Page 148 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 148

146  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Listopad



          5.  Pożegnanie. Dzieci siedzą w kole. Każde kolejno wymyśla gesty lub gestodźwięki (klaskanie, pstrykanie, uderzanie
            dłonią o części ciała itp.) podkreślające zrytmizowane słowa: Do widzenia, do widzenia, żegnam was. Pozostałe dzieci
            powtarzają pożegnanie.


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa ruchowa z elementami równowagi „Jesienna droga” – chodzenie po alejce ułożonej z liści, dostosowanie
            sposobu poruszania się do określonych warunków.
             x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego z zachowaniem bezpieczeństwa.
             x Zabawa ruchowa bieżna „Berek – zaczarowane liście” z Zestawu I (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).




          Czwartek    temat:  Misie organizują przyjęcie


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Dokończ słowo” – rozwijanie syntezy sylabowej. Lepienie z plasteliny
          misiów – rozwijanie sprawności manualnych. Ćwiczenia poranne – Zestaw V. Tworzenie różnych kształtów z drucików
          kreatywnych – doskonalenie sprawności manualnej i kreatywności. Rysowanie portretu litery m lub M. Wyszukiwanie
          w tekstach z gazet litery m, M. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 7, 8, 9, 11

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne –„Misie organizują przyjęcie” – doskonalenie umiejętności przeliczania
          przedmiotów, porównywanie liczebności – określanie, o ile więcej, o ile mniej, kształtowanie umiejętności dodawania
          i odejmowania na konkretach, współdziałanie w zespole. Wykonanie ćwiczenia 1 w KP2, s. 42.  ▶  2. Zajęcia ruchowe –
          ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw II.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 2, 5, 15

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawy z piłką – rzucanie do wyznaczonego celu, doskonalenie zręczności. Zabawa „Tor przeszkód”
          z wykorzystaniem sprzętu terenowego – doskonalenie sprawności ruchowej.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5, 8


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa „Dokończ słowo” – dzieci siedzą w kole. N. rzuca do jednego z dzieci piłkę i mówi: pił… Dziecko, któremu
            rzucono piłkę, musi ją złapać, kończąc jednocześnie rozpoczęte słowo: …ka. Dzieci kolejno rzucają do siebie piłkę,
            kończąc rozpoczęte słowa – ćwiczenie w dzieleniu wyrazów na sylaby.
             x Lepienie z plasteliny misiów – rozwijanie sprawności manualnych.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Tworzenie różnych kształtów z drucików kreatywnych – doskonalenie sprawności manualnej i kreatywności.
             x Rysowanie portretu litery m lub M. N. rozdaje dzieciom napisane na kartkach z bloku litery m lub M i prosi o doryso-
            wanie elementów, które stworzą upostaciowaną literę.
             x Wyszukiwanie i zakreślanie w tekstach z gazet litery m lub M.
             x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
          Temat: Misie organizują przyjęcie.
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153