreśli wybrane cyfry na gładkiej kartce papieru,
Zajęcia matematyczne – „Worek z prezentami”
Zajęcia główne
wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
f
języka mówionego i innych aktywności (IV 1, 2)
frowego, stosowanie liczebników porządko-
7, 8, 12, 14, 15
wych, utrwalenie pojęcia para
wyjaśnia sposób powstania wykreślonych, nary-
mini tor przeszkód „Podróż Mikołaja”
y
sowanych lub zapisanych kształtów, przetwarza
wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 48–50
y
obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie, samo-
Zajęcia umuzykalniające – „Spotkanie z przy-
dzielnie planuje ruch przed zapisaniem, np.
cyfry w przestrzeni sieci kwadratowej (IV 8)
nauka piosenki Mój przyjaciel.
y
Środa jacielem psem” f przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
ćwiczenia rytmiczne kształtujące umiejęt-
y
w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
ności współdziałania z rekwizytem, uwraż-
liwianie na zmiany tempa f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
f obserwuje przyrodę (IV 18)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Kto trafi?” – rozwijanie umiejęt-
I 5; III 5; IV 15, 18 ności rzutu do celu
y obserwacje „Szukamy Pani Zimy” – dostrze-
ganie zmian zachodzących w przyrodzie
w związku z nadchodzącą zimą
y zabawa ruchowa skoczna „Kto wyżej?”
Aktywność poranna y zabawa „Układamy obrazki” – doskonalenie f wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
i popołudniowa analizy i syntezy wzrokowej konstrukcyjnych i zabawy (IV 1, 11)
I 5, 8, 9; III 5, 9; y wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 52 f wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
IV 1, 5, 11 y ćwiczenia poranne – Zestaw VI języka mówionego (IV 2)
y zabawa „Głuchy telefon” f rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
na skutek zabawy i spontanicznych odkryć (IV 4)
y czytanie ciekawostek o zwyczajach związa- f odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach
NADCHODZI ZIMA Zajęcia główne y y Wycieczka w najbliższym otoczeniu przed- f czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
nych z Mikołajem w innych krajach
rysowanie po śladzie na kratkach – KP2, s. 53
z przedszkola (IV 5)
zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem”
(IV 9)
posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywania
f
I 5, 8, 9; II 10, 11; III 5; szkola – „Nadchodzi zima” – utrwalanie zasad
innych czynności pojęciami dotyczącymi na-
IV 1, 2, 4, 7, 9, 16, 18
zachowania się podczas wycieczek pieszych,
stępstwa czasu (IV 16)
Czwartek kształtowanie umiejętności prowadzenia obser- f posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk
wacji, zauważanie zmian w przyrodzie i wiąza -
przyrodniczych (IV 18)
nie ich z określoną porą roku, uwrażli wianie na
dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność odczu-
f
los zwierząt w zimowych warunkach
wania, docenia wartość przyrody (II 10, 11)
y wykonywanie ćwiczenia w KP2, s. 51 śpiewa piosenkę, wykonuje ćwiczenia rytmiczne
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f
Zestaw III z wykorzystaniem rekwizytu (IV 7)
f wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
języka mówionego (IV 2)