Page 162 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 162
160 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Grudzień
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Ile bombek? Ile f przejawia poczucie własnej wartości jako osoby
I 5, 8, 9; III 1, 5;
(III 1)
prezentów?” – doskonalenie umiejętności
ILE BOMBEK, ILE PREZENTÓW? przez manipulowanie na konkretach, posługi- f dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przy-
określania i porównywania liczebności po-
przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy
IV 9, 15
f
w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie (III 5)
wanie się liczebnikami głównymi, stosowanie
rodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
pojęć: mniej o, więcej o, tyle samo
zabawa ruchowa „Znajdź obrazek”
(II 11)
y
wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 86
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8, 9)
y
f
obserwuje przyrodę i dostrzega w niej zmiany
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
f
Zajęcia w ogrodzie
zabawa bieżna „Kto pierwszy?”
y
obserwacje przyrody – dostrzeganie zmian
I 5, 8, 9; III 5; Zestaw VI (IV 18)
y
Piątek IV 18 zachodzących w przyrodzie związanych
z aktualną porą roku
y zabawa ruchowa „Konie na wybiegu”