Page 156 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 156

154  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Grudzień



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    Zajęcia umuzykalniające – „Rytmicznie   f   rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
               BRZYDKIE KACZĄTKO  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy dowolne na śniegu – przestrzeganie   f   śpiewa pastorałkę (IV 7)
                                                                        na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, od-
                                    i weso ło W lichej stajni”
                                      nauka pastorałki W lichej stajni – utrwala-
                                                                        czytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych
                                      nie tematyki związanej ze Świętami Bożego
                                                                        liter w formie napisów drukowanych dotyczące
                                                                        treści znajdujących zastosowanie w codziennej
                                      Narodzenia, kształtowanie poczucia rytmu,
                                                                        aktywności (IV 4)
                                      uwrażliwianie na sygnał
                                    y
                                      ustalonych zasad bezpieczeństwa
                                                                        (III 5)
               Środa   I 5, 8, 9; III 5  y  bieganie slalomem między drzewami ze   f   bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
                                                                          uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
                                                                      f
                                      zmianą prowadzącego na umówiony sygnał
                                                                        róż ne formy ruchu (I 5, 8, 9)
                                    y  zabawa ruchowa skoczna – „Kto dalej?”
                  Aktywność poranna   y  zabawa słowna „Bajkowe zagadki” – rozwi-  f   nazywa i rozpoznaje wartości związane z umie-
                  i popołudniowa      janie logicznego myślenia, wrażliwości słu-  jętnościami i zachowaniami społecznymi (III 6)
                  I 5; III 5, 6; IV 1, 4, 5  chowej                   f   eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                                    y  wykonywanie ćwiczenia w KP2, s. 64  i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII   (IV 7)
                                    y  „Jaki tytuł?” – rozwijanie logicznego my-  f   odczytuje krótkie wyrazy utworzone z pozna-
                                      ślenia, zachęcanie do czytania    nych  liter  w  formie  napisów drukowanych
                                                                        (IV 2, 4)
                                    y  zabawa „Co zniknęło?” – rozwijanie spo-  f   respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
                                      strzegawczości i pamięci wzrokowej
               OBRAZEK Z FIGUR  Zajęcia główne  y  „Latawce”          f   chętnie się wypowiada (IV 5)
                                      zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                                                                        współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
                                                                          przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy
                                                                      f
                                    Zajęcia matematyczne – „Obrazek z figur” –
                                                                        i ćwiczeń (IV 15)
                                    wyodrębnianie kształtu przedmiotów i nazy-
                  I 5; III 5; IV 1, 2, 7,
                                    wanie ich: kwadrat, koło, prostokąt, trójkąt, do-
                  11, 12, 15
                                                                        (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) (IV 12)
                                    pasowywanie kształtów, wielkości i kolorów,   f   rozróżnia podstawowe figury geometryczne
                                                                          wyraża ekspresję twórczą przez działania pla-
               Czwartek             rozbudzanie twórczej wyobraźni    f   eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
                                                                      f
                                                                        styczne (IV 1, 11)
                                    Zabawy dydaktyczne – „Bajkowe kalambury” –
                                                                        i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię (IV 7)
                                    utrwalenie znajomości bajek, rozwijanie eks-
                                    presji ruchowej, kształtowanie logicznego my-  f   współpracuje w parach (III 5)
                                    ślenia                            f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                    y  wykonywanie ćwiczenia w KP2, s. 65
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                  I 5, 8; III 5       wego
                                    y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
                                      niem – „Przepychanka”
                  Aktywność poranna   y  ćwiczenie „Odszukaj literę m w wyrazie”   f   rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
                  i popołudniowa      – utrwalanie kształtu poznanej litery, roz-  przyjemne, ma świadomość, że odczuwają
                                      wijanie percepcji wzrokowej
                                                                        i przeżywają je wszyscy ludzie (II 6)
                  I 5; II 6; III 2, 5;    y  zabawa „Zapraszam” – rozwijanie percepcji   f   wykazuje sprawność ciała i koordynację w stop-
               OGLĄDAMY PRZEDSTAWIENIE  y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII  f   eksperymentuje ruchem, głosem, rytmem (IV 1, 7)
                  IV 1, 2, 4
                                      słuchowej
                                                                        niu pozwalającym na rozpoczęcie systema-
                                                                        tycznej nauki czynności złożonych, takich jak
                                      ysowanie ilustracji do obejrzanego przed-
                                                                         czytanie i pisanie (I 9)
                                      r
                                    y
                                                                          rozpoznaje litery (IV 4)
                                      stawienia – utrwalanie przeżyć w formie
                                                                          układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy, od-
                                      plastycznej
                                                                      f
                                                                        twarza układy przedmiotów (IV 12)
                                      wykonywanie kukiełek z KA, k. 13, 14
                                    y
                                      przypomnienie bajki o Smoku Wawelskim
                                    y
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa bieżna – „Bieg slalomem”
                                                                          odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do
                                                                        grupy (III 2)
                                    Zajęcia kulturowe – „Oglądamy przedstawie-
                                                                      f
                  I 5, 8, 9; III 5, 6;
                                    nie” – rozumienie wieloznaczności słowa kul-
               Piątek   Zajęcia główne  y                             f   wyraża w sposób werbalny rozumienie świata
                                                                        (IV 2)
                                    tura, doskonalenie umiejętności odczytywania
                  IV 1, 2, 3, 7, 9
                                                                          czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy,
                                                                      f
                                    symboli graficznych, rozumienie konieczno-
                                    ści przestrzegania zasad właściwego zachowa-  nazywa symbole i znaki znajdujące się w oto-
                                                                        czeniu, wyjaśnia ich znaczenie (IV 9)
                                    nia się podczas trwania przedstawienia
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161