Page 156 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 156
154 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia umuzykalniające – „Rytmicznie f rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane
BRZYDKIE KACZĄTKO Zajęcia w ogrodzie y zabawy dowolne na śniegu – przestrzeganie f śpiewa pastorałkę (IV 7)
na skutek zabawy i spontanicznych odkryć, od-
i weso ło W lichej stajni”
nauka pastorałki W lichej stajni – utrwala-
czytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych
nie tematyki związanej ze Świętami Bożego
liter w formie napisów drukowanych dotyczące
treści znajdujących zastosowanie w codziennej
Narodzenia, kształtowanie poczucia rytmu,
aktywności (IV 4)
uwrażliwianie na sygnał
y
ustalonych zasad bezpieczeństwa
(III 5)
Środa I 5, 8, 9; III 5 y bieganie slalomem między drzewami ze f bawi się, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje
f
zmianą prowadzącego na umówiony sygnał
róż ne formy ruchu (I 5, 8, 9)
y zabawa ruchowa skoczna – „Kto dalej?”
Aktywność poranna y zabawa słowna „Bajkowe zagadki” – rozwi- f nazywa i rozpoznaje wartości związane z umie-
i popołudniowa janie logicznego myślenia, wrażliwości słu- jętnościami i zachowaniami społecznymi (III 6)
I 5; III 5, 6; IV 1, 4, 5 chowej f eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
y wykonywanie ćwiczenia w KP2, s. 64 i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną
y ćwiczenia poranne – Zestaw VII (IV 7)
y „Jaki tytuł?” – rozwijanie logicznego my- f odczytuje krótkie wyrazy utworzone z pozna-
ślenia, zachęcanie do czytania nych liter w formie napisów drukowanych
(IV 2, 4)
y zabawa „Co zniknęło?” – rozwijanie spo- f respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie,
strzegawczości i pamięci wzrokowej
OBRAZEK Z FIGUR Zajęcia główne y „Latawce” f chętnie się wypowiada (IV 5)
zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy
f
Zajęcia matematyczne – „Obrazek z figur” –
i ćwiczeń (IV 15)
wyodrębnianie kształtu przedmiotów i nazy-
I 5; III 5; IV 1, 2, 7,
wanie ich: kwadrat, koło, prostokąt, trójkąt, do-
11, 12, 15
(koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) (IV 12)
pasowywanie kształtów, wielkości i kolorów, f rozróżnia podstawowe figury geometryczne
wyraża ekspresję twórczą przez działania pla-
Czwartek rozbudzanie twórczej wyobraźni f eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami
f
styczne (IV 1, 11)
Zabawy dydaktyczne – „Bajkowe kalambury” –
i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię (IV 7)
utrwalenie znajomości bajek, rozwijanie eks-
presji ruchowej, kształtowanie logicznego my- f współpracuje w parach (III 5)
ślenia f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
y wykonywanie ćwiczenia w KP2, s. 65
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z wykorzystaniem sprzętu tereno-
I 5, 8; III 5 wego
y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-
niem – „Przepychanka”
Aktywność poranna y ćwiczenie „Odszukaj literę m w wyrazie” f rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nie-
i popołudniowa – utrwalanie kształtu poznanej litery, roz- przyjemne, ma świadomość, że odczuwają
wijanie percepcji wzrokowej
i przeżywają je wszyscy ludzie (II 6)
I 5; II 6; III 2, 5; y zabawa „Zapraszam” – rozwijanie percepcji f wykazuje sprawność ciała i koordynację w stop-
OGLĄDAMY PRZEDSTAWIENIE y ćwiczenia poranne – Zestaw VII f eksperymentuje ruchem, głosem, rytmem (IV 1, 7)
IV 1, 2, 4
słuchowej
niu pozwalającym na rozpoczęcie systema-
tycznej nauki czynności złożonych, takich jak
ysowanie ilustracji do obejrzanego przed-
czytanie i pisanie (I 9)
r
y
rozpoznaje litery (IV 4)
stawienia – utrwalanie przeżyć w formie
układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy, od-
plastycznej
f
twarza układy przedmiotów (IV 12)
wykonywanie kukiełek z KA, k. 13, 14
y
przypomnienie bajki o Smoku Wawelskim
y
f
zabawa ruchowa bieżna – „Bieg slalomem”
odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do
grupy (III 2)
Zajęcia kulturowe – „Oglądamy przedstawie-
f
I 5, 8, 9; III 5, 6;
nie” – rozumienie wieloznaczności słowa kul-
Piątek Zajęcia główne y f wyraża w sposób werbalny rozumienie świata
(IV 2)
tura, doskonalenie umiejętności odczytywania
IV 1, 2, 3, 7, 9
czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy,
f
symboli graficznych, rozumienie konieczno-
ści przestrzegania zasad właściwego zachowa- nazywa symbole i znaki znajdujące się w oto-
czeniu, wyjaśnia ich znaczenie (IV 9)
nia się podczas trwania przedstawienia