Page 148 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 148
146 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Listopad
5. Pożegnanie. Dzieci siedzą w kole. Każde kolejno wymyśla gesty lub gestodźwięki (klaskanie, pstrykanie, uderzanie
dłonią o części ciała itp.) podkreślające zrytmizowane słowa: Do widzenia, do widzenia, żegnam was. Pozostałe dzieci
powtarzają pożegnanie.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa ruchowa z elementami równowagi „Jesienna droga” – chodzenie po alejce ułożonej z liści, dostosowanie
sposobu poruszania się do określonych warunków.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego z zachowaniem bezpieczeństwa.
x Zabawa ruchowa bieżna „Berek – zaczarowane liście” z Zestawu I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
Czwartek temat: Misie organizują przyjęcie
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Dokończ słowo” – rozwijanie syntezy sylabowej. Lepienie z plasteliny
misiów – rozwijanie sprawności manualnych. Ćwiczenia poranne – Zestaw V. Tworzenie różnych kształtów z drucików
kreatywnych – doskonalenie sprawności manualnej i kreatywności. Rysowanie portretu litery m lub M. Wyszukiwanie
w tekstach z gazet litery m, M. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka”.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 7, 8, 9, 11
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia matematyczne –„Misie organizują przyjęcie” – doskonalenie umiejętności przeliczania
przedmiotów, porównywanie liczebności – określanie, o ile więcej, o ile mniej, kształtowanie umiejętności dodawania
i odejmowania na konkretach, współdziałanie w zespole. Wykonanie ćwiczenia 1 w KP2, s. 42. ▶ 2. Zajęcia ruchowe –
ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw II.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 2, 5, 15
Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z piłką – rzucanie do wyznaczonego celu, doskonalenie zręczności. Zabawa „Tor przeszkód”
z wykorzystaniem sprzętu terenowego – doskonalenie sprawności ruchowej.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5, 8
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa „Dokończ słowo” – dzieci siedzą w kole. N. rzuca do jednego z dzieci piłkę i mówi: pił… Dziecko, któremu
rzucono piłkę, musi ją złapać, kończąc jednocześnie rozpoczęte słowo: …ka. Dzieci kolejno rzucają do siebie piłkę,
kończąc rozpoczęte słowa – ćwiczenie w dzieleniu wyrazów na sylaby.
x Lepienie z plasteliny misiów – rozwijanie sprawności manualnych.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Tworzenie różnych kształtów z drucików kreatywnych – doskonalenie sprawności manualnej i kreatywności.
x Rysowanie portretu litery m lub M. N. rozdaje dzieciom napisane na kartkach z bloku litery m lub M i prosi o doryso-
wanie elementów, które stworzą upostaciowaną literę.
x Wyszukiwanie i zakreślanie w tekstach z gazet litery m lub M.
x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Misie organizują przyjęcie.