Page 153 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 153

TYDZIEŃ 13  •  Listy do Mikołaja  •  151



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia  Zajęcia główne    y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   do podstawy programowej
                                        wycinanie Mikołaja z k. 9 w KA
                 POMOCNICY MIKOŁAJA  I 5, 8, 9; III 5  y  chodzenie po śladach N. lub wybranego

               Wtorek   Zajęcia w ogrodzie  Zestaw III
                                        zabawa z  elementem rzutu i  celowania
                                      y
                                        „Śniegowe kule”
                                        dziecka – doskonalenie zmysłu równowagi

                                        zabawa „Co zniknęło?” – doskonalenie spo-
                    Aktywność poranna   y y  zabawa ruchowa skoczna „Kto wyżej?”  f   czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy,
                    i popołudniowa      strzegawczości, pamięci           nazywa symbole i znaki znajdujące się w oto-
                    I 5; III 5; IV 7, 9  y  wykonanie zawieszek – KA, k. 10  czeniu, wyjaśnia ich znaczenie (IV 9)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI  f   słucha, reaguje na sygnały, śpiewa piosenki (IV 7)
                                      y  ćwiczenia percepcji słuchowej – „Gdzie sły-  f   odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne,
                                        szysz dzwoneczek?”                nadając im znaczenie (IV 12)
                                      y  zabawa ruchowa z mocowaniem – „Prze-  f   określa kierunki i ustala położenie przedmiotów
                                        pychanka”                       f   przelicza elementy (IV 15)
                                                                          w przestrzeni (IV 14)
                WOREK Z PREZENTAMI  I 5, 8, 9; III 5; IV 1, 2,  – kształtowanie pojęcia liczby 3 i zapisu cy-  f   kreśli wybrane cyfry na gładkiej kartce papieru,
                                      Zajęcia matematyczne – „Worek z prezentami”
                    Zajęcia główne
                                                                           wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                                                                        f
                                                                          języka mówionego i innych aktywności (IV 1, 2)
                                      frowego, stosowanie liczebników porządko-
                    7, 8, 12, 14, 15
                                      wych, utrwalenie pojęcia para
                                                                          wyjaśnia sposób powstania wykreślonych, nary-
                                        mini tor przeszkód „Podróż Mikołaja”
                                      y
                                                                          sowanych lub zapisanych kształtów, przetwarza
                                        wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 48–50
                                      y
                                                                          obraz ruchowy na graficzny i odwrotnie, samo-
                                      Zajęcia umuzykalniające – „Spotkanie z przy-
                                                                          dzielnie planuje ruch przed zapisaniem, np.
                                                                          cyfry w przestrzeni sieci kwadratowej (IV 8)
                                        nauka piosenki Mój przyjaciel.
                                      y
                Środa                 jacielem psem”                    f   przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
                                        ćwiczenia rytmiczne kształtujące umiejęt-
                                      y
                                                                          w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                        ności współdziałania z rekwizytem, uwraż-
                                        liwianie na zmiany tempa        f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
                                                                        f   obserwuje przyrodę (IV 18)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Kto trafi?” – rozwijanie umiejęt-
                    I 5; III 5; IV 15, 18  ności rzutu do celu
                                      y  obserwacje „Szukamy Pani Zimy” – dostrze-
                                        ganie zmian zachodzących w przyrodzie
                                        w związku z nadchodzącą zimą
                                      y  zabawa ruchowa skoczna „Kto wyżej?”
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Układamy obrazki” – doskonalenie   f   wyraża ekspresję twórczą podczas czynności
                    i popołudniowa      analizy i syntezy wzrokowej       konstrukcyjnych i zabawy (IV 1, 11)
                    I 5, 8, 9; III 5, 9;    y  wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 52  f   wyraża swoje rozumienie świata za pomocą
                    IV 1, 5, 11       y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI    języka mówionego (IV 2)
                                      y  zabawa „Głuchy telefon”        f   rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
                                                                          na skutek zabawy i spontanicznych odkryć (IV 4)
                                      y  czytanie ciekawostek o zwyczajach związa-  f   odpowiada na pytania, opowiada o zdarzeniach
                NADCHODZI ZIMA  Zajęcia główne     y y Wycieczka w najbliższym otoczeniu przed-  f   czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy
                                        nych z Mikołajem w innych krajach
                                        rysowanie po śladzie na kratkach – KP2, s. 53
                                                                          z przedszkola (IV 5)
                                        zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem”
                                                                          (IV 9)
                                                                           posługuje się w zabawie i w trakcie wykonywania
                                                                        f
                    I 5, 8, 9; II 10, 11; III 5;  szkola – „Nadchodzi zima” – utrwalanie zasad
                                                                          innych czynności pojęciami dotyczącymi na-
                    IV 1, 2, 4, 7, 9, 16, 18
                                      zachowania się podczas wycieczek pieszych,
                                                                          stępstwa czasu (IV 16)
                Czwartek              kształtowanie umiejętności prowadzenia obser-  f   posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk
                                      wacji, zauważanie zmian w przyrodzie i wiąza -
                                                                          przyrodniczych (IV 18)
                                      nie ich z określoną porą roku, uwrażli wianie na
                                                                           dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność odczu-
                                                                        f
                                      los zwierząt w zimowych warunkach
                                                                          wania, docenia wartość przyrody (II 10, 11)
                                      y  wykonywanie ćwiczenia w KP2, s. 51    śpiewa piosenkę, wykonuje ćwiczenia rytmiczne
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f
                                      Zestaw III                          z wykorzystaniem rekwizytu (IV 7)
                                                                        f   wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy
                                                                          znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
                                                                          języka mówionego (IV 2)
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158